Lithia Chrysler Jeep Dodge RAM of Grants Pass

Contact seller

Select a Salesperson (optional)

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

2.4
(187 reviews)
Visit Lithia Chrysler Jeep Dodge RAM of Grants Pass
Sales hours: 8:30am to 7:00pm
Service hours: 7:00am to 6:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Tuesday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Wednesday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Thursday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Friday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Saturday 8:00am–4:00pm 8:30am–7:00pm
Sunday Closed 10:00am–6:00pm
New (888) 883-6120 (888) 883-6120
Used (888) 887-3371 (888) 887-3371
Service (888) 890-1320 (888) 890-1320

Inventory

See all 183 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since April 2013.
Drivers return to Lithia Chrysler Jeep Dodge RAM time and time again because of our extensive inventory of new vehicles used vehicles & certified pre-owned vehicles our commitment to finding affordable lease & loan agreements for our clients and our on-site service and parts center.

We do our best to carry the most popular new Chrysler vehicles like the Chrysler 300 Sedan or Chrysler Pacifica van new Dodge vehicles like the Dodge Durango or Dodge Challenger new RAM vehicles like the RAM 1500 and new Jeep vehicles like the Jeep Wrangler and more.

We know that servicing your car can be an inconvenience.
It's the people.

Service center

Phone number (888) 890-1320

Service hours

Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–6:00pm
Saturday
8:00am–4:00pm
Sunday
Closed

Meet our employees

View all 14 employees View less employees

Reviews

2.4
(187 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Lithia Chrysler Jeep Dodge RAM of Grants Pass from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

This dealer refuses to accept the extended warranty we

This dealer refuses to accept the extended warranty we purchased at Lithia Ford in Roseburg. Beyond furious. Need trailer wiring “turned on” for rear tow system- why is it not already functional?? They want to charge over $300 for this. Will not be using them for ANYTHING. You lost a customer, that quick.

Dealer response

Hello, It is regrettable to receive this feedback following your recent visit. Prior to us beginning the process of looking into your warranty contract to determine if the estimated charge would be covered, you became visibly upset with your service advisor and me as well. When advised that I was assisting a customer by phone and would be available to help after, you decided not to wait. We understand that needing maintenance and repairs can be frustrating and are more than happy to assist with this matter if you would like to discuss it professionally. I can be reached through the number below at your convenience. Thank you, Wes Fauver Assistant Service Manager 541-472-3063

Consumer response

I do regret that my husband got so angry, and I wish to apologize to everyone he interacted with. That should not have happened. We are, however, extremely upset by the fact that we were told we “may” have to pay over $300 for a diagnosis if the issue is not covered under warranty! We just spent $30k on this vehicle, have had it less than 2 months and it’s still under dealer as well as extended warranty. The trailer lights on the rear tow system don’t work. We’re not talking about a major issue here, but it’s important. It’s a factory installed tow system. We purchased the vehicle from Lithia Roseburg, because you didn’t have the vehicle we wanted. I would like the same level of service we received there. Again, my apologies for my husband. No excuse for that, he heard about from me, I promise! I will call later today. Thanks for your response. I hope we can work this out, and I will happily change my reviews if we do.

Consumer response

Mr. Fauver said he was willing, in his response above, to have a professional conversation about the issue with me. That’s as far from the truth as can be. He didn’t want to discuss anything. All he wanted, apparently, was to complain about my husband’s behavior. I called, as requested, because I wanted to see if we could repair the relationship (husband regrets his actions and is willing to apologize in person) and move forward in getting our Jeep serviced. That didn’t happen, as Mr. Fauver had obviously already decided we’re not welcome. Instead of a professional conversation, all I heard all is how mad Mr. Fauver was. He was angry right from the beginning of the conversation, so, I hung up on him after his ultimatum. He could have saved me some time and effort by telling the truth in his response instead of asking me to call. Not even close to professional, Mr. Fauver.

5.0

FANTASTIC DEALERSHIP

THIS IS MY SECOND JEEP I PURCHACED FROM THIS DEALERSHIP. I DRIVE TWO AND A HALF HOURS TO GET THERE FROM GOLD BEACH. MY SALESMAN IS CHASE. HE IS THE BEST. I SPENT THREE DAYS IN GRANTS PASS PICKING UP MY NEW JEEP. THERE IS ANOTHER SALESMAN JUSTIN, HE TREATED ME AS DOES CHASE LIKE I AM PART OF THE LITHIA FAMILY. EVEN IF YOU HAVE TO DRIVE AWAYS I RECOMEND LITHIA OF GRANTS PASS. ROBERT PALMER

Dealer response

Hi Robert, thank you for your loyalty to our team at Lithia CJD of Medford. We couldn't be more appreciative of your business. I will be sure to share this feedback with our team. We look forward to your next visit.

