Skip to main content

North Central Ford

(1,501 reviews)
Sales hours: 8:30am to 8:00pm
Service hours: 6:30am to 7:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 8:30am–8:00pm 6:30am–7:00pm
Tuesday 8:30am–8:00pm 6:30am–7:00pm
Wednesday 8:30am–8:00pm 6:30am–7:00pm
Thursday 8:30am–8:00pm 6:30am–7:00pm
Friday 8:30am–8:00pm 6:30am–7:00pm
Saturday 8:30am–8:00pm 7:00am–4:00pm
Sunday Closed Closed

Inventory

See all 32 vehicles from this dealership.

Incentives

See all incentives

About our dealership

This seller has been on Cars.com since August 2026.
THE KNOWLEDGE YOU NEED. THE PRICE YOU WANT. THE DEALERSHIP YOU CAN TRUST.
The dealership experience should be simple and straightforward. That's why each of our vehicles features a Sonic Price.
This means that the prices we show are: Based on the selling price of identical vehicles in our community. Accurate and in line with what you've likely researched. A great way to eliminate the time-consuming back-and-forth negotiation process.
Best of all each Sonic Price puts you in the driver's seat so you can be confident doing business with our dealership.
THE KNOWLEDGE YOU NEED. THE PRICE YOU WANT. THE DEALERSHIP YOU CAN TRUST.

Service center

Phone number (888) 284-0286

Service hours

Monday
6:30am–7:00pm
Tuesday
6:30am–7:00pm
Wednesday
6:30am–7:00pm
Thursday
6:30am–7:00pm
Friday
6:30am–7:00pm
Saturday
7:00am–4:00pm
Sunday
Closed

Reviews

(1,501 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review

I recommend that customers carefully document their vehicle’s condition before and after service and consider getting a second opinion when major repairs are recommended. That is why I am sharing my experience. I am very disappointed with my recent experience with North Central Ford regarding my 2019 Ford Expedition. I originally brought my vehicle to the dealership because it was making a noticeable noise around 40 mph, felt like it was struggling to accelerate, and seemed to have less power than normal. The dealership recommended two repairs, with the primary recommendation being replacement of all six spark plugs. I paid for the recommended service, but the original problem was not resolved. After picking up the vehicle, it did not feel like it was driving as well as it had before the service. While driving home from the dealership, the dashboard warning lights went off and then came back on twice. Something clearly did not feel right, so I returned the vehicle to the dealership. A specialist test-drove the vehicle with me and explained that the noise was coming from the driver’s-side wheel hub bearing, not the spark plugs. I was also told that the wheel hub needed to be addressed. Shortly afterward, the vehicle developed a serious misfire and fuel-injector problem. According to the dealership’s diagnostic report, the cylinder 6 direct-injection fuel injector was stuck open and continued spraying fuel even after the vehicle was shut off. The dealership recommended replacing the three driver-side direct injectors. I cannot say with certainty that the previous spark-plug service caused the injector problem, and I do not want to make an accusation that I cannot prove. However, the timing and sequence of events are very concerning to me. I paid for the initial repair, the original concern was not resolved, the vehicle did not drive properly afterward, the dashboard warning lights went off and came back on while I was driving home, and within days I experienced a serious fuel-related issue. This is also not my first disappointing experience with North Central Ford. Approximately two years ago, I brought this same vehicle in for a problem with the passenger-side headlight. I was told it could be a much bigger issue and that the vehicle needed to stay for two days. I took it to David McDavid Lincoln for a second opinion, and they determined that it was simply the bulb. They replaced it and did not charge me. I informed North Central Ford about what happened, and the advisor at the time apologized and offered me a free oil change. Despite that experience, I decided to give North Central Ford another opportunity because the dealership is very convenient to both my home and workplace in Richardson. I do want to be fair to Chris, my recent service advisor. He was polite and professional throughout the process. My concern is not with him personally, but with the overall service experience, the diagnosis and repairs recommended, and the outcome. After spending more than $3,000 and still dealing with significant vehicle problems, I am extremely frustrated and have lost confidence in the dealership. I am not asking for special treatment. I am simply asking North Central Ford to review the complete history of what happened and provide a fair resolution based on the circumstances and the amount I have already spent.

