Davis Gainesville Chevrolet Mazda

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.2
(281 reviews)
Visit Davis Gainesville Chevrolet Mazda
Sales hours: 12:00pm to 5:00pm
Service hours:
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Tuesday 7:00am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Wednesday 7:00am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Thursday 7:00am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Friday 7:00am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Saturday 8:00am–2:30pm 9:00am–7:00pm
Sunday Closed 12:00pm–5:00pm
New (888) 903-5119 (888) 903-5119
Used (888) 903-7532 (888) 903-7532
Service (888) 301-4571 (888) 301-4571

Inventory

See all 283 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since April 2016.
Welcome to Davis Gainesville Chevrolet Cadillac Mazda your new and used Central Florida and Ocala Mazda Chevrolet & Cadillac car and truck dealership. We're a family-owned and operated Gainesville dealership with new and used cars trucks and SUVs. We serve the entire Central Florida Mazda Chevrolet & Cadillac areas also catering to Ocala and Lake City needs. View our hours and directions to see just how easy it is to visit us!
Davis Gainesville Automotive-THE OFFICIAL HOMETOWN AUTOMOTIVE PARTNER OF THE FLORIDA GATORS

Service center

Phone number (888) 301-4571

Service hours

Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–6:00pm
Saturday
8:00am–2:30pm
Sunday
Closed

Reviews

4.2
(281 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Awesome salesman Joe!!!

A thumbs up for our salesman Joe Dieter. He was very helpful and hassle free. Unfortunately we didn't purchase a vehicle. Hopefully when the right one comes along we can do business. Thanks Joe

Dealer response

Thank you for leaving us this great review! We are very happy to hear that we could be so helpful during your recent visit with us. We look forward to seeing you back again in the future. Take care! Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

1.0

Bought a vehicle for my daughter that has 2 babies, 1 of

Bought a vehicle for my daughter that has 2 babies, 1 of which is disabled and 2 days later she's on the side of the road with a broke down vehicle. Called the dealership and they were so incredibly rude and basically said "oh well, that's the risk you take with a used car". Horrible customer service. We purchased from what we thought was a reputable dealership in order to get something reliable and lesson learned.

Dealer response

Here at Davis Gainesville Chevrolet, we are committed to providing a pleasant experience, and that always starts with great customer service. From your feedback, it is clear you were not treated with the respect and courtesy you deserve. I would appreciate the opportunity to make things right. Please contact me at your convenience. Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

1.0

False Advertising

I found a vehicle at this dealership today online with a price of $35k. I stopped by the dealership to take a look. I was told by an unprofessional, unfriendly salesman that it is in transit and the amount shown online is NOT correct. They will add another $5K to that price!! I guess they don't stand behind their advertised prices. False advertising

Dealer response

Gayle, thank you for taking the time to provide us with this feedback. We value hearing from our customers, and the inconvenience that occurred here at Davis Gainesville Chevrolet does not reflect our standards of customer service. If you have any questions or would care to discuss this further, please do not hesitate to contact me at your earliest convenience. Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

1.0

I found a New vehicle online today for $35K.

I found a New vehicle online today for $35K. I stopped into the dealership this afternoon to look at it. I was told that the online price is Never right- he will add another $5K to the price. Isn't this false advertising????? I would never recommend this dealership to anyone. They obviously won't stand behind their posted online prices.

Dealer response

Thank you for sharing this review regarding your experience with us. I’d like to discuss this with you further if you could please contact me at your earliest convenience. Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

5.0

Jared and Caleb and TJ made my experience buying my truck...

Jared and Caleb and TJ made my experience buying my truck so easy and stress free. People if you want a no hassle bottom line experience go to Davis. Those guys are really pleasant. Thanks. Barstow

Dealer response

We appreciate you for taking the time to give our dealership such an excellent star rating. It helps us to know that we are meeting the needs of our customers. If there is anything else that we can do to help you with regards to your vehicle, please feel free to let us know. Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

2.0

Sales department was great, but service department very...

Sales department was great, but service department very much not. They charge more for service when compared with other Chevy dealers in the state, gave me bad information which cost me money, I just don’t feel like they value me as a customer.

Dealer response

We are sorry to hear that your experience with us was less than satisfactory. Please contact us at your earliest convenience so that we can learn more about your recent visit and move forward in a positive direction. Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

1.0

Chevrolet has lost me as customer due to the sales...

