Skip to main content

D-Patrick Ford Lincoln

(431 reviews)
Visit D-Patrick Ford Lincoln
Sales hours: 8:00am to 7:00pm
Service hours: 7:00am to 4:30pm
View all hours
Sales Service
Monday 8:00am–7:00pm 7:00am–4:30pm
Tuesday 8:00am–7:00pm 7:00am–4:30pm
Wednesday 8:00am–7:00pm 7:00am–4:30pm
Thursday 8:00am–7:00pm 7:00am–4:30pm
Friday 8:00am–7:00pm 7:00am–4:30pm
Saturday 8:00am–5:00pm 7:00am–12:00pm
Sunday Closed Closed
New (812) 774-4793 (812) 774-4793
Used (812) 774-4792 (812) 774-4792
Service (812) 618-1192 (812) 618-1192

Inventory

See all 421 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since November 2013.
D-Patrick Ford, The BIG Ford Store is your premier Ford Dealership in Evansville, Indiana. Find your next Ford F-150, Explorer, or Bronco at the crossroads of Hwy 41 and the Lloyd Expressway. We proudly serve drivers across Newburgh, and McCutchanville, Indiana, as well as our neighbors in Gibson County to Henderson and Owensboro, Kentucky. From the Westside to Scott and Knight Townships, our team provides expert Ford sales and service to Vanderburgh County neighborhoods like Arcadian Acres, Melody Hill, Plaza Park, Midtown and Oak Hill. If you are in Southeastern Illinois or Posey County, visit us for a trusted, local experience.
The BIG Ford Store! NOW LOCATED on Highway 41 and Walnut next to the Lloyd Expressway

Service center

Phone number (812) 618-1192

Service hours

Monday
7:00am–4:30pm
Tuesday
7:00am–4:30pm
Wednesday
7:00am–4:30pm
Thursday
7:00am–4:30pm
Friday
7:00am–4:30pm
Saturday
7:00am–12:00pm
Sunday
Closed

Reviews

(431 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of D-Patrick Ford Lincoln from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review

Very helpful and professional and offers timely scheduling. Kept me informed and answered all questions.

Very helpful and professional and offers timely scheduling. Kept me informed and answered all questions.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for the 5-star review! We're glad to hear that Niles provided helpful, professional service and kept you well-informed throughout. We appreciate your feedback and look forward to working with you again!

Show full review

Great dealership! Transaction was easy and seamless. Very happy with new van. Mark was outstanding.

Great dealership! Transaction was easy and seamless. Very happy with new van. Mark was outstanding.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Hi Brad, thank you so much for the 5-star review! Congratulations on your new van! We're thrilled to hear that your purchase experience was easy and seamless. Thank you for choosing us, and enjoy your new ride!

Show full review

Worked with Steve E., he was very pleasant and easy to work with. Answered my questions/concerns to my satisfaction. I would work with him again if needed.

Worked with Steve E., he was very pleasant and easy to work with. Answered my questions/concerns to my satisfaction. I would work with him again if needed.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you so much for the 5-star review, Sharon! We're thrilled to hear that working with Steve E. was such a pleasant and seamless experience. We appreciate your business and look forward to working with you again in the future!

Show full review

The body shop met all our expectations except the amount of time to repair our car and even that was not a big deal. We have had zero issues with our Lincoln since we picked it up. My only issue with DPatrick has been the wait time for getting service. And so for simple oil changes i will probably start using a local shop here in Gibson County.

The body shop met all our expectations except the amount of time to repair our car and even that was not a big deal. We have had zero issues with our Lincoln since we picked it up. My only issue with DPatrick has been the wait time for getting service. And so for simple oil changes i will probably start using a local shop here in Gibson County.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
4.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review

Excellent check in processing Niles was interested in making sure my concerns were meet and the shuttle service is second to none.

Excellent check in processing Niles was interested in making sure my concerns were meet and the shuttle service is second to none.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for the 5-star review! We're glad to hear Niles made sure all your concerns were addressed during check-in and that you enjoyed our shuttle service. We appreciate your feedback and look forward to seeing you next time!

Show full review

Good customer service Will trade again @ D-Patrick!!!. Garret is polite and listens to his customers.

Good customer service Will trade again @ D-Patrick!!!. Garret is polite and listens to his customers.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

hank you for the 5-star review! We’re thrilled to hear you had such a great customer service experience and that Garrett took the time to listen and take care of you. We appreciate your business and look forward to working with you on your next trade-in at D-Patrick!

Show full review

Service department is terrible. Won't fix your issues and then charge you $280 for the trouble.

Service department is terrible. Won't fix your issues and then charge you $280 for the trouble.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Patrick, we’re sorry to hear that you are still experiencing a concern with your vehicle, and we understand how frustrating it can be to make multiple visits without feeling that the issue has been fully resolved. During your visit, our team performed The Works service and a manufacturer recall. We found that the cabin air filter was severely restricted and recommended its replacement. After the filter was replaced, testing showed an improvement in the vehicle’s interior cabin temperature of more than 7 degrees. We understand your concern regarding the air conditioning system and take that seriously. Based on the services performed during your visit, there was no indication that the maintenance or recall work performed would have caused the vehicle's A/C system to begin blowing warm air. However, we would welcome the opportunity to further review the concern and ensure we have thoroughly evaluated the vehicle. We apologize for the frustration and inconvenience you have experienced and would appreciate the opportunity to speak with you directly and work toward a resolution.

Show full review

Awesome experience. Sales and finance did a fantastic job. Will return for my next purchase.

Awesome experience. Sales and finance did a fantastic job. Will return for my next purchase.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for choosing us! We’re happy to hear you had a great experience with our sales and finance teams. We appreciate your business!

Show full review

Great customer service. Everyone was very friendly! Love D Patrick. Always kept me updated on the service I had done.

Great customer service. Everyone was very friendly! Love D Patrick. Always kept me updated on the service I had done.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for your continued support! We’re happy to hear you had a great experience and that our team kept you informed during your service. We look forward to seeing you again!

Show full review

So I bring my truck in for a recall . I get it back and the check engine light is on. Not only that my remote start does not work anymore which was working fine when I brought my truck in for the recall. I am a very upset customer. My check engine light was not on when I brought my truck to you guys but not only that I have lost all my faith in your service department for there pitiful workmanship. If you guy’s don’t take care of this issue I will go to Ford Motor Company and let them know what kind of shottie workmanship you guy’s do. I am not sorry leaving this kind of review because before this occasion I thought you guy’s normally did good work. But if this issue is not resolved I will cease all my business away from your dealership.

So I bring my truck in for a recall . I get it back and the check engine light is on. Not only that my remote start does not work anymore which was working fine when I brought my truck in for the recall. I am a very upset customer. My check engine light was not on when I brought my truck to you guys but not only that I have lost all my faith in your service department for there pitiful workmanship. If you guy’s don’t take care of this issue I will go to Ford Motor Company and let them know what kind of shottie workmanship you guy’s do. I am not sorry leaving this kind of review because before this occasion I thought you guy’s normally did good work. But if this issue is not resolved I will cease all my business away from your dealership.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Mark, we're sorry to hear about your experience and appreciate you bringing this to our attention. This is the first we've been made aware of the concerns you described, and we certainly would have wanted the opportunity to address them before they reached this point. A check engine light and inoperative remote start following your visit are not the experiences we want for any customer. We'd like the opportunity to inspect your truck, determine what happened, and make things right if anything related to your visit needs to be corrected. Please contact me directly at your earliest convenience so we can arrange a time that works for you. We value your business and hope to restore your confidence in our service department.

Show full review
See all 431 reviews

Related searches near you