AutoNation Ford South Fort Worth

4.6 out of 5 4.6
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 9:00 PM
Service 7:00 AM - 7:00 PM

AutoNation Ford South Fort Worth Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 9:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 9:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 9:00 PM

Thursday

9:00 AM - 9:00 PM

Friday

9:00 AM - 9:00 PM

Saturday

9:00 AM - 7:00 PM

Sunday

Closed

Service

Monday

7:00 AM - 7:00 PM

Tuesday

7:00 AM - 7:00 PM

Wednesday

7:00 AM - 7:00 PM

Thursday

7:00 AM - 7:00 PM

Friday

7:00 AM - 7:00 PM

Saturday

7:00 AM - 5:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since January 2010

We make buying and selling your vehicle easy. The price you see is the price you pay. Every 1Price Pre-Owned Vehicle we

...

sell is one, no-haggle price and comes with a 5-day return policy*. Plus, we’ll buy your car and give you a check the same day, even if you don’t buy one from us. Now that’s easy. *Money-Back Guarantee is valid for 5 days or 250 miles, whichever comes first. See store for complete guarantee, warranty and service contract details.

Service

Tire Rotation

$24.95

Oil, Filter Change

$39.95

Wheel Balance

$59.95

Power Steering Service

$111.41

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

4.6 out of 5 4.6
266 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    December 10, 2019

    Piss poor service! All the way around. Service advisor was very rude and forgot to tell the techs that there was a ticket up front. It was me and another... customer in the lobby and all I was there for was for a tire patch, long story short got there at 10am left at 2pm! Autonation south right off of i20 and campus

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    December 10, 2019

    Always good job A little expensive for a oil change

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We appreciate you taking the time to leave us a response, Barbara! If you ever need more help, our team is available to talk -- safe travels!

  • January 5, 2016

    We spent the afternoon with our sales rep, Alex, who found the perfect vehicle for my wife! The GM worked with us on pricing and we never felt pressured.... We will buy from Auto Nation again!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    December 7, 2019

    Service dept., Jerry and all the staff...5stars. Quick and reliable.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Linda, we're happy to hear you had such a positive experience with our team! Don't hesitate to call us if you ever need anything. Be safe on the road!

  • 1.0 out of 5
    December 3, 2019

    Had to wait 2 weeks to take my car in on a customer satisfaction program, was told one of the repairs wasn't covered due to a branded title. The car needed... a new clutch and a TCM for which these cars are notoriously bad on at very low miles, Ford also a class action lawsuit pending, wish I would've known this ahead of time. Took the car in was told I needed to pay out of pocket for the clutch 1800$ before they would do the TCM (customer satisfaction program). The car had shuttering, loosing reverse and sever jerking, big safety issues on the highways. After receiving the car back 2 weeks later, 4 days later same issues returned. I was furious thinking this car was safe to drive with my kids. Called the Dealership spoke to the manager, just said to bring it back, asked for a loner and just like the first time said they didn't have one. A month later I have the car back, we'll see how it goes this time. All around bad experience with this site in general. Next time better off going elsewhere with better customer service will not return here again.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Erik, thank you for taking the time to leave us feedback. Our General Manager would really like to help turn your experience around. If you would be w...illing to give us another chance, please contact our GM at (888) 459-3611 to discuss what we can do to help.

  • 5.0 out of 5
    December 3, 2019

    Doug Ball is awesome! If you need a new or quality used car or truck, I HIGHLY RECOMMEND AUTONATION FORD in South Ft. Worth on Campus Drive.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks so much for the warm recommendation of the team here at AutoNation Ford South Fort Worth. If you ever need more help, our team is available to ...talk -- safe travels!

  • 5.0 out of 5
    November 27, 2019

    Larry Balcam and Doug Welch went out of their way to make things as easy as possible for us.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    John, our Staff is dedicated to providing all our guests with outstanding customer service and quality work you can trust! Drive safe, and we'll see y...ou on the road.

  • 5.0 out of 5
    November 26, 2019

    As always great service, Short turnaround Friendly service writhers

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Greg, we set high expectations for ourselves so it?s gratifying to hear you had a great experience with us. Until the next time we meet, take care!

  • 5.0 out of 5
    November 20, 2019

    Great customer service. I?ll be back next oil change too.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi, thank you for your positive review. We're happy to have been of service to you! Drive safe, and we'll see you on the road.

  • 5.0 out of 5
    November 20, 2019

    Oil change before road trip,quick service easy to schedule great service personnel competitive pricing

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Ed, we set high expectations for ourselves so it?s gratifying to hear you had a great experience with us. Until the next time we meet, take care!

View More Reviews