Dennis Dillon Nissan

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.4
(169 reviews)
Visit Dennis Dillon Nissan
Sales hours: 11:00am to 6:00pm
Service hours:
View all hours
Service Sales
Monday 7:30am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Tuesday 7:30am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Wednesday 7:30am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Thursday 7:30am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Friday 7:30am–6:00pm 9:00am–8:00pm
Saturday 8:00am–4:00pm 9:00am–7:00pm
Sunday Closed 11:00am–6:00pm
New (208) 629-5653 (208) 629-5653
Used (208) 519-4631 (208) 519-4631
Service (208) 514-4597 (208) 514-4597

Inventory

See all 162 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since September 2019.
Here at Dennis Dillon Nissan we have a strong and committed sales staff with many years of experience with the desire to satisfying our customers' needs.
Please stop in and see us...we would love to meet you.
Best prices - No Haggle - No Hassle

Service center

Phone number (208) 514-4597

Service hours

Monday
7:30am–6:00pm
Tuesday
7:30am–6:00pm
Wednesday
7:30am–6:00pm
Thursday
7:30am–6:00pm
Friday
7:30am–6:00pm
Saturday
8:00am–4:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.4
(169 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

Over priced and nobody certified to work on my Z

I have a known issue with my 370Z convertible top. There is a service bulletin on it and I’ve spoken to this dealer about getting it fixed twice in the past year. My Z is out of warranty so the dealer won’t fix it despite the car having fewer than 25k miles. The dealer told me today that they didn’t have anyone that knew how to work on a convertible. Imagine that you try to get a Nissan dealer to work on your Nissan vehicle and they don’t have qualified technicians. 😳 When I heard they didn’t have a qualified tech, I offered to make the repair on my own if they provided the parts. I had the 33 page instructions of the service bulletin and was able to share the part number of the repair kit. The parts department gave me the “best deal possible” of nearly $800 for some bungee cords and several small connecting parts. AMAZINGLY EXPENSIVE! I checked Nissan parts online and found I was being quoted nearly $60 over MSRP! So frustrating to have a dealer not be able to provide factory service repairs or affordable parts. So disappointing to see this poor level of service.

5.0

Amazing People All Around

This dealership continues to impress me. I'm on my third vehicle with them in the last decade, and I don't see myself going anywhere else. There are no shady closed doors, shady salespeople nor the harassing financial guy trying to sell me more options than I said I never wanted. I was bringing my vehicle in for some stellar service and happened to eyeball a vehicle in the lobby. Jeremy B casually commented on the vehicle in passing while en route to helping another customer. A few hours later, I was walking out the door with a new vehicle, trading one lease for another. The financial peeps went through the loops thanks to the nuances of leases, and maintained patience and calm throughout it all. Don't expect a hassle, you won't get a hassle. Just like with people in your life.

Dealer response

Thank you for the great review, Buddy! We are happy to hear we provided you with a great experience. Have an amazing day!

1.0

Dealership not checking out used cars reliably

This dealership is not reliable. We were told used car was completely checked out. Two months after buying we were told that our brakes were BAD! When I talk to sales manager he said couldn’t be true. But he would not even check it out without us paying $100 dollars to have them checked out. They are squealing do you think that tells you something.

Dealer response

We would like to hear more from you about your experience, but we do not have any contact info for you. Please contact our Executive Manager, Keith Seals at 208-388-4400. Thank you.

1.0

We bought a used car from Dennis Dillion two months ago

We bought a used car from Dennis Dillion two months ago and just took it in for its first oil change from a Mazda dealer. We were informed that the back brakes on our Mazda were shot…….. We were assured when we bought the car that it had been throughly checked??? What brakes wear out in TWO months. When I went in to talked to sales manager he was very unhelpful……he said that ALL his cars were checked out and that it would COST us $100 just to check them out. Some customer service……. He would not cover the brakes! DO NOT TRUST THIS DEALERSHIP!

5.0

Keith, Justin, Shawn, and Adan are the BEST!

I had the BEST experience with Dillon Nissan! There weren't any high pressure tactics, and the team was honest and worked hard to make us happy. To be honest, we were probably pretty difficult customers as we knew exactly what we wanted down to the features and color and were pretty adamant about what we wanted. They worked hard to find us the vehicle we wanted, gave us a fair price for out trade in, and a good price on the new vehicle. I really can't say enough nice things about every single person we worked with! They even sent us home with Nissan swag, which was such a nice cherry on top! Thanks in particular to Justin and Shawn Harvey (our sales reps), Keith Seals (the Executive Manager) and Adan (the finance expert). I am sure there are other great folks that work there, but our experience with each of these individuals was excellent and we highly recommend each! Thanks for a great experience and for finding the perfect vehicle for us!

Dealer response

Kellee, we're happy you found our staff to be so supportive during your experience here at Dennis Dillon Nissan. Please let us know if there is anything else we can do for you; we are more than happy to help! Have an Amazing day!

5.0

Best in Idaho

As always, best Nissan service in the state. I've been a fan since 2007, when I needed service on my new car. I've recommended their service department to friends and family for years. Those individuals started buying Nissan's because of the this service division at Dennis Dillon! FYI, I bought a GMC, and struggled with their service department on Orchard .... interesting that the same company provides drastically different customer service.... hmmmm.

Dealer response

Happy Camper, thank you so much for the positive review!

5.0

Love My Pathfinder

My husband and I called Dennis Dillon as we were on our way to look at a pathfinder. Josh answered the phone call and was ready for us when we got there. He even called in Shawn to meet with us too because Shawn also owns a Pathfinder. Shawn took the extra time to meet us and to go over ALL of the features the Pathfinder had to offer. His knowledge and expertise about the car really helped us make our decision to buy from Dennis Dillon. My husband and I felt like Shawn and Josh had our best interest in mind when finding the right car and loan/payment for us. They were both open and honest and worked with us. We would highly recommend them and Dennis Dillon.

Dealer response

Mandy, thank you for your kind review; we are happy to pass along your comments to the team here at Dennis Dillon Nissan! Thank you, and have a fantastic day!

5.0

Great customer service

Took my daughter's car in for service and was helped by a very knowledgeable young lady named Maria. She treated me like I was important and explained everything in detail. This is what I call excellent customer service!

Dealer response

Frances, your wonderful feedback and rating mean a lot to us. We hope to be of service to you again in the future. Best wishes, Dennis Dillon Nissan

5.0

Awesome service department

This place has been amazing for me! Ronnie has definitely gone above and beyond to make sure I’m taken care of and am able to be on time with my busy schedule!

Dealer response

Amy, we are glad we could help! If you ever need anything else from us, please feel free to give us a call or stop by. Have an awesome day!

5.0

Excellent service department

Service department was excellent! Thank you Ronnie for all your help!!! All repairs were made same day and in a timely matter! Highly recommend them!

Dealer response

Hi Toni, thank you for taking the time to leave a review for us at Dennis Dillon Nissan. We're happy we could meet your expectations!

See all 169 reviews