The Automotive Company

4.6
(57 reviews)
Visit The Automotive Company
Sales hours: 10:00am to 7:00pm
View all hours
Sales
Monday 10:00am–7:00pm
Tuesday 10:00am–7:00pm
Wednesday 10:00am–7:00pm
Thursday 10:00am–7:00pm
Friday 10:00am–7:00pm
Saturday 10:00am–7:00pm
Sunday Closed
(703) 687-9819 (703) 687-9819

Inventory

See all 93 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since March 2017.
We are a small family-owned car dealership! Every deal is personal to us and we always make sure our customers are happy. We take pride in the cars we sell and we handpick our inventory and use our combined 40 years experience in the automotive business to do so. We are here to help you find the ideal vehicle that meet your needs and your budget. Please visit our website to learn more about us and our cars.

Reviews

4.6
(57 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews. Includes reviews from DealerRater

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Love my FJ

hands down the best dealership I have dealt with. Bought a FJ unseen and it was delivered to my home in better condition than described.

1.3

WATCH OUT!

BEWARE, I purchased a supposedly fine auto for delivery to my home state. The salesman assured me the car was very nice and there would be no surprises. Once delivered, I looked under to easily see much bondo, heavy structural rust, and rust bubbling out from under fresh paint. The manager refuses to take my calls...BEWARE of "lipstick on a pig". I was screwed.

5.0

Over the top car buying experience.

Thank you Claude and TAC for an excellent car buying experience. Everything was over the top and 6 month later and my car is still running like new.

Dealer response

Mr. Pete thank you for your business and for taking the time to leave us the review.-Eli

5.0

Second car I buy here.

Me and my fa im y have purchased over 20 cars the last 15 years and this is by far the best car purchase experience we’ve ever had. It’s so good that this is our second car we buy here.

Dealer response

Boris thank you for taking the time to leave us the review and thank you for your business.-Ghani

1.0

Bought car from them it is a lemon

Bought car from them they said it was just serviced when I receive car it was skipping so I had a checked out found out it needs a valve job when contacted they said sorry about that car is as is

Dealer response

Mr. Michael we asked you get us an official quote for the repairs needed on the 1994 Pontiac you purchased and instead you left us the review ? When you over 1000 miles away we need something official before we can send you a check. I am truly sorry about your experience and about the issues ou are having. Someone from our team will reach to you.

1.0

Dishonest and Deceiving

Absolutely horrible. Looking at a Ridgeline for my son and spoke to salesman on the phone. He told us the truck was immaculate. We drove 4 hours to see it. When they drove it from the back of the building you could hear the belts and brakes squealing. The windshield had a large crack, over 1 foot in length, the brakes and rotors were bad, the fabric on the interior of the ceiling was detached and drooping to the head rests, the passenger side head light was smashed, there were holes in the frame, and the tires were so bad I wouldn't even consider driving if it were in good condition. They offered to fix it up and deliver it to me if I paid full price that day. As mad as I was, I couldn't help but laugh out loud. These were just the visual things we found in the first couple minutes not even looking it over thoroughly. My son was so disappointed and I was upset that I wasted an entire day driving. DO NOT WASTE YOUR TIME GOING HERE! They are careful how they take pictures not to show these things. They don't even deserve 1 star, wish I could give them zero!

Dealer response

TK i am sorry about your experience. Due to COVID-19 we got behind in getting the cars ready before we offer them sale so we started posting cars as soon as got them in stock. In June we were showing cars by appointments only and we made sure the cars were ready before any test drive scheduled. You drove out here from PA without an appointment and it wasnt ready for sale. We are now back to our old procedures to prevent this happening again. I am sorry about your experience and i hope you found a good truck for your son. Eli

5.0

Best car buying experience ever !

I can’t say enough about this dealership. I have purchased my second car from here and I drive from MD 2 hours each way. They have a good selection with used car and everything comes with a warranty.

Dealer response

Steve it was a pleasure doing business with you. Thank you one more time for choosing us .Claude

1.0

Scammers And fraudsters.

These are scammers. I booked a car and gave them $400 for down payment and they promised me they will refund it to me because it it will work out, when I went back to them is simply refused and said that I haven’t given them any money.

Dealer response

Mr. Hassan, I ask you to please double check which dealership actually took your deposit, because it wasn't us. We only required a $250 deposit to hold a car and We have never taken a $400 deposit since we opened our doors. I checked all our systems and there is no records of any Hassan inquiring about any our vehicles, leaving deposit or scheduling a test drive in the past 90 days. Within 2 mile radius there is 51 car dealerships and I believe you have mix up the name. We are called The Automotive Company and are located at 25280 Pleasant Valley Rd unit #118 Chantilly, VA 20152. Please look at your receipt and you will see that it wasn't us you tried to do business with. It is ilegal to write fake reviews to try to damage somebody's reputation but I believe this is a mistake and ask you to please verify your information and remove this review. My name is Eli and I'm the manager, feel free to call me if you have any questions: 703-542-8855.

5.0

I wasn’t sure what y’all meant or what was suppos

My husband and I purchased a 2012 Volkswagen Beetle from the Automotive Company and I would like to say what a awesome experience it was. The owner Eli and his team were super awesome, there was never any pressure to buy just friendly courteous service. And after we purchased it a little problem popped up and Eli was nothing but happy to fix it and to loan us a car while it was being fixed. Thanks so much we look forward to working with you in the Future.

Dealer response

Thank you so much for the review and for your business. You guys were awesome to work with. Eli

5.0

Excellent Dealership

We worked with Eli purchasing a 2014 F-150. The truck was in great shape and very clean. We found the truck made a whining noise when it was decelerating. This company went above and beyond getting this repaired. We live on a tiny island and Eli had the vehicle shipped to us which made the process so much easier. We will definitely go back to this dealership for future purchases. Thanks Eli!

Read all 57 reviews