I recommend that customers carefully document their vehicle’s condition before and after service and consider getting a second opinion when major repairs are recommended. That is why I am sharing my experience. I am very disappointed with my recent experience with North Central Ford regarding my 2019 Ford Expedition. I originally brought my vehicle to the dealership because it was making a noticeable noise around 40 mph, felt like it was struggling to accelerate, and seemed to have less power than normal. The dealership recommended two repairs, with the primary recommendation being replacement of all six spark plugs. I paid for the recommended service, but the original problem was not resolved. After picking up the vehicle, it did not feel like it was driving as well as it had before the service. While driving home from the dealership, the dashboard warning lights went off and then came back on twice. Something clearly did not feel right, so I returned the vehicle to the dealership. A specialist test-drove the vehicle with me and explained that the noise was coming from the driver’s-side wheel hub bearing, not the spark plugs. I was also told that the wheel hub needed to be addressed. Shortly afterward, the vehicle developed a serious misfire and fuel-injector problem. According to the dealership’s diagnostic report, the cylinder 6 direct-injection fuel injector was stuck open and continued spraying fuel even after the vehicle was shut off. The dealership recommended replacing the three driver-side direct injectors. I cannot say with certainty that the previous spark-plug service caused the injector problem, and I do not want to make an accusation that I cannot prove. However, the timing and sequence of events are very concerning to me. I paid for the initial repair, the original concern was not resolved, the vehicle did not drive properly afterward, the dashboard warning lights went off and came back on while I was driving home, and within days I experienced a serious fuel-related issue. This is also not my first disappointing experience with North Central Ford. Approximately two years ago, I brought this same vehicle in for a problem with the passenger-side headlight. I was told it could be a much bigger issue and that the vehicle needed to stay for two days. I took it to David McDavid Lincoln for a second opinion, and they determined that it was simply the bulb. They replaced it and did not charge me. I informed North Central Ford about what happened, and the advisor at the time apologized and offered me a free oil change. Despite that experience, I decided to give North Central Ford another opportunity because the dealership is very convenient to both my home and workplace in Richardson. I do want to be fair to Chris, my recent service advisor. He was polite and professional throughout the process. My concern is not with him personally, but with the overall service experience, the diagnosis and repairs recommended, and the outcome. After spending more than $3,000 and still dealing with significant vehicle problems, I am extremely frustrated and have lost confidence in the dealership. I am not asking for special treatment. I am simply asking North Central Ford to review the complete history of what happened and provide a fair resolution based on the circumstances and the amount I have already spent.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
2.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for sharing your feedback. We regret to hear that your experience with us has been anything less than exceptional, and we would appreciate the opportunity to speak with you more. Please reach out to us at (972) 591-0222 when you have a chance. Thank you, and we look forward to hearing from you.

