George Matick Chevrolet

4.0
(1,019 reviews)
Visit George Matick Chevrolet
Sales hours: 9:00am to 7:00pm
Service hours: 8:00am to 7:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–7:00pm 8:00am–7:00pm
Tuesday 9:00am–6:00pm 8:00am–6:00pm
Wednesday 9:00am–6:00pm 8:00am–6:00pm
Thursday 9:00am–7:00pm 8:00am–7:00pm
Friday 9:00am–6:00pm 8:00am–6:00pm
Saturday Closed Closed
Sunday Closed Closed

Contact seller

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Notice

New (877) 465-4303 (877) 465-4303
Used (313) 486-0943 (313) 486-0943
Service (313) 486-0894 (313) 486-0894

Inventory

See all 668 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since April 2010.
Matick Chevrolet ranks as one of the largest Chevy car sales dealer in the USA, out of more than 3,000 Chevy dealers. After a $9-million renovation, the LEED Silver Certified facility unveiled the largest indoor showroom in America. It's a 4-time Top Work Place by the Detroit Free Press, an 8-time Chevy Dealer of the Year (2014-2022), and was voted Hour Detroit magazine's Best Car Dealership seven times (2015-2021).
Detroit's Best Selection Lowest Prices and Best Experience

Service center

Phone number (313) 486-0894

Service hours

Monday
8:00am–7:00pm
Tuesday
8:00am–6:00pm
Wednesday
8:00am–6:00pm
Thursday
8:00am–7:00pm
Friday
8:00am–6:00pm
Saturday
Closed
Sunday
Closed

Reviews

4.0
(1,019 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Great place and service and great price for the car i

Great place and service and great price for the car i purchased. My sales rep was fast and I walked in and out easily and quickly

5.0

Great place and service and great price for the car i

Great place and service and great price for the car i purchased. My sales rep was fast and I walked in and out easily and quickly

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thanks so very much for your kind review and rating. We're thrilled we could give you such a positive experience that was fast and convenient. We realize you have plenty of options when it comes to where to purchase a vehicle, thank you for putting your trust in our team. We hope to serve you in the future.

Show full review
4.0

I was in and out in less than an hour and the service is

I was in and out in less than an hour and the service is always helpful

4.0

I was in and out in less than an hour and the service is

I was in and out in less than an hour and the service is always helpful

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 4.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thanks so much for your very kind review and recommendation. We're so glad we could make your maintenance visit quick and enjoyable. Whenever you need service in the future, know our team of professionals will be ready to assist. Until then, stay well!

Show full review
3.0

To many different charges to diagnose an steering code

To many different charges to diagnose an steering code had to buy battery too allow them to verify problems 🤔

3.0

To many different charges to diagnose an steering code

To many different charges to diagnose an steering code had to buy battery too allow them to verify problems 🤔

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 3.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Mr. Bevelle, When you came to us you had 2 specific concerns. One was related to reduced steering and the second was a roaring noise at all speeds. These different concerns do carry different diagnostic charges because of the complexity of what's needed to properly diagnose. Your steering assist concern we identified was related to your battery needing to be replaced. The roaring noise was due to warn tires. We recommended the replacement of both and offer a guaranteed price on the tire purchase. Neither repair, however, was covered by your extended service contract you have because these items, unfortunately, are considered 'wear and tear' items that no service contracts cover. After your concerns and speaking with our Service Consultant Team, we did reduce your bill to cover only the Technician's time and eliminate any additional charges to try and make you satisfied. Truly we wanted to do right by you.

Show full review
5.0

Service communication with customer.

I love the text messages with service updates as I wait. I was in for oil change and tire rotation on 12/21. I read an email with service recommendations four days later. The email was sent the day of service, but no mention that it was sent, nor mention of the additional service needed, while I was at the dealership. I needed a filter replaced. I would have had it replaced while at service on 12/21. I scheduled another service appointment for 12/27 to have filter replaced. I recommend texting the customer, while vehicle still with the technician, confirming that the service is done, identifying any additional recommended service, along with the cost, and asking if the customer wants it done at that time. Doing so saves customer time, and potentially increases business for dealership. I love Matick, only dealer I visit for service.

5.0

Service communication with customer.

I love the text messages with service updates as I wait. I was in for oil change and tire rotation on 12/21. I read an email with service recommendations four days later. The email was sent the day of service, but no mention that it was sent, nor mention of the additional service needed, while I was at the dealership. I needed a filter replaced. I would have had it replaced while at service on 12/21. I scheduled another service appointment for 12/27 to have filter replaced. I recommend texting the customer, while vehicle still with the technician, confirming that the service is done, identifying any additional recommended service, along with the cost, and asking if the customer wants it done at that time. Doing so saves customer time, and potentially increases business for dealership. I love Matick, only dealer I visit for service.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
5.0

I had a great experience purchasing my 2020 equinox.

I had a great experience purchasing my 2020 equinox. Katie Lewandowski was awesome from online sales. Answered my questions and quickly supplied me with all sales information. My Salesperson Erik Macklem was awesome as well. Recommend This dealership. Always my 1st choice when buying vehicles.