5.0

Salesman Chase Laible is the the only person I will

Salesman Chase Laible is the the only person I will purchase a Car from. Even though He is over 2 and a half hours away. It is worth the drive to deal with such a honest and caring PERSON . Thank you Chase for being just yourself. Robert Palmer

Dealer response

Hi Robert, the distance you travel to work with our team member, Chase, is certainly recognized. We greatly appreciate your business and would like to thank you for taking the time to share these kind words. Until next time, travel safely.

Dealer response

Hi Robert, the distance you travel to work with our team member, Chase, is certainly recognized. We greatly appreciate your business and would like to thank you for taking the time to share these kind words. Until next time, travel safely.

1.0

Never go to Lithia Chrysler in Grants Pass,OR

I got Ram 3500 Cummins engine, so my story with this guys was terrible. I had transmission felt at 50099 miles I took my truck to the Lithia Chrysler at Grants Pass OR. My truck was still under the warranty so they replaced it for free, first it took too long and once was ready I took it home but after driving it for awhile at 52582 miles I felt like the transmission shifter was loose and even the engine is off I was able to shift to neutral, rear or any position. I went back to the dealer and explained the issue to the service stuff there they did inspection and updates and charged me 170 dollars and said it was all good now. I took off and at 52591 miles I discovered that the problem was not fixed and is still there. I went to the dealer again and explained them the issue is still there, they wanted to charge me again for inspection 170 dollars, and over 400 dollars to fix it, I told them that this issue occurred after they replaced the transmission, but they confronted me that it was nothing to do with the job they did. After that I complained and wanted to talk to the service manager Shane Roberts he aggressively said they will not pay for the issue, and will not take care of it. I was very disappointed and told him that this is unacceptable, and I will look for help with the corporate office, he send me out and said that he is not worried at whole with it. In addition to this I told him I have a little boy at home, my son and the situation could get very dangerous if he gets to pull accidentally the shifter down to neutral. But this seemed that was nothing that they would care about. They send me out and said that I am welcome to contact the corporate office, I can’t believe that after paying $60,000 for a truck and buying extended warranty for another $4,000 I will need to go to such a hostile attitude. The whole situation is so unpleasant, and I am so disappointed form the service department at Lithia Chrysler at Grants Pass,OR.

1.0

Took my vehicle in for 120,000 mile service that costs

Took my vehicle in for 120,000 mile service that costs $2400. They put the wrong motor oil in and very nearly ruined my beautiful vehicle. Charged nearly $2K more to fix problem...that didn't work. Talked about tearing engine apart! I bailed. Found an indepent mechanic, first code that came up was Incorrect Engine Oil, he solved that and fixed all other problems that stemmed from their mistake. Never will go back there...beware of their "Service." I could ruin your vehicle!

Dealer response

Hello, Thank you for your feedback and business. The safety and satisfaction of our customers is of the utmost importance. It is regrettable to learn of the experience you’ve detailed, and I would appreciate an opportunity to discuss this matter with you further. Please contact me at 541-472-3063 when you are available. Wes Fauver Assistant Service Manager

1.0

Horrible staff

The service staff do not return calls for weeks on end. You cannot make a appt for a oil change, its drive up first come 1st serve only. The sales dept will tell you anything to get you to buy it knowing you will never get in to service it. Service coordinators are rude, stuff their faces all day and socialize with each other to much.

Dealer response

Hello Bonnie, Thank you for your feedback. It is regrettable to learn of your frustration regarding our policy of not scheduling appointments for oil services. This has been in place for quite a while now, but your feedback has been noted as we are always looking toward future improvement. I’d appreciate the opportunity to discuss your concerns regarding communication and assistance from our team in more detail. Please contact me at 541-472-3063 when you have a free moment. I look forward to hearing from you. Wes Fauver Assistant Service Manager

2.0

Laziness on behalf of the service dept!