Show full review

I recommend that customers carefully document their vehicle’s condition before and after service and consider getting a second opinion when major repairs are recommended. That is why I am sharing my experience. I am very disappointed with my recent experience with North Central Ford regarding my 2019 Ford Expedition. I originally brought my vehicle to the dealership because it was making a noticeable noise around 40 mph, felt like it was struggling to accelerate, and seemed to have less power than normal. The dealership recommended two repairs, with the primary recommendation being replacement of all six spark plugs. I paid for the recommended service, but the original problem was not resolved. After picking up the vehicle, it did not feel like it was driving as well as it had before the service. While driving home from the dealership, the dashboard warning lights went off and then came back on twice. Something clearly did not feel right, so I returned the vehicle to the dealership. A specialist test-drove the vehicle with me and explained that the noise was coming from the driver’s-side wheel hub bearing, not the spark plugs. I was also told that the wheel hub needed to be addressed. Shortly afterward, the vehicle developed a serious misfire and fuel-injector problem. According to the dealership’s diagnostic report, the cylinder 6 direct-injection fuel injector was stuck open and continued spraying fuel even after the vehicle was shut off. The dealership recommended replacing the three driver-side direct injectors. I cannot say with certainty that the previous spark-plug service caused the injector problem, and I do not want to make an accusation that I cannot prove. However, the timing and sequence of events are very concerning to me. I paid for the initial repair, the original concern was not resolved, the vehicle did not drive properly afterward, the dashboard warning lights went off and came back on while I was driving home, and within days I experienced a serious fuel-related issue. This is also not my first disappointing experience with North Central Ford. Approximately two years ago, I brought this same vehicle in for a problem with the passenger-side headlight. I was told it could be a much bigger issue and that the vehicle needed to stay for two days. I took it to David McDavid Lincoln for a second opinion, and they determined that it was simply the bulb. They replaced it and did not charge me. I informed North Central Ford about what happened, and the advisor at the time apologized and offered me a free oil change. Despite that experience, I decided to give North Central Ford another opportunity because the dealership is very convenient to both my home and workplace in Richardson. I do want to be fair to Chris, my recent service advisor. He was polite and professional throughout the process. My concern is not with him personally, but with the overall service experience, the diagnosis and repairs recommended, and the outcome. After spending more than $3,000 and still dealing with significant vehicle problems, I am extremely frustrated and have lost confidence in the dealership. I am not asking for special treatment. I am simply asking North Central Ford to review the complete history of what happened and provide a fair resolution based on the circumstances and the amount I have already spent.

I recommend that customers carefully document their vehicle’s condition before and after service and consider getting a second opinion when major repairs are recommended. That is why I am sharing my experience. I am very disappointed with my recent experience with North Central Ford regarding my 2019 Ford Expedition. I originally brought my vehicle to the dealership because it was making a noticeable noise around 40 mph, felt like it was struggling to accelerate, and seemed to have less power than normal. The dealership recommended two repairs, with the primary recommendation being replacement of all six spark plugs. I paid for the recommended service, but the original problem was not resolved. After picking up the vehicle, it did not feel like it was driving as well as it had before the service. While driving home from the dealership, the dashboard warning lights went off and then came back on twice. Something clearly did not feel right, so I returned the vehicle to the dealership. A specialist test-drove the vehicle with me and explained that the noise was coming from the driver’s-side wheel hub bearing, not the spark plugs. I was also told that the wheel hub needed to be addressed. Shortly afterward, the vehicle developed a serious misfire and fuel-injector problem. According to the dealership’s diagnostic report, the cylinder 6 direct-injection fuel injector was stuck open and continued spraying fuel even after the vehicle was shut off. The dealership recommended replacing the three driver-side direct injectors. I cannot say with certainty that the previous spark-plug service caused the injector problem, and I do not want to make an accusation that I cannot prove. However, the timing and sequence of events are very concerning to me. I paid for the initial repair, the original concern was not resolved, the vehicle did not drive properly afterward, the dashboard warning lights went off and came back on while I was driving home, and within days I experienced a serious fuel-related issue. This is also not my first disappointing experience with North Central Ford. Approximately two years ago, I brought this same vehicle in for a problem with the passenger-side headlight. I was told it could be a much bigger issue and that the vehicle needed to stay for two days. I took it to David McDavid Lincoln for a second opinion, and they determined that it was simply the bulb. They replaced it and did not charge me. I informed North Central Ford about what happened, and the advisor at the time apologized and offered me a free oil change. Despite that experience, I decided to give North Central Ford another opportunity because the dealership is very convenient to both my home and workplace in Richardson. I do want to be fair to Chris, my recent service advisor. He was polite and professional throughout the process. My concern is not with him personally, but with the overall service experience, the diagnosis and repairs recommended, and the outcome. After spending more than $3,000 and still dealing with significant vehicle problems, I am extremely frustrated and have lost confidence in the dealership. I am not asking for special treatment. I am simply asking North Central Ford to review the complete history of what happened and provide a fair resolution based on the circumstances and the amount I have already spent.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
2.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you for sharing your feedback. We regret to hear that your experience with us has been anything less than exceptional, and we would appreciate the opportunity to speak with you more. Please reach out to us at (972) 591-0222 when you have a chance. Thank you, and we look forward to hearing from you.

