Birdnow Chevrolet Monona

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.6
(18 reviews)
Visit Birdnow Chevrolet Monona
Sales hours:
Service hours:
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–5:00pm 8:00am–6:00pm
Tuesday 7:00am–5:00pm 8:00am–6:00pm
Wednesday 7:00am–5:00pm 8:00am–6:00pm
Thursday 7:00am–5:00pm 8:00am–6:00pm
Friday 7:00am–5:00pm 8:00am–6:00pm
Saturday 7:00am–12:00pm 8:00am–3:00pm
Sunday Closed Closed
New (888) 347-8476 (888) 347-8476
Used (855) 887-0838 (855) 887-0838
Service (888) 348-0767 (888) 348-0767

Inventory

See all 47 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since December 2014.
The Birdnow Chevrolet Dealership in Monona IA serves people of Monona Decorah Prairie Du Chien and surrounding areas. We treat the needs of each individual customer with paramount concern. We know that you have high expectations and as car dealers we enjoy the challenge of meeting and exceeding those standards each and every time. Allow us to demonstrate our commitment to excellence!
Your EZ Chevrolet Dealership In Northeast Iowa Friendly Local Connected

Service center

Phone number (888) 348-0767

Service hours

Monday
7:00am–5:00pm
Tuesday
7:00am–5:00pm
Wednesday
7:00am–5:00pm
Thursday
7:00am–5:00pm
Friday
7:00am–5:00pm
Saturday
7:00am–12:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.6
(18 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

My car broke down in front of their garage.

My car broke down in front of their garage. We were on our way to Minnesota for vacation. Birdnow offered us a loaner to use for the week and said they would fix my car while we were gone. They called me first thing on Monday to report the problem and immediately fixed my car at a very reasonable price. They did not charge us for the loaner! We had it for 6 days. What a gift and we were able to enjoy our vacation! The kindest most honest people I have ever met. Thank you so much!!!

Dealer response

Thank you Caren for sharing your story. We were glad to help and even more excited that you were able to enjoy your vacation! We hope to see you again, Thanks again! Justin Birdnow

1.8

Easy to buy... My car has too many issues.

Bought my car and have had nonstop issues with it shortly after purchasing. Overall purchasing the car was very easy, it always usually is though. My issues started with my Chevy Trax 2017 when I bought it at byrd now in monona Iowa. The car I test drove and seemed fine at the time but when I left back for California the car started having a weird sound when turning which still November 2019 suffers from. I went to get it repaired but the Chevy dealer near me told me it'll take a couple days which turned into a much longer ordeal and they also lied to me. Now this isn't about my Chevy dealers here this is about byrd now in monona because they sold me what was a brand new vehicle with so many issues. Today I've had a recall from improperly welded control arms, my car makes a loud weird cranking sound when turning since basically when I bought it , and now just in the last few weeks the vehicle has a very toxic chemical smell coming from the vents and hood. Nobody seems to know what the problem is at the service center here so I am stuck with possible toxic fumes that I can do nothing about. Cliff notes Turning the wheel makes tire make loud crank noise Recall of improperly welded control arms Toxic smelling odor that service centers can't identify All on a brand new vehicle (bought new) Byrd suggested I bring it into them which isn't even a possibility of me driving across country so they can look at it. I won't ever buy something from here again.

5.0

New car

Thank you Justin and your team. We just purchased car number 5 from Birdnow. We are very happy. We will be back .Thanks again Bryan and Leann

Dealer response

Thank you Bryan for doing business with us. We appreciate you driving 90 minutes to continue doing business in Monona. Thanks again, Justin Birdnow

5.0

Thank you for the great service

When having my 2018 Equinox serviced for an oil change and inspection I was told that the tread depth on the tires indicated that they should be replaced. Lori provided me with a quote for two different brand of tires. Since the Equinox came with Michelin tires I asked for a quote for a set of Michelin tires. Bill said that he thought that there was a recall on that particular tire due to excessive tread wear. He confirmed that there was in fact a recall and that I would be eligible to participate in the recall. Due to the fact that Lori and Bill took the time to research if there was a recall it saved me several hundred dollars. Employees like this are an asset to your organization and you are lucky to have employees like them.

Dealer response

Thanks Charles for letting us know how we did for you. We appreciate your business. Sincerely, Justin Birdnow

5.0

Was a easy/smooth process. Thanks Ryan deegan!

My wife and I drove all the way from milwaukee to buy our Chevy Equinox from birdnow. They made the process very easy for us. Thanks again Ryan deegan for all your help.

Dealer response

Thank you for your review Josh!

2.5

2008 chevy tahoe

Bought my vehicle a week later the steering angle sensor went out ($360 part) and they wouldn’t even pay for it to get fixed.. dont buy from these guys

Dealer response

Levi, Your 2008 Tahoe was thoroughly checked over before you purchased it. That is the same for every vehicle we sell. However, the problem you had could have happened in 1 mile of driving or 100,000 miles. There wasn't a way that we could have found the problem before you bought it because there wasn't a problem. That is why we offered you a warranty so it would take care of problems that can just occur with no warning. As far as the rest of your accusations I'd like you to contact me at 563-539-2061 because there is obviously a misunderstanding. I will even have an option for you that if you are not happy with your vehicle, we will buy it back from you.

5.0

Birdnow in Monona, the Best.

We bought a used car from Monona and the rewards program and service is tops. The loaner cars are not crappy looking cars. We've even driven a new pickup for a loaner. Friendly employees. I recommend them to everyone.

Dealer response

Thank you Karen for your thoughts on the dealership. Justin Birdnow

5.0

Awesome Dealership

I make a long trip to do business with these gentlemen! Such a great group, Justin and Lee are awesome to work with. Highly recommend!

Dealer response

Thank you Brooke for your business. We appreciate your thoughts about the dealership.

5.0

Great place

We showed up on a Saturday at noon and they treated us very well, took a test drive and were told to take our time! We were dealing with Lee and he was not pushy and made a great deal on a great used truck! we didn't end up spending our whole day there they were quick with everything! And we were back out enjoying our Saturday with a new truck! Thanks guys

Dealer response

Thank you Sarah for your comments. Lee is our sales manager and he makes sure everyone knows that your time is very important.

5.0

Vehicle replacement

Scheduled repair service for my vehicle. Repair costs were more than I wished to spend on the vehicle. I discussed my needs with sales person Tom Matt and he showed me a few vehicles that met the criteria. We ended up purchasing one of the vehicles that same day. We were very satisfied with the sales , service, and office staff throughout the process.

Dealer response

Thank you Bob and Deb for your business. Tom has been here for over twenty years and we are lucky to have someone who cares so much for his customers.

See all 18 reviews