Van Chevrolet Cadillac

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

2.4
(584 reviews)
Visit Van Chevrolet Cadillac
Sales hours: 8:30am to 7:00pm
Service hours: 7:00am to 6:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Tuesday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Wednesday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Thursday 7:00am–6:00pm 8:30am–7:00pm
Friday 7:00am–6:00pm 8:30am–6:00pm
Saturday 8:00am–5:00pm 8:30am–6:00pm
Sunday Closed Closed
New (816) 368-2034 (816) 368-2034
Used (816) 272-1063 (816) 272-1063
Service (816) 875-3283 (816) 875-3283

Inventory

See all 529 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since July 2005.
The Van Group is a premier trio of Chevrolet Cadillac & Subaru dealers located in beautiful Kansas City Missouri. With centralized easy-to-find locations Van has been a top choice for car shoppers not only in Kansas City but also in surrounding areas like Gladstone Platte Woods Parkville Riverside Independence Raytown Shawnee Overland Park and Olathe. The Van Group is proud to offer some of the best new and used Chevrolet Cadillac and Subaru vehicles in the Kansas City area!
For outstanding service an incredible selection of inventory and remarkable deals visit VAN!

Service center

Phone number (816) 875-3283

Service hours

Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–6:00pm
Saturday
8:00am–5:00pm
Sunday
Closed

Reviews

2.4
(584 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
3.0

Unsatisfied Customer

I consider myself a loyal customer of this dealership, going back many, many years to Bill Allen in NKC, where I bought my first new car (68 Camero). We purchased a 2020 Cadillac last year and I took it in for it's first service (oil/filter/tire rotation), last Thursday. I expected to receive at least one complimentary service. But NO, I had to pay for it. I left the dealership, unhappy and angry.

1.0

Stay away before they screw you they take advantag

I bought a used car and they sold a warranty of 12 months or 12000 mile warranty. Took it back in for some oil leaks and they told me that the warranty would not cover it and charge me 179.00 for checking out the warranty would not cover it. So I did not want to pay they 1900.00 to get it repaired at that hi cost. So I went to another dealer and said it would be around 600.00 to repair. The dealer I went to is doing the repair and said the water pump was leaking but they failed to see that and I call about that repair would be covered by the warranty. So they collected that service fee of 179.00 so they just screwed me all around. I would never send any one to that dealer for anything.

Dealer response

Leo, thank you for taking the time to bring this negative experience to our attention. It is discouraging to hear that you had anything less than a stellar experience. At your earliest convenience, please reach out to our Customer Relations Manager, Kim Kloth, at 855-971-8381 or kkloth@kcchevycad.com.

1.0

Vans Cadillac is sales is horrible!

Vans Cadillac is sales is horrible! In the same breath that they thank you for your devotion to the nation, they continue to deceive you. Thanks for not serving a veteran, Van. They pretend to value you, especially once they kow that you retired from the U.S. Air Force, but there is no follow-up if anything goes wrong. What deceit and falsehoods! The Cadillac Escalade that I was sold was supposedly certified, but it could not have been since the front bumper had several paint chips covered up by paint touch ups. The vehicle was not properly cleaned didn't realize that until we were almost home, but I was ok with that. Multiple attempts were made to contact Marion, the salesperson, but he only answered once. His sole response was a text message informing me that a car with paint chips may still be certified. If I examine the inspection checklist for the bumper, I cannot find any mention of bumper defects. Worst dealership to buy a car from ever. My freshly bought car's sound system needs servicing, since the music is intermittent; the oil life of the vehicle is at 49%. Be aware if your vehicle is not delivered in a well-lit location; he parked my vehicle in a shaded area when he returned after obtaining gas in an attempt to conceal the bumper and the inside stain. He was being dishonest; he was aware of the presence of the rock chips. I drove from Nebraska to get this Cadillac Escalade based on the untrustworthy salesperson's description and statements. Regarding the automobile I acquired for $109,000, Marion neglected to call me or make contact with me. Invest in a different Cadillac dealership that will appreciate your business. This is my third Cadillac Escalade purchase, and I'm not sure that I'll ever give Cadillac another opportunity to disappoint me!