Show full review

Was scheduled to come take a look at a Chevy they had but the Carfax had not so great data indicating the last three records showing attempts to pass state inspection, but failed back in 2022. This is now 2026 and there were no records after. When they called me back about the SUV, I asked about the Carfax details and was told that it wasnt accurate and the SUV had already passed inspection and was ready to go. 20min before my appointment, I messaged letting them know I was on the way and they responded saying it was in their service shop and may not be ready for review when I get there. So we agreed to push the appointment out another hour. 30min later they ask if I am on my way which I told them I will be there at the agreed time. They responded saying that was great, but they had to be "honest" and let me know they are having a hard time getting it to pass the state inspection. I asked why they lied to me during our call about it already being ready and has passed the inspection, when I specifically asked about it. They have not yet responded. This is the second time I have had an issue with this specific dealership.

Was scheduled to come take a look at a Chevy they had but the Carfax had not so great data indicating the last three records showing attempts to pass state inspection, but failed back in 2022. This is now 2026 and there were no records after. When they called me back about the SUV, I asked about the Carfax details and was told that it wasnt accurate and the SUV had already passed inspection and was ready to go. 20min before my appointment, I messaged letting them know I was on the way and they responded saying it was in their service shop and may not be ready for review when I get there. So we agreed to push the appointment out another hour. 30min later they ask if I am on my way which I told them I will be there at the agreed time. They responded saying that was great, but they had to be "honest" and let me know they are having a hard time getting it to pass the state inspection. I asked why they lied to me during our call about it already being ready and has passed the inspection, when I specifically asked about it. They have not yet responded. This is the second time I have had an issue with this specific dealership.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about the confusion regarding the vehicle's inspection status and understand how frustrating that must have been, especially after you adjusted your schedule and planned a visit. Please contact us at 972-231-3491 so we can review your experience and address your concerns directly.

Show full review

I purchased a used truck from north central ford and it was by far the worst experience of buying a car in my life. The people working there are excellent and very friendly but that doesn’t change the fact of my overall experience. I purchased at 2017 F 150 or at least I thought I did I put a down payment of half of the cost of the truck and signed all the papers and I was told I would have to wait until the next day to drive home with my truck because they need to finish the safety inspection and detail it but on my way to pick it up the next day I get a phone call and was told they could not sell me the truck. I said what do you mean I gave you a big down payment in cash and did all the paperwork and you told me congratulations on the purchase but now I can’t have the truck I had already bought from you my sells guy said he was sorry but it was out of his hands . He then asked if I would be interested in looking at other trucks and he would try to see what he could do for my inconvenience so we found a truck that would work for me not really what I was looking for but to be honest the truck was nicer than I was expecting a clean 2015 f250 the only issue is the truck didn’t have a tailgate I was told they would have a tailgate in for my new truck in two weeks. Two weeks goes by and I show up to get my tailgate a north central ford a they tried to put on a cheap aftermarket v shaped tailgate I would not have purchased the truck if I was told this Very nice people but I would not trust them and they definitely didn’t seem concerned if I was happy or satisfied with my purchase

I purchased a used truck from north central ford and it was by far the worst experience of buying a car in my life. The people working there are excellent and very friendly but that doesn’t change the fact of my overall experience. I purchased at 2017 F 150 or at least I thought I did I put a down payment of half of the cost of the truck and signed all the papers and I was told I would have to wait until the next day to drive home with my truck because they need to finish the safety inspection and detail it but on my way to pick it up the next day I get a phone call and was told they could not sell me the truck. I said what do you mean I gave you a big down payment in cash and did all the paperwork and you told me congratulations on the purchase but now I can’t have the truck I had already bought from you my sells guy said he was sorry but it was out of his hands . He then asked if I would be interested in looking at other trucks and he would try to see what he could do for my inconvenience so we found a truck that would work for me not really what I was looking for but to be honest the truck was nicer than I was expecting a clean 2015 f250 the only issue is the truck didn’t have a tailgate I was told they would have a tailgate in for my new truck in two weeks. Two weeks goes by and I show up to get my tailgate a north central ford a they tried to put on a cheap aftermarket v shaped tailgate I would not have purchased the truck if I was told this Very nice people but I would not trust them and they definitely didn’t seem concerned if I was happy or satisfied with my purchase

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
2.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you for taking the time to share your experience. We’re truly sorry for the confusion and frustration you encountered during your purchase, as this is not the process or outcome we want for our customers. We’d appreciate the opportunity to review this further and discuss your concerns directly. Please reach out to us at 972-231-3491 so we can assist.

