Skip to main content

Lindsay Ford of Wheaton

4.6
(405 reviews)
Sales hours: 9:00am to 8:00pm
Service hours: 8:00am to 5:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Tuesday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Wednesday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Thursday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Friday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Saturday 9:00am–8:00pm 8:00am–5:00pm
Sunday 12:00pm–7:00pm Closed
2021 consumer dealer award View 1 awards
2021 consumer dealer award

Inventory

See all 33 vehicles from this dealership.

Reviews

4.6
(405 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Just bought my new Ford Lighting from LIndsay Ford and

Just bought my new Ford Lighting from LIndsay Ford and had the best sales experience in 20 years working with Anthony B (super sales dude) and TIm T most chill car sales manager I have every worked with. They both knew the truck specs inside out, treated my whole family with respect and patience and made the whole buying experience fun. I will be buying some more vehicles in the future for my daughters and will definitely come back here. Also a big shout out to the often over looked but so important finance professional, Mounir, who made the paper work a breeze. You guys ROCK!

5.0

Just bought my new Ford Lighting from LIndsay Ford and

Just bought my new Ford Lighting from LIndsay Ford and had the best sales experience in 20 years working with Anthony B (super sales dude) and TIm T most chill car sales manager I have every worked with. They both knew the truck specs inside out, treated my whole family with respect and patience and made the whole buying experience fun. I will be buying some more vehicles in the future for my daughters and will definitely come back here. Also a big shout out to the often over looked but so important finance professional, Mounir, who made the paper work a breeze. You guys ROCK!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Patrick- Thank you for your wonderful shout outs to Anthony, Tim and out team at Lindsay Ford! We are thrilled to read your family enjoyed your recent buying experience and felt well informed and well treated. Our goal is for every customer to have a great experience and we are proud to have earned your family's designation as the go to dealership! Safe travels, enjoy your new Ford Lighting and welcome to the Lindsay Family!

Show full review
1.0

Bait and switch

Car price online was 5000 dollars less then the price the dealer quoted. Total scam, then told internet price was not good if I paid cash.

1.0

Bait and switch

Car price online was 5000 dollars less then the price the dealer quoted. Total scam, then told internet price was not good if I paid cash.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process 1.0
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
1 person out of 1 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Sam-Thank you for taking the time to write a review. We welcome all feedback. Our goal is a quick and transparent process. Please contact our Customer Relations Manager, Sherry. Her email is sherry.pfost@lindsayford.com 240-283-3763 so we can work to resolve your concerns. We look forward to speaking with you.

Show full review
5.0

Petra siempre nos ayuda

Gracias por todo Petra, segunda trocka compramos cobtigo, otra cez para la compañía y regresamos de nuevo! Eres siempre muy amable y patience, de verdad agradecemos mucho.

5.0

Petra siempre nos ayuda

Gracias por todo Petra, segunda trocka compramos cobtigo, otra cez para la compañía y regresamos de nuevo! Eres siempre muy amable y patience, de verdad agradecemos mucho.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities 5.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Jose- Muchas gracias! Congratulations on your new vehicle purchase and for taking the time to share that Petra made your buying experience excellent!

Show full review
1.0

Advertised price $38k, actual price $50k

Advertised a used 2 year old Mustang Mach-E for $38k, I had called 6 times over a 3 day period to get a final price quote, no response from any of the sales agents who were supposed to call me the next day, Finally on my 7th try, a sales agent took down my details and texted me the next day saying there was a "typo" in the advertised price and its supposed to be $48k + $2k in Blue Oval markup BS. So price advertised on Cargurus and the dealer website was $38k, but actual price charged by the dealer was $50k. Such BS! now we all know how Tesla is the default choice for many EV car buyers

1.0

Advertised price $38k, actual price $50k

Advertised a used 2 year old Mustang Mach-E for $38k, I had called 6 times over a 3 day period to get a final price quote, no response from any of the sales agents who were supposed to call me the next day, Finally on my 7th try, a sales agent took down my details and texted me the next day saying there was a "typo" in the advertised price and its supposed to be $48k + $2k in Blue Oval markup BS. So price advertised on Cargurus and the dealer website was $38k, but actual price charged by the dealer was $50k. Such BS! now we all know how Tesla is the default choice for many EV car buyers

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process 1.0
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities 1.0
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you for rating your experience with us. If you have any questions or would care to discuss your experience further, please do not hesitate to contact me at your earliest convenience. Thanks, Sherry Pfost sherry.pfost@lindsayford.com 240-283-3763

Show full review
5.0

Gracias Petra

Tranajamos con Petra por mas de un mes y solo tenemos palabras mejores! Nos ayudo muchisimo encontrando el van que necesitariamos por nuestro trabajo y Petra siempre tenia paciencia y con una sonrisa. Te agradecemos sinceramente!