5.0

I had a great experience purchasing my 2020 equinox.

I had a great experience purchasing my 2020 equinox. Katie Lewandowski was awesome from online sales. Answered my questions and quickly supplied me with all sales information. My Salesperson Erik Macklem was awesome as well. Recommend This dealership. Always my 1st choice when buying vehicles.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

We genuinely appreciate your kind review and recommendation following your purchase. We know you have plenty of local options to consider and are honored by your trust and loyalty. Our team is equally proud of our service and glad that the professionalism and care for our customers shown through. We hope to see you again when the time is right.

Show full review
1.0

DISHONESTY @ THE HIGHEST LEVEL!!!

DISHONESTY @ THE HIGHEST LEVEL!!! I would NOT recommend this dealership to anyone for any car. We attempted to close a deal on a used car here and was told at the point of sale after all the paperwork was turned in that we had no choice but to agree to a $2700 Protection Plan. The sales person "LEON" said the lender we were approved through mandates that Protection Plans are REQUIRED. We called the lender and was told it is optional and not a requirement. We called and even went back to the dealership and received sales talk around the issues but at the end of the day Matick LIED and said the lender requires this and we determined it was not true. They will tell you anything and probably has forced other customers into this same situation. It's dishonesty at the highest level. The sales rep lied and the sales manager stood behind the lie and said they (Matick) do not sell used cars with this lender without protection plans even though the lender said they are NOT required. DO NOT PURCHASE FROM THIS DEALERSHIP. THEY DO NOT BELIEVE IN TREATING PEOPLE WITH HONESTY ANS RESPECT.

1.0

DISHONESTY @ THE HIGHEST LEVEL!!!

DISHONESTY @ THE HIGHEST LEVEL!!! I would NOT recommend this dealership to anyone for any car. We attempted to close a deal on a used car here and was told at the point of sale after all the paperwork was turned in that we had no choice but to agree to a $2700 Protection Plan. The sales person "LEON" said the lender we were approved through mandates that Protection Plans are REQUIRED. We called the lender and was told it is optional and not a requirement. We called and even went back to the dealership and received sales talk around the issues but at the end of the day Matick LIED and said the lender requires this and we determined it was not true. They will tell you anything and probably has forced other customers into this same situation. It's dishonesty at the highest level. The sales rep lied and the sales manager stood behind the lie and said they (Matick) do not sell used cars with this lender without protection plans even though the lender said they are NOT required. DO NOT PURCHASE FROM THIS DEALERSHIP. THEY DO NOT BELIEVE IN TREATING PEOPLE WITH HONESTY ANS RESPECT.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process 1.0
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities 1.0
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
1 person out of 1 found this review helpful. Did you?
Dealer response

We appreciate your voicing your concern and the way that our Protection Product was offered to you was 100% not in line with our training nor acceptable practice by our team members. This is not 'standard practice' at our dealerships and it is not acceptable to ever use language surrounding the requirement of a protection product when financing a vehicle. When financing with high-risk lenders, with very high-interest rates, we always highly encourage the extended service contract because it protects our customers from having a high mileage vehicle breakdown and not being able to have transportation or make their car payment, resulting in the default of their loan or worse, repossession. That said, it is our recommendation NOT any forced requirement. Our team member has been disciplined and this is 100% not standard practice or acceptable by any member of our organization, nor is it a reflection on the nearly 200 team members who work with us.

Show full review
2.0

Refused Service On A New Vehicle

I financed a 2023 Chevrolet Bolt EUV September 2022. On Friday October 21, 2023 my car will not shift into drive. I call Matick Chevrolet service to schedule service and have my vehicle towed. I asked the service advisor for a loaner and was told that they couldn’t help with a loaner. Frustration arises because I have a new vehicle that is not able to be driven. I receive a text and email stating that my service appointment has been canceled. I call the dealer to ask why the appointment was cancelled and the service attendant hung up on me. Well, Matick Chevrolet, customer service is EVERYTHING to a business. I will not go where I am not wanted. I don’t understand how a dealership can sell cars but refuse to service them! I now understand why many people own Teslas, Toyotas, Hondas, Infinity, etc…. I was on the fence between a Hummer and a Cyber Truck. Now Tesla has a new customer!

2.0

Refused Service On A New Vehicle

I financed a 2023 Chevrolet Bolt EUV September 2022. On Friday October 21, 2023 my car will not shift into drive. I call Matick Chevrolet service to schedule service and have my vehicle towed. I asked the service advisor for a loaner and was told that they couldn’t help with a loaner. Frustration arises because I have a new vehicle that is not able to be driven. I receive a text and email stating that my service appointment has been canceled. I call the dealer to ask why the appointment was cancelled and the service attendant hung up on me. Well, Matick Chevrolet, customer service is EVERYTHING to a business. I will not go where I am not wanted. I don’t understand how a dealership can sell cars but refuse to service them! I now understand why many people own Teslas, Toyotas, Hondas, Infinity, etc…. I was on the fence between a Hummer and a Cyber Truck. Now Tesla has a new customer!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities 1.0
  • Overall experience 2.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Dealer response

Jean, simply we apologize. There was a big miscommunication and we have tried to reach out to both apologize and offer what we can to make things right. After missing your first appointment, when speaking with you for the second appointment the issue initially was related to the availability of a rental vehicle. Without your warranty company authorizing the repairs and telling us how many days you would get for the rental we told you how much a daily rate would be and you chose to go elsewhere. We recognize that this is an inconvenience and apologize. When you told our Service Consultant that you would never buy another Chevy, she took that as meaning you would not be coming in for your Service Visit. She/We should not have assumed that, and that assumption led to the cancellation of your appointment. We could have done better and should have done better and not assumed you did not want your vehicle serviced. We are using this example in training our team.

