Texas Toyota of Grapevine

2.9
(1,106 reviews)
Visit Texas Toyota of Grapevine
Sales hours: 9:00am to 9:00pm
Service hours: 7:00am to 5:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Tuesday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Wednesday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Thursday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Friday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Saturday 9:00am–9:00pm 7:00am–5:00pm
Sunday Closed Closed

Contact seller

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Notice

New (817) 380-4991 (817) 380-4991
Used (817) 697-3807 (817) 697-3807
Service (817) 697-3747 (817) 697-3747

Inventory

See all 681 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since May 1999.
Texas Toyota is a trusted Grapevine Toyota dealer serving the community since 1997. Our dealership features a wide collection of incredible new Toyota cars on our lot that are suited for a variety of buyers with different needs. Additionally buyers in search of used vehicles for sale in Grapevine will be pleased with our affordable pre-owned inventory. Stocked with high-quality cars trucks and SUVs there are numerous great options to choose from. For those looking for car repair our Toyota dealership near Dallas also has an auto repair shop onsite that is fully equipped to handle all of your vehicle's needs.
The dealership you can trust!

Service center

Phone number (817) 697-3747

Service hours

Monday
7:00am–7:00pm
Tuesday
7:00am–7:00pm
Wednesday
7:00am–7:00pm
Thursday
7:00am–7:00pm
Friday
7:00am–7:00pm
Saturday
7:00am–5:00pm
Sunday
Closed

Reviews

2.9
(1,106 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Sebastian was a great salesman.

Sebastian was a great salesman. He was very polite, professional, and answered our questions. We did not have to wait long and got a good deal.

5.0

Sebastian was a great salesman.

Sebastian was a great salesman. He was very polite, professional, and answered our questions. We did not have to wait long and got a good deal.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
5.0

Casey and Jesus are amazing people!

Casey and Jesus are amazing people! They were professional and worked with my brother in El Paso to make sure this was a seamless process! These two individuals made the car buying process so easy! So excited to be part of the Toyota family!

5.0

Casey and Jesus are amazing people!

Casey and Jesus are amazing people! They were professional and worked with my brother in El Paso to make sure this was a seamless process! These two individuals made the car buying process so easy! So excited to be part of the Toyota family!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
5.0

We had a great experience.

We had a great experience. Jesus our salesman was very helpful and friendly, and we got the perfect car.

5.0

We had a great experience.

We had a great experience. Jesus our salesman was very helpful and friendly, and we got the perfect car.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
3.0

Contacted by several salespeople all stated they would

Contacted by several salespeople all stated they would not come off of MSRP.. Were not concerned that I built a Tacoma online

3.0

Contacted by several salespeople all stated they would

Contacted by several salespeople all stated they would not come off of MSRP.. Were not concerned that I built a Tacoma online

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 3.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We genuinely appreciate your input, and we're sorry to hear that you were unhappy with the pricing of our vehicles. We understand that pricing is a significant consideration when purchasing a vehicle, and we strive to offer competitive pricing while providing high-quality products and services. We regularly review our pricing to ensure it aligns with market trends and the value we provide. Your feedback is valuable, and we will certainly take it into consideration as we assess our pricing strategies. We want to assure you that customer satisfaction is our top priority, and we are committed to offering fair and competitive pricing to all our customers.

Show full review
5.0

Christian Helvie and all other staff have been

Christian Helvie and all other staff have been extraordinarily informative and helpful as I navigated decisions between model of cars and purchase options. Thank you!

5.0

Christian Helvie and all other staff have been

Christian Helvie and all other staff have been extraordinarily informative and helpful as I navigated decisions between model of cars and purchase options. Thank you!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Dealer response

We're thrilled to hear that you had a smooth and efficient car buying experience with us. Your positive feedback is greatly appreciated. Thank you for the perfect rating!

Show full review
5.0

Sebastian was perfect help with purchasing my car.

Sebastian was perfect help with purchasing my car. He made the process easy and answered all my questions. I recommend this dealership to anyone looking for a new or used vehicle.

