Palmetto Ford Lincoln

3.6
(999 reviews)
Sales hours: 9:00am to 7:00pm
Service hours: 8:00am to 1:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–8:30pm 7:00am–6:00pm
Tuesday 9:00am–8:30pm 7:00am–6:00pm
Wednesday 9:00am–8:30pm 7:00am–6:00pm
Thursday 9:00am–8:30pm 7:00am–6:00pm
Friday 9:00am–8:30pm 7:00am–6:00pm
Saturday 9:00am–7:00pm 8:00am–1:00pm
Sunday Closed Closed
2017 state dealer award View 5 awards
2017 state dealer award 2014 state dealer award 2013 state dealer award
2017 consumer dealer award 2015 consumer dealer award

Inventory

Reviews

3.6
(999 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Palmetto Ford Lincoln from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Had my card towed in to Palmetto Ford on Friday and my

Had my card towed in to Palmetto Ford on Friday and my extended warranty ran out on Saturday before the car could be looked at. Repairs came out to $687. Called Jason Kelsey and he contacted my extended warranty company and got them to pay for my repairs. He really went the extra mile to help me when it wasn't his job to do so. I will always go to Palmetto Ford for service and sales. Tony Barron always makes sure that I purchase a great car. Best salesman ever!! You can't go wrong with Palmetto Ford!! Bruce has a great team!!

5.0

Had my card towed in to Palmetto Ford on Friday and my

Had my card towed in to Palmetto Ford on Friday and my extended warranty ran out on Saturday before the car could be looked at. Repairs came out to $687. Called Jason Kelsey and he contacted my extended warranty company and got them to pay for my repairs. He really went the extra mile to help me when it wasn't his job to do so. I will always go to Palmetto Ford for service and sales. Tony Barron always makes sure that I purchase a great car. Best salesman ever!! You can't go wrong with Palmetto Ford!! Bruce has a great team!!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
1.0

My 26 year old daughter went in for service in May 2023,

My 26 year old daughter went in for service in May 2023, was charged 560.00. 2k miles later had engine light come on because she only had small amount of dirty oil in her car. Then we went to a dealership by us in the update and the Ford dealership said there was NO WAY anything they had listed in the sales receipt from Palmetto for was completed. They stole 560 from a mid twenty year old female. Shame on them!! Please learn from her mistake and do not ever give this dealership any business. The dealer contacted me and asked me to change my review. Everyone should know the expectations after their service Oil change - lasted 2k miles and engine light came on due to low/no oil, cabin air filter - 7k miles - industry standard is 15k-30k miles, coolant flush 7k miles - industry standard is 40k Their sales person Greg was irritated when my daughter didn’t want to do the service for over $1000. I am sure you can draw your own conclusions as to what happened.

1.0

My 26 year old daughter went in for service in May 2023,

My 26 year old daughter went in for service in May 2023, was charged 560.00. 2k miles later had engine light come on because she only had small amount of dirty oil in her car. Then we went to a dealership by us in the update and the Ford dealership said there was NO WAY anything they had listed in the sales receipt from Palmetto for was completed. They stole 560 from a mid twenty year old female. Shame on them!! Please learn from her mistake and do not ever give this dealership any business. The dealer contacted me and asked me to change my review. Everyone should know the expectations after their service Oil change - lasted 2k miles and engine light came on due to low/no oil, cabin air filter - 7k miles - industry standard is 15k-30k miles, coolant flush 7k miles - industry standard is 40k Their sales person Greg was irritated when my daughter didn’t want to do the service for over $1000. I am sure you can draw your own conclusions as to what happened.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
Worked with:
1 person out of 1 found this review helpful.
Dealer response

Unforunately a lot of this is just not correct. We were able to bring this visiting owner’s 2016 Escape with 89,435 miles in May of 2023 in a timely basis. We performed the services on the RO and customer paid for services rendered. Greg Engert, who has been with Palmetto for 9 years, treated the daughter with respect. Now, almost a year later and 10,000 miles the customer wants a refund because oil is dirty? I’m sorry but not uncommon. Also not uncommon to need a cabin air filter after 10,000 miles. Lastly, the customer had originally stated she was in our dealership in October 2023. Wrong again. It was almost a year ago. More than happy to review with customer. If there is some documentation otherwise showing there has been an oil change somewhere between when we did our work and now a year later and 10,000 miles later, please let me know. Been doing this for 30 plus years. We don’t conduct business that way.

Dealer response

Again, our repair order shows a service date of May 2023. The vehicle had 89435 miles on it. Now, almost a year later the vehicle is at Tiger Ford in West Union and as 98,486 miles on it. Tiger Ford basically pointed out that it needed service and a cabin air filter. Again, not uncommon for the mileage. We recommended work last May (2023) and the customer agreed to have work done. We completed the work and charged the customer for work performed. The technician is a Ford Master technician. Pretty plain and simple. Now, almost a year later and 10,000 miles the customer wants their money back?