Show full review

I traded in my vehicle here and bought a new one recently and have nothing but good feelings about this dealership. My salesman, Ray, was great and worked with me to answer all my questions. I can't speak to the service department at this dealership as I haven't had to use them yet but the sales experience was one of the better ones I've had.

I traded in my vehicle here and bought a new one recently and have nothing but good feelings about this dealership. My salesman, Ray, was great and worked with me to answer all my questions. I can't speak to the service department at this dealership as I haven't had to use them yet but the sales experience was one of the better ones I've had.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you for choosing our dealership, we are thrilled to hear about your positive experience with Ray as your salesman. We look forward to providing you with excellent service in the future. Thank you for your trust and support!

Show full review

I had a disappointing experience with the sales process and sales associate Waseem here. I was asked by the salesperson what price I would be comfortable with on a vehicle. I responded with a reasonable out-the-door range, which is a standard way buyers evaluate total cost. The response I received was rude and defensive — specifically stating, “No, no, no, no, no, I’m not paying your taxes and title for you,” and refusing to even discuss an out-the-door number, despite being the one who asked for an offer in the first place. If a dealership is unwilling to have a transparent conversation about total pricing, then there is no point in asking a customer for an offer. Professional negotiation should involve clarity and respect, not dismissive responses. I ultimately chose to walk away due to the lack of professionalism and transparency.

I had a disappointing experience with the sales process and sales associate Waseem here. I was asked by the salesperson what price I would be comfortable with on a vehicle. I responded with a reasonable out-the-door range, which is a standard way buyers evaluate total cost. The response I received was rude and defensive — specifically stating, “No, no, no, no, no, I’m not paying your taxes and title for you,” and refusing to even discuss an out-the-door number, despite being the one who asked for an offer in the first place. If a dealership is unwilling to have a transparent conversation about total pricing, then there is no point in asking a customer for an offer. Professional negotiation should involve clarity and respect, not dismissive responses. I ultimately chose to walk away due to the lack of professionalism and transparency.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry that the conversation around pricing did not feel professional or transparent. Clear, respectful communication is essential during the sales process, and we regret that this was not your experience. Your feedback has been noted and will be reviewed internally to help improve how we work with future customers. For continued support please reach out to us directly at 972-231-349.

Show full review

Spent 500.00 and car still has check engine light on and still makes noise in the rear that’s…and you can’t even get anyone on the phone.

Spent 500.00 and car still has check engine light on and still makes noise in the rear that’s…and you can’t even get anyone on the phone.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

We’re very sorry for the frustration — especially after investing in repairs and not being able to reach anyone for updates. You deserve clear communication and a resolved concern, and we’d appreciate the chance to make this right. Please contact us directly at 972-231-3491 so we can take another look and help get this corrected.

Show full review

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ I can’t say enough good things about North Central Ford! After a frustrating experience with another shop, they stepped in and completely made things right, getting my car back in perfect shape. Seth went above and beyond—he was patient, kind, and genuinely cared about making sure I was taken care of every step of the way. Gary was amazing too, making the whole process smooth and easy. They even provided a loaner car for six weeks, which was such a huge help. I truly felt valued and supported, and I’m so grateful for the outstanding service. Thank you, Seth and Gary, for turning a stressful situation into such a positive experience!