Dealer response

I apologize for the lack of communication from our team before and after your purchase experience. We will address this concern with management. While the issues you had with the vehicle were true concerns to you, Cadillac says that minor cosmetic issues don't affect certification. I.E. Rock chips can be repaired by refinishing, touch up or conditioning. I would be happy to point you to a Cadillac Dealership closer to your location that can assist with the radio concern. So that I can better assist, would you please reach out to me via email at kkloth@vtaig.com or by phone at 816-777-5780. Kimberly Kloth, Customer Relations Manager

Consumer response

Who is suppose to pay for this rock chips? Because I was driving in from Nebraska I asked for open and honest communication regarding the car.I was transparent about my vehicle, took photos of the imperfections. Marion said If there were any imperfections it would be noted on the certified list! He then followed it up and said everything has to be prepared in order for it to be certified! What a lie! The rims have chips, there are paint chips in bumper and not noted on the checklist! Someone tried to cover it up by putting paint on it which looks like white out! That’s why he delivered my vehicle to me in a shady area because he is a shady man! The sun wasn’t bright that day it was cloudy, that’s how he got over on me! I’m not finished you guys have to make this right! I see why people buy online now because online list every imperfection and they are upfront and honest about everything, Folks chose Carvanna or the Driveway company instead of this company that lacks integrity. If you are thinking about purchasing from Van Cadillac come to Husker Auto Nebraska or Huber Cadillac it’s worth the drive, I was just impatient and now I’m stuck with this car! Way to stick it to your customers Van Cadillac! If you don’t care about my purchase I don’t care about telling the truth to everyone and being honest with any future buyers. They are not deserving of your business or time, they won’t make their mistake right. As of 9 Sep 2022, the title has still not been sent to my state so i can register it, my vehicle has been sitting not driven because I am unable to register it until Van Cadillac send the needed information to my state, I think this is retaliation for me making these reviews! Meanwhile I’m paying out of pocket to use other people cars and have them drive me when I have a running vehicle outside!

1.0

I went to look at a used car there and they immediately

I went to look at a used car there and they immediately wanted me fill out paperwork. The car was not available because it was in the back getting worked on. I told them I wanted to see the vehicle before I filled out anything and they took that as me being rude and told my wife they would not like to do business with me. Needless to say my feelings were not hurt.

Dealer response

On behalf of our team, we sincerely apologize that you had an unpleasant experience, Jay. Thank you for taking the time to provide us with this feedback. At your earliest convenience, please reach out to our Customer Relations Manager, Kim Kloth, at 855-971-8381 or kkloth@kcchevycad.com.

1.0

RUN FROM THIS PLACE

This place on the surface is great, the actual dealers you talk to are nice and give all relevant information on the cars, but the service department and customer service from management is terrible. I bought a vehicle from here a couple, maybe three months ago, and it is going on two months now that the vehicle has been unusable. I financed an 2012 focus for 7000, plus a 4000 dollar warranty, and almost immediately, not even before my temp tags expired, I was locked out of 6th gear. Took it up to Van after talking to CS, CS said they could fix it, Service individuals said otherwise. "We don't have the tools." Had to call multiple Ford Dealerships, finally got it in at Metroford, and they checked out the car and talked to the warranty people for me. So Van Subaru has completely missed the fact that my Cat was clogged and my TCU failed despite showing a carfax that the car had been serviced, and the cherry on top was that the warranty they had required me to purchase? It completely denied the $3000+ charge required to fix the car, and the only way Van actually took responsibility for their ineptitude was being threatened by legal action, and they only footed the bill partially. I still have to replace the cat on my own. So Van, if you want to help out your beloved customer, Brendan Morris is my name.

Dealer response

Brendan, we want to extend our sincerest apologies concerning the issues that you have faced. We pride ourselves on maintaining the highest quality standards for our customers. We hope that you will give us the opportunity to discuss this further with you. At your earliest convenience, please reach out to our Customer Relations Manager, Kim Kloth, at 855-971-8381 or kkloth@kcchevycad.com.

1.0

2018 XT5 Cadillac - Set appointment for "Engine Check"

2018 XT5 Cadillac - Set appointment for "Engine Check" light notification. Dropped off vehicle at 7:30am. Called for status at 1:30pm. Service stated that the vehicle would be needed overnight as no service was yet performed. Very disappointing outcome. Over the past few years I have noticed a steady decline in service quality. As a luxury vehicle owner, there is an expectation of service that is on par with this brand; not true for Van.

1.0

Stay Away!

Extremely Dishonest. There's a car listed on this site for $102,000. I called to offer full price and they are trying to mark it up an additional $25,000. If the price is $127,000, that should be the price advertised, not $102,000. I couldn't even get anyone to negotiate.

Dealer response

Thank you for bringing this to our attention. At our dealership, we pride ourselves on straightforward, no-nonsense, and transparent dealings with our clients. It is discouraging to hear about your situation and we would like the opportunity to try and regain your trust in our business. At your earliest convenience, please reach out to our Customer Relations Manager, Kim Kloth, at 855-971-8381 or kkloth@kcchevycad.com.