Consumer response

The receipts are attached to a BBB complaint. This post has a May 2023 visit. And they need to get the facts straight .. not 10K miles and not 1 yr later (reread my post) and the fact another dealership backed my complaint. The dealership response is based on what they think their reputation is, not what actually occurred. They just wanted me to change the rating.

Show full review
1.0

I went to Palmetto Ford for an oil change and was

I went to Palmetto Ford for an oil change and was assisted by Gregory Engert in the service department. I purchased additional recommended services for my car's milage including flushing and replenishing the coolant. Shortly after, my engine light went off due to there being little to no oil left in my car. While replacing the oil, the mechanic mentioned that my coolant level was very low. A different Ford Dealership confirmed that there was no way they could have completed the service and even called to verify that I had purchased it. Palmetto Ford charged me hundreds of dollars for services they did not complete and refused to rectify the situation. Save your money and your car and do not come to this dealership.

1.0

I went to Palmetto Ford for an oil change and was

I went to Palmetto Ford for an oil change and was assisted by Gregory Engert in the service department. I purchased additional recommended services for my car's milage including flushing and replenishing the coolant. Shortly after, my engine light went off due to there being little to no oil left in my car. While replacing the oil, the mechanic mentioned that my coolant level was very low. A different Ford Dealership confirmed that there was no way they could have completed the service and even called to verify that I had purchased it. Palmetto Ford charged me hundreds of dollars for services they did not complete and refused to rectify the situation. Save your money and your car and do not come to this dealership.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
Worked with:
1 person out of 1 found this review helpful.
Dealer response

Unfortunately a lot of this is just not correct. We were able to bring this visiting owner’s 2016 Escape with 89,435 miles in May of 2023 in a timely basis. We performed the services on the RO and customer paid for services rendered. Greg Engert, who has been with Palmetto for 9 years, treated the daughter with respect. Now, almost a year later and 10,000 miles the customer wants a refund because oil is dirty? I’m sorry but not uncommon. Also not uncommon to need a cabin air filter after 10,000 miles. Lastly, the customer had originally stated she was in our dealership in October 2023. Wrong again. It was almost a year ago. More than happy to review with customer. If there is some documentation otherwise showing there has been an oil change somewhere between when we did our work and now a year later and 10,000 miles later, please let me know. Been doing this for 30 plus years. We don’t conduct business that way.

Dealer response

I'm sorry. I was unaware you had a service done on your vehicle at 90,000 miles just after having it serviced here at 89,435. 565 miles later. Please provide that information and repair order and where the work was performed and the technician notes. If in fact the oil was low at that point, we would of figured you would have notified us and brought this to our attention us at that time almost a year ago. If that had been the case at that time and there is proof of that being the case we would have gladly refunded your payment. Greg simply stated that he felt everything went well when you were here. Technician that did the work has been a Ford technician for 10 years. He is extremely thorough.

Consumer response

I had to get an oil change at about 90,000 miles where the mechanic noted there was barely any oil left and there was not a leak. I have receipts for that oil. The coolant was also extremely low. I don't understand how it could last 89,000 miles then only last 10,000. The recent dealership noted the cabin air filters were out of place as if someone had tried to just shove them back in. Unfortunately I did not immediately suspect that they had not done the services I purchased, so I did not adequately document everything. That being said, I am not aware of any mechanical issue that would cause me to have to replace oil after about 1,000 miles or have to replace coolant after around 10,000 miles. Additionally, I am unsure how they are able to comment on the level of respect I received as they were not present for the interaction. I am aware there is not enough documentation to resolve my situation but wish to prevent future customers from similar experiences.

Consumer response

A member of your team has already been in contact with us and was made aware of the need for an additional oil change between dealership services. You should have access to the receipt for the oil at that time. If you need any further information regarding the oil and/or the coolant, please reach out directly.

Dealer response

I'm sorry. With whom did you speak to and to whom did you provide a copy of the service you had done elsewhere at 90,000 miles. We don't have record of that service.

Show full review
5.0

We have lived here in South Carolina for 22 years, we

We have lived here in South Carolina for 22 years, we trust this dealership to give us great deals and service. We don't buy from anywhere else.

5.0

We have lived here in South Carolina for 22 years, we

We have lived here in South Carolina for 22 years, we trust this dealership to give us great deals and service. We don't buy from anywhere else.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
Worked with:
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
2.0

Terrible customer service.

