Falvey's Motors

Not rated Dealerships need five reviews in the past 24 months before we can display a rating.
(590 reviews)
Visit Falvey's Motors
Sales hours: 9:00am to 7:00pm
Service hours: 8:00am to 5:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–7:00pm 8:00am–5:00pm
Tuesday 9:00am–7:00pm 8:00am–5:00pm
Wednesday 9:00am–7:00pm 8:00am–5:00pm
Thursday 9:00am–7:00pm 8:00am–5:00pm
Friday 9:00am–5:00pm 8:00am–5:00pm
Saturday 9:00am–3:00pm Closed
Sunday Closed Closed

Contact seller

Select a Salesperson (optional)

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Notice

New (860) 786-6455 (860) 786-6455
Used (860) 786-6454 (860) 786-6454
Service (888) 414-3517 (888) 414-3517

Inventory

See all 98 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since December 2002.
Falvey's Motors has been in business since 1932. We have a strong and committed sales staff with many years of experience satisfying our customers' needs. Located in Norwich CT and neighbor to Mystic Moosup and Colchester we will help you find the vehicle you want. At Falvey's Motors we offer a searchable online inventory of new Chrysler Dodge Ram and Jeep cars plus used cars trucks and SUVs by top manufacturers. Come in and take a test drive! Our sales staff will help you find that new or quality used car you desire.
Always the Best Price - The Best Selection- The Best Buying Experience!

Service center

Phone number (888) 414-3517

Service hours

Monday
8:00am–5:00pm
Tuesday
8:00am–5:00pm
Wednesday
8:00am–5:00pm
Thursday
8:00am–5:00pm
Friday
8:00am–5:00pm
Saturday
Closed
Sunday
Closed

Meet our employees

Reviews

Not rated Dealerships need five reviews in the past 24 months before we can display a rating.
(590 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Falvey's Motors from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

Title: Disappointed and Betrayed: Falvey Motors Fails to

Title: Disappointed and Betrayed: Falvey Motors Fails to Live Up to Its Promises Rating: ★☆☆☆☆ As a longtime customer of Falvey Motors, I had always held this dealership in high regard. Over the past three decades, I have purchased more than 20 vehicles, both for myself and on behalf of my family members. However, after my recent experience with Falvey Motors, it saddens me to say that my loyalty has been shattered and my trust has been completely eroded. Just a few days ago, I purchased a used 2015 Jeep Wrangler from Falvey Motors. Initially, I was thrilled with my purchase, but my excitement quickly turned to disappointment when I discovered issues with the vehicle's radio. On the very first day, I noticed that the AM portion of the radio was malfunctioning, and shortly thereafter, the entire radio system ceased to function altogether. Considering my long-standing relationship with the dealership and the significant number of vehicles I have purchased, I expected Falvey Motors to take responsibility and make things right. However, instead of offering assistance or even considering a replacement, they callously dismissed my concerns, citing that the issue was not covered under the 30-day warranty. Falvey Motors prides itself on treating customers like family, yet when faced with a genuine problem, they conveniently abandon their so-called values. It is disheartening to witness a company that I once held in high esteem fail to live up to its own rhetoric. Even more disappointing is the fact that I actually attended high school with the owner, expecting better treatment due to our shared history. One would think that a reputable and customer-centric dealership would go above and beyond to rectify the situation. A standup establishment would have at least acknowledged the inconvenience and offered some form of assistance, even if it meant going beyond the warranty. Unfortunately, Falvey Motors demonstrated a complete lack of concern for customer satisfaction, leaving me feeling undervalued and ignored. This regrettable experience has forced me to reevaluate my relationship with Falvey Motors. They have clearly lost my future business, and I can confidently say that I will not be recommending them to anyone. It is disheartening to see a company that was once regarded highly by myself and my family abandon its principles and disregard the loyalty of its long-term customers. In conclusion, Falvey Motors has failed to live up to the expectations they set for themselves. Their lack of integrity, dismissive attitude, and refusal to address a legitimate concern have left me disillusioned and betrayed. I urge potential customers to think twice before placing their trust in a dealership that prioritizes profit over customer satisfaction.