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ I can’t say enough good things about North Central Ford! After a frustrating experience with another shop, they stepped in and completely made things right, getting my car back in perfect shape. Seth went above and beyond—he was patient, kind, and genuinely cared about making sure I was taken care of every step of the way. Gary was amazing too, making the whole process smooth and easy. They even provided a loaner car for six weeks, which was such a huge help. I truly felt valued and supported, and I’m so grateful for the outstanding service. Thank you, Seth and Gary, for turning a stressful situation into such a positive experience!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you for the glowing review! We are so happy to have been able to turn your car troubles around. Our team at North Central Ford is dedicated to providing exceptional service and we are glad to hear that Seth and Gary took care of you every step of the way.

Show full review

Way too pricey. Very high prices on service work . Also high mark up on parts. $841.00 labor charge to replace alternator which didn't include $651.00 alternator. The book says it is supposed to take 2.8 hours start to finish.

Way too pricey. Very high prices on service work . Also high mark up on parts. $841.00 labor charge to replace alternator which didn't include $651.00 alternator. The book says it is supposed to take 2.8 hours start to finish.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
2.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that you felt the service charges and parts pricing were higher than expected. Our goal is to provide high-quality service, and we always aim for transparency in both pricing and the work performed. If you'd like to discuss this further or have any concerns addressed, please feel free to reach out to us directly at 972-231-3491.

Show full review

Ticket 230312 - R Albin - This review is for the Service Department - which seems to be outstanding! My review may not be typical of their service, because it was my only visit to North Central Ford - but - there service for this visit was superb - especially when contrasted with my experience a week earlier at 5 Star Ford in Carrollton - which was terrible! North Central Ford and the Advisor, Chris Garner, were genuinely responsive, customer focused and attentive to every detail. I made an appointment to have my oil changed and the multipoint inspection for my 2011 Ford Ranger with only 73,000 miles. When I arrived they were actually waiting for me and immediately took my Ranger in for service and returned it to me within in an hour - just as they promised! Unlike 5 Star Ford, which did not meet me at the appointed time, and left me waiting for 20 minutes for a service representative to meet with me. It was like that Seinfeld Episode where Jerry is trying to explain to the rental car manager - what a reservation / appointment is! She clearly didn't know - and - neither does 5 Star Ford! They never showed - and - I left never to return! On the other hand - North Central Ford met me at the appointed time, completed the oil change and inspection and returned my Ranger in record time - because - they actually have a quick oil change service lane and actually do care about pleasing their customers! Since they're that concerned about pleasing their Service customers - I suspect that extends to their Sales Customers as well. The next time I'm in the market for a vehicle - North Central Ford will by my first call! Recommended!

Ticket 230312 - R Albin - This review is for the Service Department - which seems to be outstanding! My review may not be typical of their service, because it was my only visit to North Central Ford - but - there service for this visit was superb - especially when contrasted with my experience a week earlier at 5 Star Ford in Carrollton - which was terrible! North Central Ford and the Advisor, Chris Garner, were genuinely responsive, customer focused and attentive to every detail. I made an appointment to have my oil changed and the multipoint inspection for my 2011 Ford Ranger with only 73,000 miles. When I arrived they were actually waiting for me and immediately took my Ranger in for service and returned it to me within in an hour - just as they promised! Unlike 5 Star Ford, which did not meet me at the appointed time, and left me waiting for 20 minutes for a service representative to meet with me. It was like that Seinfeld Episode where Jerry is trying to explain to the rental car manager - what a reservation / appointment is! She clearly didn't know - and - neither does 5 Star Ford! They never showed - and - I left never to return! On the other hand - North Central Ford met me at the appointed time, completed the oil change and inspection and returned my Ranger in record time - because - they actually have a quick oil change service lane and actually do care about pleasing their customers! Since they're that concerned about pleasing their Service customers - I suspect that extends to their Sales Customers as well. The next time I'm in the market for a vehicle - North Central Ford will by my first call! Recommended!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you so much for sharing your experience with our service department! We are thrilled to hear that you had a superb visit with us and that Chris Garner provided top-notch customer service. We pride ourselves on being responsive, customer-focused, and detail-oriented, and we are happy to hear that it showed during your visit.

Show full review
See all 1501 reviews

Related searches near you