1.0

Extremely dishonest.

Extremely dishonest. I called to offer full price for a vehicle they advertised on Cars.com. They informed me that the vehicle was $25,000 over what was shown on Cars.com. They made no effort to work with me and no effort to correct the price shown on the web!

Dealer response

Thank you for bringing this to our attention. At our dealership, we pride ourselves on straightforward, no-nonsense, and transparent dealings with our clients. It is discouraging to hear about your situation and we would like the opportunity to try and regain your trust in our business. At your earliest convenience, please reach out to our Customer Relations Manager, Kim Kloth, at 855-971-8381 or kkloth@kcchevycad.com.

Consumer response

Thanks. I tried calling, but got no response.

Consumer response

I left a voicemail for Kim.

1.0

Phone Calls and Estimates are Optional Services

Had to have my 2015 Buick LaCrosse towed to this dealership since my plan covers the selling dealership for towing. Car was dropped off on Monday December 27th with an electrical issue. I received a call from the dealership late on Monday to let me know that I would get a call on Tuesday with a diagnosis. I received a call from the service advisor, Conner on Tuesday to let me know they were going to look at the car that day (told me they had been very busy) and I should hear back later that day. That phone call did not come on Tuesday or Wednesday. I called back on Thursday AM and Conner was not available. I spoke with a different advisor, but he told me the notes weren't great and he would call me back later on Thursday to let me know what was going on. All I kew at that point was that a 230 amp fuse for the battery fuse block had been ordered. No call on Friday, and the following weekend was the New Year's weekend, so I had celled in three different times to get information, and the service advisor to whom I was assigned had reached out one time in 4 days, mostly to let me know he didn't know the status of the vehicle, and that he would call me back. Come Monday January 3rd, I called once again, and spoke with Malik(sp), who it turns out was the ONLY person to keep his word and actually call me back. I received a voice mail at 2:30 on Monday afternoon from Conner to let me know the car was finished. Picked the vehicle up not knowing what the total cost would be, as I was never given an opportunity to approve or deny the service needed to complete the repairs. All in all, since I had no choice but to tow the car to Van Chevrolet, I'll give them one star for not losing my vehicle. Based on the other "customer service" I received, I still feel this is extremely generous. Oh by the way, when I paid for service, there was no thank you, just Conner telling me "The keys are in it"

Dealer response

We want to extend our sincerest apologies concerning the issues that you have faced. We pride ourselves on maintaining the highest quality standards for our customers. We hope that you will give us the opportunity to discuss this further with you. At your earliest convenience, please reach out to our Customer Relations Manager, Kim Kloth, at 855-971-8381 or kkloth@kcchevycad.com.

1.0

Had to have my 2015 Buick LaCrosse towed to this...

Had to have my 2015 Buick LaCrosse towed to this dealership since my plan covers the selling dealership for towing. Car was dropped off on Monday December 27th with an electrical issue. I received a call from the dealership late on Monday to let me know that I would get a call on Tuesday with a diagnosis. I received a call from the service advisor, Conner on Tuesday to let me know they were going to look at the car that day (told me they had been very busy) and I should hear back later that day. That phone call did not come on Tuesday or Wednesday. I called back on Thursday AM and Conner was not available. I spoke with a different advisor, but he told me the notes weren't great and he would call me back later on Thursday to let me know what was going on. All I kew at that point was that a 230 amp fuse for the battery fuse block had been ordered. No call on Friday, and the following weekend was the New Year's weekend, so I had celled in three different times to get information, and the service advisor to whom I was assigned had reached out one time in 4 days, mostly to let me know he didn't know the status of the vehicle, and that he would call me back. Come Monday January 3rd, I called once again, and spoke with Malik(sp), who it turns out was the ONLY person to keep his word and actually call me back. I received a voice mail at 2:30 on Monday afternoon from Conner to let me know the car was finished. Picked the vehicle up not knowing what the total cost would be, as I was never given an opportunity to approve or deny the service needed to complete the repairs. All in all, since I had no choice but to tow the car to Van Chevrolet, I'll give them one star for not losing my vehicle. Based on the other "customer service" I received, I still feel this is extremely generous. Oh by the way, when I paid for service, there was no thank you, just Conner telling me "The keys are in it"

Dealer response

We want to extend our sincerest apologies concerning the issues that you have faced. We pride ourselves on maintaining the highest quality standards for our customers. We hope that you will give us the opportunity to discuss this further with you. At your earliest convenience, please reach out to our Customer Relations Manager, Kim Kloth, at 855-971-8381 or kkloth@kcchevycad.com.

See all 584 reviews