1.0

Title: Disappointed and Betrayed: Falvey Motors Fails to

Title: Disappointed and Betrayed: Falvey Motors Fails to Live Up to Its Promises Rating: ★☆☆☆☆ As a longtime customer of Falvey Motors, I had always held this dealership in high regard. Over the past three decades, I have purchased more than 20 vehicles, both for myself and on behalf of my family members. However, after my recent experience with Falvey Motors, it saddens me to say that my loyalty has been shattered and my trust has been completely eroded. Just a few days ago, I purchased a used 2015 Jeep Wrangler from Falvey Motors. Initially, I was thrilled with my purchase, but my excitement quickly turned to disappointment when I discovered issues with the vehicle's radio. On the very first day, I noticed that the AM portion of the radio was malfunctioning, and shortly thereafter, the entire radio system ceased to function altogether. Considering my long-standing relationship with the dealership and the significant number of vehicles I have purchased, I expected Falvey Motors to take responsibility and make things right. However, instead of offering assistance or even considering a replacement, they callously dismissed my concerns, citing that the issue was not covered under the 30-day warranty. Falvey Motors prides itself on treating customers like family, yet when faced with a genuine problem, they conveniently abandon their so-called values. It is disheartening to witness a company that I once held in high esteem fail to live up to its own rhetoric. Even more disappointing is the fact that I actually attended high school with the owner, expecting better treatment due to our shared history. One would think that a reputable and customer-centric dealership would go above and beyond to rectify the situation. A standup establishment would have at least acknowledged the inconvenience and offered some form of assistance, even if it meant going beyond the warranty. Unfortunately, Falvey Motors demonstrated a complete lack of concern for customer satisfaction, leaving me feeling undervalued and ignored. This regrettable experience has forced me to reevaluate my relationship with Falvey Motors. They have clearly lost my future business, and I can confidently say that I will not be recommending them to anyone. It is disheartening to see a company that was once regarded highly by myself and my family abandon its principles and disregard the loyalty of its long-term customers. In conclusion, Falvey Motors has failed to live up to the expectations they set for themselves. Their lack of integrity, dismissive attitude, and refusal to address a legitimate concern have left me disillusioned and betrayed. I urge potential customers to think twice before placing their trust in a dealership that prioritizes profit over customer satisfaction.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
3 people out of 3 found this review helpful.
Dealer response

Dear Jeff, First and foremost, we want to express our sincere gratitude for your long-standing loyalty and the trust you have placed in Falvey Motors over the past three decades. We genuinely value your business and the numerous vehicles you have purchased from us for yourself and your family members. Regarding your recent experience with the 2015 Jeep Wrangler, we are truly sorry to hear about the issues you encountered with the vehicle's radio. We understand how disappointing and frustrating this must have been for you, especially given the history of your relationship with our dealership. We want to clarify that the 2015 Jeep Wrangler you purchased was classified as an AS-IS vehicle. As such, it does not come with the same warranty coverage as our other vehicles. While we strive to be transparent about the condition of our AS-IS vehicles, we also understand that unforeseen issues may arise after the purchase. Although we cannot change the terms of the AS-IS purchase, we genuinely regret any inconvenience this has caused you. We must adhere to our policies consistently to ensure fairness to all customers. Nonetheless, we understand that this situation has left you feeling undervalued and frustrated, and for that, we sincerely apologize. Your feedback is incredibly valuable to us, and we want to assure you that we take customer satisfaction seriously. We acknowledge that our response might not have met your expectations, and we would like to make it right if possible. Our customer relationships mean a great deal to us, and we would like to find a way to address your concerns to the best of our abilities. Please feel free to get in touch with us directly so we can further discuss the matter and explore possible solutions together. Your satisfaction is essential to us, and we are committed to resolving this situation to the best of our ability. Once again, thank you for your long-term business and for taking the time to share your feedback with us. We value you as a customer and hope to have the opportunity to restore your faith in Falvey Motors. Sincerely, Richard Falvey Falvey's Motors