5.0

Gracias Petra

Tranajamos con Petra por mas de un mes y solo tenemos palabras mejores! Nos ayudo muchisimo encontrando el van que necesitariamos por nuestro trabajo y Petra siempre tenia paciencia y con una sonrisa. Te agradecemos sinceramente!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities 5.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Muchas Gracias, Elsa! We are happy to read your 5 star the review and thank you for your great review!

Show full review
5.0

Happy customer

I am very happy with the sale services at rig location…. Mr. Dabo was helpful and I’m very happy I would recommend Lindsay ford a place to shop

5.0

Happy customer

I am very happy with the sale services at rig location…. Mr. Dabo was helpful and I’m very happy I would recommend Lindsay ford a place to shop

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities 5.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Thank you for recommending Mr. Dabo for his excellence in customer service to ensure that your buying experience was a 5 star event! Congrats and welcome to the Lindsay Family!

Show full review
1.0

Avoid this dealership!

I went to this dealer because they had the exact vehicle that I was looking for. They kept me there all day, offered $4-5k less for my trade than other places did, could suddenly offer thousands more as soon I decided to leave, then tried to raise the price of the used vehicle in the contract, hoping I wouldn’t notice. Shady dealership.

1.0

Avoid this dealership!

I went to this dealer because they had the exact vehicle that I was looking for. They kept me there all day, offered $4-5k less for my trade than other places did, could suddenly offer thousands more as soon I decided to leave, then tried to raise the price of the used vehicle in the contract, hoping I wouldn’t notice. Shady dealership.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 3.0
  • Buying process 1.0
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities 4.0
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

We are equally disappointed with your review and would like the opportunity to discuss your concerns in more detail. Please contact our Customer Service Manager, Sherry Pfost sherry.pfost@lindsayford.com 240-283-3763 thanks.

Show full review
5.0

First purchase "by" (not for) offspring!

Thorough, patient, and professional. Highly recommended. Good selection of cars. Overall painless experience. Thank you, Petra! (Go to this dealership and ask for her by name)

5.0

First purchase "by" (not for) offspring!

Thorough, patient, and professional. Highly recommended. Good selection of cars. Overall painless experience. Thank you, Petra! (Go to this dealership and ask for her by name)

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 4.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities 4.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

AJ- Thank you for your awesome review of Petra and the team at Lindsay Ford! Congratulations on your new vehicle purchase and welcome to the Lindsay Family! Thanks and ejoy your ride.

Show full review
5.0

Thanks Petra

Took a long time to find a new truck for our business but Petra was persistent and did everything she could to make sure we get this truck while remaining professional and friendly. Grateful for a smooth experience!

5.0

Thanks Petra

Took a long time to find a new truck for our business but Petra was persistent and did everything she could to make sure we get this truck while remaining professional and friendly. Grateful for a smooth experience!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities 5.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Excellent, JoeT! Congratulations on your new business truck! We are pleased that Petra was persistent in meeting your requests and found the perfect vehicle to fit your needs! Thank you for choosing Lindsay FOrd and complimenting Petra for a job well done!

Show full review
5.0

Best Dealership

Alexa was amazing . She was very knowledgeable and professional. I will recommend her to my friends and family. The dealership staff was very attentive as well

5.0

Best Dealership

Alexa was amazing . She was very knowledgeable and professional. I will recommend her to my friends and family. The dealership staff was very attentive as well

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities 5.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Isabel- Thank you for the amazings all around for Alexa! We are thrilled your buying experience was top notch and we want to welcome you to the Lindsay Family!

Show full review
See all 405 reviews