Toyota of Somerset

Contact seller

Select a Salesperson (optional)

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.0
(821 reviews)
Visit Toyota of Somerset
Sales hours: 8:30am to 8:00pm
Service hours: 8:00am to 5:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 8:00am–5:00pm 8:30am–8:00pm
Tuesday 8:00am–5:00pm 8:30am–8:00pm
Wednesday 8:00am–5:00pm 8:30am–8:00pm
Thursday 8:00am–5:00pm 8:30am–8:00pm
Friday 8:00am–5:00pm 8:30am–8:00pm
Saturday 8:00am–12:00pm 8:30am–6:00pm
Sunday Closed Closed
New (606) 685-9535 (606) 685-9535
Used (606) 575-3146 (606) 575-3146
Service (606) 575-3145 (606) 575-3145

Inventory

See all 113 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since April 2004.
At Toyota of Somerset we offer a broad selection of new and used Toyota Cars Trucks and SUVs to Somerset and the surrounding London Williamsburg Monticello Russell Springs and Albany areas. We take pride in the vehicles we sell and strive to succeed in providing an outstanding customer experience. As a leading auto dealership in our community we are committed to providing our customers with great service.
Toyota of Somerset We're All About You!!

Service center

Phone number (606) 575-3145

Service hours

Monday
8:00am–5:00pm
Tuesday
8:00am–5:00pm
Wednesday
8:00am–5:00pm
Thursday
8:00am–5:00pm
Friday
8:00am–5:00pm
Saturday
8:00am–12:00pm
Sunday
Closed

Meet our employees

View all 6 employees View less employees

Reviews

4.0
(821 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Toyota of Somerset from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

GREAT TEAM TO WORK WITH

My husband and I live in Antioch, TN which is 3 hours from Somerset. We were looking for a convertible Solara and he found it on Carfax. He contacted the dealership and Edwin was our sales man. He was very patience with my husband and worked a deal for us. They had the paperwork all ready for us when we got there. Thank you Barney. You guys have made our journey awesome. We can’t thank you both enough. Even though we have only had it for the day we have really enjoyed it.

Dealer response

Hi Johnna! Thanks for the five stars. We're honored to hear that both Edwin and Barney could assist you during your visit with us. We hope to see you back! -Toyota of Somerset

1.0

Shocked!

Shocked! POOR customer service via our recent EMERGENCY stop by the Somerset Toyota Service Department!!!

Dealer response

Hello - thank you for taking the time to share your review. I would like the opportunity to discuss this situation with you further. Thanks, Brett Turpen - Parts & Service Director - brett@toyotaofsomerset.com

Consumer response

At the risk of sounding rude, what do you need to discuss? The young man that greeted us as we pulled into the garage was extremely nice and very polite so this is absolutely NO reflection on him! Our check engine light came on and in so many words advised us to go to a Toyota dealership and have the vehicle checked. We immediately found your dealership. It did not appear busy, bays were empty and 3 men hanging around in the glass offices. We were “immediately” told it would be a 1 hr wait and a minimum of $ 100. just to plug the hand held diagnostic machine in to get a reading on what the problem was. When we questioned why the wait and price of doing something so simple it was suggested that we go to AutoZone or O’Reilly’s, because there is no charge there and they can do it without the long wait. We are familiar with this auto stores, but our Highlander is ONLY serviced via Toyota dealerships, has been since we purchased it brand new. I am usually not one to write/post complaints but we were just totally overwhelmed with the lack of initiative to even want to do a mere 5-10 check and then gouge us on the price especially being Toyota customers!

2.0

It took several days for someone to get back with me

It took several days for someone to get back with me about the vehicle I was looking for. And then I was told none available when actually they never gave me the option of cars of my same specs in the pipeline. Now I'm driving further to purchase my 2022 Toyota Highlander .

Dealer response

Thank you for reaching out, Julie. I'm sorry to hear we didn't leave you with a better impression and will make sure this feedback gets addressed with our team. We wish you luck with the purchase of your Highlander and hope you'll consider giving us another chance to earn your business in the future. Thanks again, Chris Gambill - General Manager - 606-679-1601

5.0

Glenn was our salesman, and he made the entire experience...