5.0

Sebastian was perfect help with purchasing my car.

Sebastian was perfect help with purchasing my car. He made the process easy and answered all my questions. I recommend this dealership to anyone looking for a new or used vehicle.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you so much for your positive feedback! We're thrilled to hear you had a great experience with us. If you ever need anything else, feel free to reach out. Safe travels!

Show full review
4.0

Juan Calos Pena Alvarez was a five star help I struggled

Juan Calos Pena Alvarez was a five star help I struggled giving the entire dealership five stars because of experience prior to Juan. Thanks Juan fly high

4.0

Juan Calos Pena Alvarez was a five star help I struggled

Juan Calos Pena Alvarez was a five star help I struggled giving the entire dealership five stars because of experience prior to Juan. Thanks Juan fly high

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 4.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you so much for your positive feedback! We're thrilled to hear you had a great experience with us. If you ever need anything else, feel free to reach out. Safe travels!

Show full review
5.0

Fast friendly knowledgable Alex was so kind Thank you

Fast friendly knowledgable Alex was so kind Thank you for all your help and info

5.0

Fast friendly knowledgable Alex was so kind Thank you

Fast friendly knowledgable Alex was so kind Thank you for all your help and info

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Dealer response

We're thrilled to hear that you had a 5-star experience with us. Your positive feedback is greatly appreciated. Thank you for taking the time to share your thoughts.

Show full review
1.0

Dishonest dealership!

Dishonest dealership! Here is my story: The 1st day I went in and asked for an out of the door Toyota deal for $13K. The sales man did the research and came back to me saying: “the only option we have is $12,900 + TTL”. I was straight forward, I said: “If the price is not negotiable you do not need to show me the car”. The sales said: “no, unfortunately, prices are not negotiable”. Then I left. The 2nd day I received a message from him letting me know that the manager is offering the car for $13K out of the door. My response was: “sounds like a very good deal but even if you offer $12K I may not take it still because I did not see it yesterday. I am coming over to see it”. When I drove it, I found out that it needs a good number of items to be repaired/replaced. I asked him if they are willing to fix them. He said: “No, we already gave you a $1K discount. We will do the rear brakes for you and the rest you will have to accept them as is, except for the default items that we do for all cars for free, such as, oil change, detailing, inspection & registration, and filters”. I said “ I see, but can please do only 2 things for me; one is the alignment, and one is the tailgate button”. He said: “ I will have to check with my manager tomorrow”. The 3rd day I did not hear back from him. By coincidence, I opened their website and I find out the they decreased the price of it by $1K to be $11,900!! Instead of accepting the 2 small things I asked them to fix, they just ignored me and decreased the price so anyone can have the same good deal they offered me!! The 4th day, I texted him following up if the manager has accepted to do the alignment and the tailgate button. He said no, it is as is. I said: “we will talk about it when I come over”. When I arrived, I told him that I saw that they decreased the price, therefore, my good deal is gone. He said: “no, we treated you differently. We have waved the shop fee only for you”. I said: “you never mentioned the shop fee before. This is new”. He said: “well, the shop fee is $2,500 and it is mandatory and all buyers must pay for it in order for us to be able to sell our cars”. And then he changed what he said to be $1,500 instead of $2,500 when I asked him about the details of this mysterious shop fee. I said: “you took off my good deal and you are not at least doing any fixing favors so I feel I still have a good deal”. Lol, This the first time in my life I hear about an as is car sale with a mandatory shop fee service!! So after they decreased the price and my deal became normal and not even good. He came up with this mandatory shop fee that was waved JUST FOR ME!! How lucky I am!! Lol Lastly, I got tired arguing, I told him that I will be posting this bad experience without mentioning any names, and then went ahead and bought the car as is, unhappy and unsatisfied at all. Bought it because I had to buy a car urgently. Otherwise, I would never deal with them! 2 days later, more mechanical problems with the car started to show up after he assured me that it was checked and it is good to go without any issues!

1.0

Dishonest dealership!