Very poor experience. I have come in for an oil leak diag. I was told my vehicle could not be worked on due to "rusty" pinch welds. I waited an hour and 20 minutes to receive this news. I took my vehicle and drove it back to where I am stationed. I went under the vehicle myself with brake cleaner, cleaned the oil and found the leak source myself. I took out my intake manifold and i also saw/heard something sparking. My oil leak was the oil pressure sensor and the spark was due to torn wires on the alternator cable. To think this shop charges $165 per hour and is incompetent enough to do the work that I, a 29 year old female have done myself without a lift. I did tell the manager how I have felt and asked for an apology but the apology did not seem sincere. I told him that there were other options instead of turning me away. The alignment rack was open and is a drive on rack and a floor jack with support along the crossmember were two other options. This was pure Laziness on behalf of the Dodge dealership. The atmosphere was nice and Nate was wonderful to work with. Hence, 2 stars.

Dealer response

Hello Reba, We truly value your business and appreciate your constructive feedback. Your review is not reflective of the attention to detail and first-class customer service our team always strives to deliver. When you have a free moment, please contact me at 541-472-3063 so that I can work to regain your confidence in our team. I look forward to speaking with you. Wes Fauver Service Manager

3.0

Buyer Beware of "Extended Warranty" terms/prices

The brand new car we purchased on 9-11-21 is very nice and it was fairly priced as it was labeled. We are pleased with the car and the price we paid for it. I am not pleased that Lithia Dodge tried to push me on the spot into buying the extended warranty or "vehicle protection plan" at a grossly inflated rate. It was presented to me at a cost of $6100+ in addition to an oil change plan at $849. When I resisted, they magically brought back a figure of $3190 (for the same extended warranty? I think?) and took off the oil change plan (at my request). The salesmen told me that they wanted to "be transparent", they said this more than once, but I'm realizing now that they were trying to sell me an extended warranty at a very highly inflated markup. I could have declined it completely, but I did agree to the $3190 for the extended warranty since it could be a beneficial safeguard for our situation in the future. My online research after I got home shows that the plan they sold me can be purchased by the customer directly online at anytime before the factory warranty expires. So, To Lithia: You sold me a Vehicle Protection Plan at $1300 more then what I could have purchased it for myself. True "Transparency" would have been disclosing the truth about the plan when I originally resisted and the availability the customer has to buy at it a later time and at the REAL price of the plan (which is $1890). I would have appreciated knowing about this and I also would have appreciated knowing about the plethora of other vehicle service plans, terms and prices available for my new car. I might have picked a different plan if I had been given all available options. I feel a little duped by you, but it could have been worse than the $1300 I overpaid you for the service plan if I had not asked as many questions as I did. Even after this I would still return to you for another car if needed in the future. I'll just be armed with the experience of this transaction and the knowledge I carry now about the warranties. ***Buyer Beware on the Extended Warranty or the "Vehicle Service Plan" you are presented with at Lithia. Get an online estimate from the Mopar Vehicle Protection or Chrysler Warranty Direct website before saying "yes" to an extended warranty at the dealership. You can buy it yourself later if desired and you get it at the real price, not the inflated rate that Lithia presents it at.

Dealer response

Hello Patrick, Thank you for your business and feedback. We truly value the trust of our customers, and it is unfortunate to learn you feel as though you were misled during your buying experience. I’d like the opportunity to speak with you in more detail about your pricing concerns and do everything I can to help. At your earliest convenience, please contact me at 541-472-3082 so that I can work to earn back your confidence. I hope to speak with you soon. Matt Hillier General Sales Manager

1.0

daughter paid full book price for a 5-year old car........

daughter paid full book price for a 5-year old car..... within 2 weeks, had multiple problems, including the brakes...... one of the parts on the car was held together with zip ties ...... are you trying to tell me that lithia's mechanics didn't see that as a problem, nor even mentioned it to their salespeople ?? inexcusable....... will never purchase another vehicle from lithia ---- nor utilize their mechanics........

Dealer response

Hello, I regret to learn your daughter is experiencing issues with a recently purchased preowned vehicle, and I’d like the opportunity to help. At your earliest convenience, please contact me at 541-472-3082 so I can learn more about your concerns and work toward earning back your confidence in our dealership. Thank you, Matt Hillier General Sales Manager

1.3

Service

I took in my truck for oil change it needed a little antifreeze they checked it off as good didn’t check all my fluids and they replaced my oil plug and didn’t call me to ask or tell me what had happened to it.

See all 187 reviews