Show full review
1.0

Defected brakes

Purchased a power wagon, always wanted one but found the dealership not so cooperative with fixing a problem with the truck. In The past when Tim was around, I always received great service and that is why I purchased it at this dealership. Now that Tim is no longer with us….and they replaced my brakes all they do is squeak! All I want is the original style and not the light weighted ones that they choose to put on my truck never even gave me the option!

1.0

Defected brakes

Purchased a power wagon, always wanted one but found the dealership not so cooperative with fixing a problem with the truck. In The past when Tim was around, I always received great service and that is why I purchased it at this dealership. Now that Tim is no longer with us….and they replaced my brakes all they do is squeak! All I want is the original style and not the light weighted ones that they choose to put on my truck never even gave me the option!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 4.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 2.0
  • Overall facilities 4.0
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase
1 person out of 1 found this review helpful. Did you?
Show full review
5.0

Amazing experience!

Amazing experience!! Set everything up prior, drove 3 hours and all was as expected. Smooth easy transaction to get the wrangler I wanted with no ocer msrp charges. Greg and Rich are the best!! Will recommend to anyone I know for a CJDR!

5.0

Amazing experience!

Amazing experience!! Set everything up prior, drove 3 hours and all was as expected. Smooth easy transaction to get the wrangler I wanted with no ocer msrp charges. Greg and Rich are the best!! Will recommend to anyone I know for a CJDR!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
1.0

Lack of attention to diagnosing problem

Brought 2018 Jeep Renegade with sun roof motor problem identified day driven off lot. Seen by selling dealership twice, and again twice while under warranty at Falvey's. We explained to service dept it wasn't debris in tracking. Tracking was maintained and we'll lubed. Not wanting a huge job, or listening to the vehicle owner, they proceeded only with cleaning and redubricating. Knowing it was only a matter of time before the problem reoccurred, we chose NOT to continue using sunroof knowing we needed to find someone within 6 months, other than Falvey's, who would hear us and validate the motor problem while still under warranty. 6 months slipped by, warranty ran out, accidentally pushed sunroof button 4 weeks ago and motor permamtly is dead in open position (per Secor Saab/Jeep New London, who say they hear alot of unmanaged issues after Falvey repairs). Secor saab/jeep must now seal sunroof shut for $500, not under warranty, car is devalued. A doctor will listen to the patient for accurate testing and diagnosing to save a life. Not listening to the customer in this case either cost 4k for a new motor replacement or $500 to pwrmanently seal the roof shut. Lack of listening to the customer and spending time to verify the real problem hurt the customer. Service manager has no comment.

1.0

Lack of attention to diagnosing problem

Brought 2018 Jeep Renegade with sun roof motor problem identified day driven off lot. Seen by selling dealership twice, and again twice while under warranty at Falvey's. We explained to service dept it wasn't debris in tracking. Tracking was maintained and we'll lubed. Not wanting a huge job, or listening to the vehicle owner, they proceeded only with cleaning and redubricating. Knowing it was only a matter of time before the problem reoccurred, we chose NOT to continue using sunroof knowing we needed to find someone within 6 months, other than Falvey's, who would hear us and validate the motor problem while still under warranty. 6 months slipped by, warranty ran out, accidentally pushed sunroof button 4 weeks ago and motor permamtly is dead in open position (per Secor Saab/Jeep New London, who say they hear alot of unmanaged issues after Falvey repairs). Secor saab/jeep must now seal sunroof shut for $500, not under warranty, car is devalued. A doctor will listen to the patient for accurate testing and diagnosing to save a life. Not listening to the customer in this case either cost 4k for a new motor replacement or $500 to pwrmanently seal the roof shut. Lack of listening to the customer and spending time to verify the real problem hurt the customer. Service manager has no comment.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities 1.0
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase
0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
Show full review
5.0

Reached out to Falvey’s after seeing a 2020 Jeep Cherokee...