Terrible customer service. Unfortunately, I had major car trouble while travelling, and had to leave my car nearby at a 3rd party mechanic, who couldn't fix it and so contacted Ford with the details of my vehicle. I also have called and left 5 voicemail messages with Jennifer and a couple messages with her co-workers for her to please help me with a service appointment. still 9 days later no one has called me back. One of the co-workers Sharon actually hung up on me after I said I would hold, and then she has never called me back either. I guess they truly don't care.

2.0

Terrible customer service.

Terrible customer service. Unfortunately, I had major car trouble while travelling, and had to leave my car nearby at a 3rd party mechanic, who couldn't fix it and so contacted Ford with the details of my vehicle. I also have called and left 5 voicemail messages with Jennifer and a couple messages with her co-workers for her to please help me with a service appointment. still 9 days later no one has called me back. One of the co-workers Sharon actually hung up on me after I said I would hold, and then she has never called me back either. I guess they truly don't care.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 2.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
Worked with:
2 people out of 2 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for your feedback. We are disappointed to hear that your experience with our Service Department has fallen short of your expectations. We take matters such as these very seriously. Our records indicate that you purchased your pre-owned 2015 vehicle from Carmax in another state and have never serviced any vehicles with us, however we have passed your feedback along to our Management Team who has asked that you please contact our service manager at1-843-571-3673 so that we may attempt to resolve these issues.

Show full review
5.0

Good service on my recall, oil change and wipers

Good service on my recall, oil change and wipers replaced. Kyle was friendly and handled everything. Pleased with the service department today.

5.0

Good service on my recall, oil change and wipers

Good service on my recall, oil change and wipers replaced. Kyle was friendly and handled everything. Pleased with the service department today.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
1.0

If I could give a ZERO STAR rating I would.

If I could give a ZERO STAR rating I would. This service department is shady. Refuse to fix an issue that wasn't there before. We had always been fond of our car - we took it to the dealership to have recall work done. After it was returned we can not get the lug nuts off the car to do any additional service needed. The manager Travis will not call me back and Joe who we worked with was both condescending and rude - blaming us and the fact that we live in Charleston along with the fact the car has "100,000 miles on it". We want nothing more then for them to replace our lug nuts and they will not do it. Very sad that this is what Palmetto Ford thinks is acceptable behavior. I have no problem writing this review and also telling everyone I know about this experience and shady - behavior

1.0

If I could give a ZERO STAR rating I would.

If I could give a ZERO STAR rating I would. This service department is shady. Refuse to fix an issue that wasn't there before. We had always been fond of our car - we took it to the dealership to have recall work done. After it was returned we can not get the lug nuts off the car to do any additional service needed. The manager Travis will not call me back and Joe who we worked with was both condescending and rude - blaming us and the fact that we live in Charleston along with the fact the car has "100,000 miles on it". We want nothing more then for them to replace our lug nuts and they will not do it. Very sad that this is what Palmetto Ford thinks is acceptable behavior. I have no problem writing this review and also telling everyone I know about this experience and shady - behavior

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
2 people out of 2 found this review helpful.
Show full review
1.0

Have tried to get service at this dealer for a check

Have tried to get service at this dealer for a check engine light and oil change with the same result. Check engine light would require to leave my vehicle for a week. For a simple oil change I either have to drop off or make an appointment almost two.months out. I have never had this difficulty with any of my.previous cars or dealers.

1.0

Have tried to get service at this dealer for a check

Have tried to get service at this dealer for a check engine light and oil change with the same result. Check engine light would require to leave my vehicle for a week. For a simple oil change I either have to drop off or make an appointment almost two.months out. I have never had this difficulty with any of my.previous cars or dealers.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
1.0

I scheduled a service appointment for my truck and the

I scheduled a service appointment for my truck and the soonest I could get was about two weeks out. I show up on that day and they tell me I'll have to leave my vehicle and wait a few more weeks for them to even look at it if I need anything other than an oil change. No idea why they schedule appointments if they can't get to your vehicle for weeks. Had to leave and find another dealership. Then I received an email saying I didn't show up. This place is a mess.

1.0

I scheduled a service appointment for my truck and the

I scheduled a service appointment for my truck and the soonest I could get was about two weeks out. I show up on that day and they tell me I'll have to leave my vehicle and wait a few more weeks for them to even look at it if I need anything other than an oil change. No idea why they schedule appointments if they can't get to your vehicle for weeks. Had to leave and find another dealership. Then I received an email saying I didn't show up. This place is a mess.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
Worked with:
1 person out of 1 found this review helpful.
Show full review
5.0

Great experience purchasing a new Ford F150.

Great experience purchasing a new Ford F150. Great price. Very helpful staff, especially Gray Eubank.

5.0

Great experience purchasing a new Ford F150.

Great experience purchasing a new Ford F150. Great price. Very helpful staff, especially Gray Eubank.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
Worked with:
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
See all 999 reviews