Show full review
1.0

I financed a 2023 Bolt EUV September 2022.

I financed a 2023 Bolt EUV September 2022. On October 2023, my car will not shift into gear. I called service to have my car towed. I asked the service advisor for a loaner and was told they could not provide one. Frustrations arise because I have a new vehicle that I can not drive. I received a text and email stating that my service appointment has been cancelled! I call the service attendant to ask why my appointment was cancelled and she hung up on me! Well, Matick Chevrolet, customer service is EVERYTHING to a business. I WILL NOT go where I am not wanted. How can you sell cars but refuse to service them when they break down? I was on the fence between a Hummer and a Cyber Truck. I now understand why so many people own Teslas, Toyotas, Hondas, etc…

1.0

I financed a 2023 Bolt EUV September 2022.

I financed a 2023 Bolt EUV September 2022. On October 2023, my car will not shift into gear. I called service to have my car towed. I asked the service advisor for a loaner and was told they could not provide one. Frustrations arise because I have a new vehicle that I can not drive. I received a text and email stating that my service appointment has been cancelled! I call the service attendant to ask why my appointment was cancelled and she hung up on me! Well, Matick Chevrolet, customer service is EVERYTHING to a business. I WILL NOT go where I am not wanted. How can you sell cars but refuse to service them when they break down? I was on the fence between a Hummer and a Cyber Truck. I now understand why so many people own Teslas, Toyotas, Hondas, etc…

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Jean, simply we apologize. There was a big miscommunication and we have tried to reach out to both apologize and offer what we can to make things right. After missing your first appointment, when speaking with you for the second appointment the issue initially was related to the availability of a rental vehicle. Without your warranty company authorizing the repairs and telling us how many days you would get for the rental we told you how much a daily rate would be and you chose to go elsewhere. We recognize that this is an inconvenience and apologize. When you told our Service Consultant that you would never buy another Chevy, she took that as meaning you would not be coming in for your Service Visit. She/We should not have assumed that, and that assumption led to the cancellation of your appointment. We could have done better and should have done better and not assumed you did not want your vehicle serviced. We are using this example in training our team.

Consumer response

Hello, I appreciate that you want to try to make it right. I did not chose to go elsewhere, the tow truck driver was loading my car when I got a text stating that my appointment had been cancelled so I had to find some place else to have it taken. I did not miss the first appointment. I was waiting on a tow truck because the car was not able to be driven. I was frustrated because I have children who depend on their mother to pick them up from school every day. I purchased a new vehicle in hopes that I would not have car troubles right away. I explained to the service advisor that both of my parents retired from General Motors and this was my first GM car. I was and am still disappointed that my new vehicle is not working. Whether I buy another Chevy or not in the future is irrelevant when I have a new one now that still needs to be repaired. If you say she assumed that I did not want my car serviced because I would not buy another one in the future, I will say the two have nothing to do with each other. I have worked in customer service most of my career. I hope that this can be a teaching moment for Matick. Luckily, Feldman Chevrolet was in an acceptable tow distance so that I didn’t have to pay extra. Regards, Jean

Show full review
1.0

The service manager is rude and a liar.

The service manager is rude and a liar. I will never go back ever again!!!

1.0

The service manager is rude and a liar.

The service manager is rude and a liar. I will never go back ever again!!!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
1.0

GMC 2022 door repair

Took four weeks to bring the car in because they had no rentals , then to fix my car took another four weeks, and after I paid almost $4000. The paint was sprained over my windshield and mirror, still waiting for someone to call me back ?Even though I?m a loyal customers for 10 years, I am not happy with this experience.

1.0

GMC 2022 door repair

Took four weeks to bring the car in because they had no rentals , then to fix my car took another four weeks, and after I paid almost $4000. The paint was sprained over my windshield and mirror, still waiting for someone to call me back ?Even though I?m a loyal customers for 10 years, I am not happy with this experience.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Dealer response

We sincerely apologize that we weren't able to provide you directly with a rental vehicle. Due to the major shortage of new vehicles around the country due to production and microchip issues, we and many other dealerships have been forced to greatly reduce our rental fleets, which have traditionally been made up of those new vehicles. We recognize the inconvenience and sincerely apologize for that. In terms of the repair quality, we had no idea there was any issue, and am going to reach out to you directly to discuss the concern. Thank you for letting us know so we can make things right.

Show full review
See all 1019 reviews