Reached out to Falvey’s after seeing a 2020 Jeep Cherokee Trailhawk advertised on their website. Test drove/purchased that afternoon. Easiest vehicle purchase experience ever. Dealt with Allie, TJ, Nik and Charlie. Highly recommend this family owned/operated dealership.

5.0

Reached out to Falvey’s after seeing a 2020 Jeep Cherokee...

Reached out to Falvey’s after seeing a 2020 Jeep Cherokee Trailhawk advertised on their website. Test drove/purchased that afternoon. Easiest vehicle purchase experience ever. Dealt with Allie, TJ, Nik and Charlie. Highly recommend this family owned/operated dealership.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
1.0

Rip off artist

Bought a truck here and also serviced my truck here numerous times and every time I brought it in to be serviced somebody stole something out of the car, never seemed to have the part I needed so had to return most of the time.

1.0

Rip off artist

Bought a truck here and also serviced my truck here numerous times and every time I brought it in to be serviced somebody stole something out of the car, never seemed to have the part I needed so had to return most of the time.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process 1.0
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
1.0

Heater Core - Paid for service not received

Heater core leaking, Falveys insisted radiator had many leaks and pouring out coolant, must replace; made me have them replace it. Issue not corrected, they didn't look at heater core any of 4 visits for them to look at it or replace it. I was told I had to bring jeep back again and pay again for them to look at heater core. Pay again for what they were paid to do the first time and never did, really? Don't trust Falveys to do anything correctly.

1.0

Heater Core - Paid for service not received

Heater core leaking, Falveys insisted radiator had many leaks and pouring out coolant, must replace; made me have them replace it. Issue not corrected, they didn't look at heater core any of 4 visits for them to look at it or replace it. I was told I had to bring jeep back again and pay again for them to look at heater core. Pay again for what they were paid to do the first time and never did, really? Don't trust Falveys to do anything correctly.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
5.0

Friendly, polite and patient salespeople!

As a woman buying a vehicle on her own, we’ve all heard the horror stories. But my experience at Falveys was fantastic!! All questions were patiently answered even the ones that seemed silly in hindsight. Everyone I dealt with was wonderful! My salesman was TJ and he was very patient and polite. The people working congratulated me on my new Jeep! Worked also with a kind man named Greg to sign papers and one of the owners came out to see if everything was ok. Nothing could have been easier!

5.0

Friendly, polite and patient salespeople!

As a woman buying a vehicle on her own, we’ve all heard the horror stories. But my experience at Falveys was fantastic!! All questions were patiently answered even the ones that seemed silly in hindsight. Everyone I dealt with was wonderful! My salesman was TJ and he was very patient and polite. The people working congratulated me on my new Jeep! Worked also with a kind man named Greg to sign papers and one of the owners came out to see if everything was ok. Nothing could have been easier!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
1.0

STAY AWAY !!!

Had van worked on. The repair is now leaking again. Worst group of mechanics I have ever seen !!! I would never bring my vehicle here ever again !! They charged me top dollar and got bad repair.

1.0

STAY AWAY !!!

Had van worked on. The repair is now leaking again. Worst group of mechanics I have ever seen !!! I would never bring my vehicle here ever again !! They charged me top dollar and got bad repair.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 2.0
  • Buying process
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
5.0

Car buying

Tom was my sales man for my gladiator. I had a great experience up front with everything part of the sale. Listen to what I wanted. Everyone was great to work with could not ask for more. I would definitely buy from them again.

5.0

Car buying

Tom was my sales man for my gladiator. I had a great experience up front with everything part of the sale. Listen to what I wanted. Everyone was great to work with could not ask for more. I would definitely buy from them again.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
See all 590 reviews