Dishonest dealership! Here is my story: The 1st day I went in and asked for an out of the door Toyota deal for $13K. The sales man did the research and came back to me saying: “the only option we have is $12,900 + TTL”. I was straight forward, I said: “If the price is not negotiable you do not need to show me the car”. The sales said: “no, unfortunately, prices are not negotiable”. Then I left. The 2nd day I received a message from him letting me know that the manager is offering the car for $13K out of the door. My response was: “sounds like a very good deal but even if you offer $12K I may not take it still because I did not see it yesterday. I am coming over to see it”. When I drove it, I found out that it needs a good number of items to be repaired/replaced. I asked him if they are willing to fix them. He said: “No, we already gave you a $1K discount. We will do the rear brakes for you and the rest you will have to accept them as is, except for the default items that we do for all cars for free, such as, oil change, detailing, inspection & registration, and filters”. I said “ I see, but can please do only 2 things for me; one is the alignment, and one is the tailgate button”. He said: “ I will have to check with my manager tomorrow”. The 3rd day I did not hear back from him. By coincidence, I opened their website and I find out the they decreased the price of it by $1K to be $11,900!! Instead of accepting the 2 small things I asked them to fix, they just ignored me and decreased the price so anyone can have the same good deal they offered me!! The 4th day, I texted him following up if the manager has accepted to do the alignment and the tailgate button. He said no, it is as is. I said: “we will talk about it when I come over”. When I arrived, I told him that I saw that they decreased the price, therefore, my good deal is gone. He said: “no, we treated you differently. We have waved the shop fee only for you”. I said: “you never mentioned the shop fee before. This is new”. He said: “well, the shop fee is $2,500 and it is mandatory and all buyers must pay for it in order for us to be able to sell our cars”. And then he changed what he said to be $1,500 instead of $2,500 when I asked him about the details of this mysterious shop fee. I said: “you took off my good deal and you are not at least doing any fixing favors so I feel I still have a good deal”. Lol, This the first time in my life I hear about an as is car sale with a mandatory shop fee service!! So after they decreased the price and my deal became normal and not even good. He came up with this mandatory shop fee that was waved JUST FOR ME!! How lucky I am!! Lol Lastly, I got tired arguing, I told him that I will be posting this bad experience without mentioning any names, and then went ahead and bought the car as is, unhappy and unsatisfied at all. Bought it because I had to buy a car urgently. Otherwise, I would never deal with them! 2 days later, more mechanical problems with the car started to show up after he assured me that it was checked and it is good to go without any issues!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Dealer response

We appreciate you sharing your experience with us, and we apologize for any inconvenience you encountered during your recent visit. We strive to provide transparent and fair service to all our customers, and it's disheartening to hear that we fell short of your expectations. Regarding the "as is" purchase, we understand your frustration and want to clarify that our dealership follows industry-standard practices when selling pre-owned vehicles. However, we apologize if there was any misunderstanding regarding the condition of the vehicle or the option for repairs before purchase. We aim to provide clear information about our vehicles to ensure that our customers can make informed decisions. As for the mandatory "shop fee," we regret any confusion or frustration this may have caused. Our team works hard to communicate all fees and charges upfront to avoid any surprises during the purchasing process. If there was a lack of communication regarding the fee waiver, we sincerely apologize for the oversight. Your feedback is valuable to us, and we will use it to improve our communication and customer service processes moving forward. If you would like to discuss this matter further or if there's anything else we can assist you with, Please contact our General Manager, Neal Asaad, at 817-329-5949.

Show full review
5.0

Jayson helped my Mom find the ideal car!

Jayson helped my Mom find the ideal car! I am very grateful for the support and professionalism at this Toyota dealership, thank you for your help and patience!

5.0

Jayson helped my Mom find the ideal car!

Jayson helped my Mom find the ideal car! I am very grateful for the support and professionalism at this Toyota dealership, thank you for your help and patience!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you so much for your positive feedback! We're thrilled to hear you had a great experience with us. If you ever need anything else, feel free to reach out. Safe travels!

Show full review
See all 1106 reviews