Hawkeye Auto

1.6 out of 5 1.6
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 5:00 PM

Hawkeye Auto Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 8:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 6:00 PM

Thursday

9:00 AM - 8:00 PM

Friday

9:00 AM - 6:00 PM

Saturday

9:00 AM - 5:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since June 2012

Our clients have high expectations for their vehicles, and equally high expectations about the dealership professionals

...

who serve them. Hawkeye Auto is widely recognized to be among the best in quality, reliability, value and customer satisfaction in both sales and service.

"We thrive on a no pressure buying experience, when you're ready, come on by for a test drive"

Reviews

1.6 out of 5 1.6
19 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.
  • 1.0 out of 5
    November 16, 2019

    After three phone calls on a Honda CR-V and was promised no issues...I drove 3 hours from WI to test drive a car with no gas that died on the hiway in... front and the VSA light came on, then I coasted in to the gas station next door. Put in 3 bucks off gas. Ok, I will check under the hood... Can't open it. Tried to clean the windshield, wipers worked like a dirty diaper. Radio didn't work. Miss matched tires. So far out of alignment it can turn a sharp left by taking your hands off the wheel. All is this joy... For xxxx $5,500!!! When I returned it... Luke was like ok.... Thanks

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    March 2, 2019

    My son purchased a car from this so called dealership and four days after he purchased it had a rod break. Granted we all understand that almost all used... cars/trucks are sold in as is condition but to have a catastrophic failure after four days is totally unacceptable. We contacted the dealership but we all but told that they were not responsible. The lions share of any reputable dealership would have at least made an attempt to make things right. I would not recommend them to my worst enemy.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    6 people out of 6 found this review helpful. Did you?
  • 4.0 out of 5
    November 30, 2018

    I returned Hawkeye auto. The truck I wanted to buy was sold. I had a different salesman Luke. He explained the other salesman was inexperienced & overwhelmed.... I understood, it was busy. Luke was great I purchased a better truck & I'm very happy. I may have overreacted on my first review. I would recommend Hawkeye auto .

    4.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    June 4, 2018

    Bought a $7000 vehicle through hawkeye. 2009 with 126,000 miles. Had it for three months and the engine completely blew out. I realize cars are sold as... is but this is absolutely ridiculous. Shop unwilling to assist in any repair, cheaper labor, finding motor, etc. Was told car was an as is sale and was accused of not changing/checking oil. Highly upset I received such a poor quality vehicle and customer service. Never again would I go here or even recommend to an enemy. Dont get screwed over.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    4 people out of 6 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    I'm very sorry you feel this way. You purchased this vehicle back in January. I was very upfront with you about this vehicle and it did not have an e...ngine issue when you purchased it. When you called me you stated you had just had the oil changed and then it blew up. I asked you, I did not accuse, if the place you had the oil changed at, put oil back in. This has happened before where a place forgot to put oil back in and the engine blew. The place that forgot to put the oil in made the repairs. In our lobby it is posted that you can take a vehicle, prior to purchase, and have it inspected. Vehicles are sold AS-IS which you stated you were aware of. You signed on the Buyers Guide next to the line which states that your mechanic can inspect the vehicle on or off the lot. Again, I'm very sorry you had an issue after having the oil changed.

  • 1.0 out of 5
    March 7, 2018

    They flat out told me that they do NOT inspect the cars before they sell them. DO NOT SHOP HERE!!!!!! BIG MISTAKE!!!! RUN!!!! Bootleg mechanics they fix... the car good enough so u will buy after u leave the lot the break down! Iowa should ban these types of businesses. God bless America & protect us from con artist like these guys!

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    5 people out of 9 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Every customer has the opportunity to take any vehicle on our lot to there own personal mechanic before purchase. We do not do full inspections on our... vehicles and we do not hide that from anyone. Thanks for your input.

  • 5.0 out of 5
    November 16, 2017

    I liked working with Christian at Hawkeye auto he wasn’t pressuring us into buying a car right away he made us feel like we were apart of the auto family... . He answered all of our questions and before I bought the car he gave me a oil change and new filter I loved my experience at Hawkeye auto

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    October 12, 2017

    Great buying experience. Pointed out some things on the vehicle which they repaired prior to purchase. Price was good and Luke was honest and straight... forward about the truck.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    February 19, 2017

    This was a fast deal. I didn't think I would buy there, but they had what I wanted. It was a better vehicle than I expected to get for the price, which... was knocked down a little from sticker. They're pretty low-key, and they don't finance. That's good, bcos I was worried about getting hustled (female buyer). They even took care of the registration for me. That's no small thing, bcos I'd be hauling all my kiddos down to the registration place and blowing two hours of my life on that. I wouldn't buy just anything on their lot, but if you do your homework, you'll be fine.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 3.0 out of 5
    February 2, 2017

    I emailed the dealership from Cars.Com and from their website with no response. I left my phone number and email on both. I am assuming they do not check... their emails.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    November 15, 2016

    Went in to purchase a vehicle dealt with Christian and Luke and they were both very helpful. I found the vehicle I wanted came to an agreement on a price... and was out of there in no time. I will be back in the future to deal with them again.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 2 found this review helpful. Did you?
View More Reviews