Chevrolet has lost me as customer due to the sales manager and the vice president out of Ocala. I was looking to purchase a new 2021 Silverado LTZ and the sales manager Jose in Gainesville Florida tried to charge me $3000 in round numbers for safety equipment that was already on the truck and.in the MSRP . Just by coincidence there was a $3000 rebate on trucks at that time. Russell S. the salesman I dealt with and was the most pleasant person. I also had collision repair done on my truck 2019 LRZ and was promised a 4 hour turn round which turned into over 8 hours while I was looking for the new vehicle. I called the dealership to express my dislike on both counts due to the lack of service and the overpricing of a vehicle. I was told I would have to talk to Jose the sales manager again and expressed I wanted to talk to somebody who was in charge of the customer service. I was told I would need to talk to the vice president of the company at Palm Chevrolet in Ocala. I called on multiple and left my phone number . A salesman from Palm Chevroler called me trying to sell me a new 2021 LTZ . I explained to him that it would be probably impossible to sell me a new LTZ . I then went to a car agency in Gainesville Florida and bought is a "used " tundra 2021 SR5 with 8 miles on it And I'm now a Toyota driver instead of a Chevrolet driver thanks to the lack of customer service.

Dealer response

We acknowledge your review and are currently looking into the events you’ve detailed.

Consumer response

Good ,maybe your vice president in Ocala will be the one in charge of responding and we won't hear anything except cricket...

1.0

DO NOT BELIEVE THE HYPE ABOUT GETTING YOUR CAR REPAIRED...

DO NOT BELIEVE THE HYPE ABOUT GETTING YOUR CAR REPAIRED BY A DEALERSHIP. Davis Chevrolet are THIEVES! Total incompetence in there service center! I was assured by the service writer Mr. Roark that he had a really smart guy in the service department working on the issue? (That should have told me something) Took my college students car for a brake issue and was charged $1531.00 thinking it was the ABS computer module (That needs to be programed by a dealer) and they told me the steering sensor was the cause. Also told me my electric engine fan was bad and needed a new switch and programmed. Yeah call me SUCKER all these issues were gonna fix my brakes? After $1500+ I didn't even get 1 mile away and the brake issue came back. Turned around and re-dropped off the car for the same issue I went there in the first place the brakes! They look again and called and said that the bearing were bad and more front end parts on the right front needed to be replaced for another $1100+. What about the brakes? Without a computer or fault code THEY WERE LOST! Needless to say I picked up the 2013 Chevy Sonic without them getting another dime. PLEASE SAVE YOURSELF A BUNCH OF MONEY from this SUB-PAR service center at Davis Chevrolet. This isn't a rant because someone hurt my feeling at this dealership. This is a word of advised so they don't sucker you into repairs that didn't have anything to do with the original problem. UP CHARGING CUSTOMERS is where they make their money! STAY AWAY FROM DAVIS CHEVORLET IF YOU WANT TO GET A LEGITIMATE AND HONEST REPAIR ON YOU VEHICLE! Wasted $1500.00 on issues that had nothing to do with the brakes!

Dealer response

We appreciate you taking the time to share your experience with our dealership. I would like to speak with you about the details of your time with us. Please contact us directly at your earliest convenience. Thank you! Sincerely, Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

1.5

New truck purchase

After running our credit, as were are driving to the location. Three hour drive. The sell the truck while in route. This is a crappy way of doing business! I would never go there again!

Dealer response

We’d like to thank you for sharing details of your recent experience at our dealership. Above and beyond customer service is what we strive for daily with our customers. Please contact me at your earliest convenience so I can discuss your experience and learn more. I look forward to hearing from you. Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

5.0

Excellent customer service

While traveling from New York to Florida, I had the unfortunate experience of striking something in the road with my 2021 Chevrolet Traverse. The left front tire deflated and while I was able to get the temporary spare on, I couldn't get to my destination without the original wheel and tire. I called the service department and spoke with Paul. He offered excellent advice, understood my problem and told me to bring the car in the very next morning. The next day, Christian took over my service repair case and had your staff check out my vehicle, wheel and tire. They assured me everything was fine and I was on my way in a timely manner. Both of those service advisors and technician staff took a weight off my shoulders and allowed me and my family to complete our trip. Kudos to all.

Dealer response

Thank you for leaving us this great review, Steven! We are glad we could get your car all fixed up and back on the road in no time. If there is anything else we can do for you please feel free to pay us another visit. Regards, Brandon Maynard -bmaynard@palmchevrolet.com; (352) 629-8011

See all 281 reviews