Glenn was our salesman, and he made the entire experience wonderful! He was able to work with us and get us the interest rate & payment we was wanting. Wonderful experience would recommend everyone to go see Glenn!

Dealer response

Thank you for leaving Glenn and the Toyota of Somerset team your shoutout! We look forward to seeing you again!

2.0

Quick email response from “Lloyd” on Oct 13th. I...

Quick email response from “Lloyd” on Oct 13th. I immediately replied to Lloyd asking if they still had the vehicle I was looking for. Another quick response from Lloyd saying, “Let me make sure the vehicle is still available and I will respond back to you.” I still haven’t heard back.

Dealer response

Thank you for bringing this to my attention. I'm sorry to hear about the lack of communication and will make sure that the situation gets addressed with the appropriate staff member. I hope you'll consider giving us a chance to do better in the future. Thanks again and please don't hesitate to reach out directly if you have any further questions or concerns. Chris Gambill - General Manager - 606-679-1601

1.0

RAISED PRICE $4,900Spoke with Christian, Paul, Glenn,and...

RAISED PRICE $4,900 Spoke with Christian, Paul, Glenn,and Matt all with the original price of $19,900 on a 2010 Dodge Cummins pickup truck. As I am 3 hours away I did an online credit app for the amount of roughly 13-14k as I was putting 7k down. A day later was notified no bank would make a deal because the mileage (217,xxx) and with it being a diesel.(Dodge rates that engine 350,000 miles before any major engine repair.) That evening they raised the price to $24,800. So why would they take a used truck in on trade knowing no bank would finance only a portion on the truck and then turn around and raise the price $4,900. Any reliable or trust worthy dealership would not act this way. So now I have a hard credit check on my credit report due to a poorly ran dealership.

Dealer response

Thank you for reaching out. We apologize for any frustration this experience caused for you. If you'd like to speak with us in greater detail, please feel free to reach out directly. Chris Gambill - General Manager - 606-679-1601

5.0

Christian and Lloyd were super friendly and did a...

Christian and Lloyd were super friendly and did a wonderful job on finding me a great deal on a Toyota Camry! Would 100% recommend them to anyone looking for a vehicle!

Dealer response

Thank you for the wonderful review, Donovan! We're glad Christian and Lloyd were able to help you find a great deal on your new Camry and we appreciate you recommending them to others. Thanks for your business and we'll see you next time here at Toyota of Somerset!

5.0

My salesman, Issac Hart, was great to work with. He was...

My salesman, Issac Hart, was great to work with. He was courteous and pleasant. Everyone there felt like family. Best experience I ever had buying a vehicle!!!

Dealer response

Welcome to the Toyota of Somerset family! We're thrilled you had such a great experience with us. We hope to have you as a customer for life!

2.6

Like most dealers that agree to a price and then sneak in...

Like most dealers that agree to a price and then sneak in several hundred dollars at the end. if you buy a car there do not let them sell their overpriced extended warranty to you and look your contract over before signing anything.

Dealer response

Thank you for bringing this to our attention. If you'd like to connect, I've tried reaching out to you privately. Feel free to contact me by email at lpj@toyotaofsomerset.com. I hope to hear from you, so we can work together to improve your experience. Thanks, Lloyd Johnson.

1.0

False advertising

False ad. A Toyota advertised as a Porsche. You shouldn't trust anything they say.... Why would they put this ad up and keep it up.

Dealer response

D. Vinson, We are very sorry for the posted error on this vehicle. Sometimes the VIN Decoder from the inventory software may filter an incorrect model based on reading the Serial number. This occasionally happens when the model year is changing, such as the 2020 to 2021 models. It appears that this happened in this instance and we didn't catch the error. We are sorry and will continue to do a better job proofing and inspecting vehicle postings. It was never our intention to post a Porsche instead of the 2021 Corolla. Thank you for bringing this one to our attention. Chris Gambill GM

See all 821 reviews