Luther Mazda of Lee's Summit

4.8
(44 reviews)
Visit Luther Mazda of Lee's Summit
Sales hours: 9:00am to 8:00pm
Service hours: 7:30am to 6:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–8:00pm 7:30am–6:00pm
Tuesday 9:00am–8:00pm 7:30am–6:00pm
Wednesday 9:00am–8:00pm 7:30am–6:00pm
Thursday 9:00am–8:00pm 7:30am–6:00pm
Friday 9:00am–7:00pm 7:30am–6:00pm
Saturday 9:00am–7:00pm 8:00am–1:00pm
Sunday Closed Closed

Contact seller

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Notice

New (816) 927-6241 (816) 927-6241
Used (816) 927-6310 (816) 927-6310
Service (816) 927-6308 (816) 927-6308

Inventory

See all 247 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

At our dealership, you’ll find a substantial selection of new vehicles for sale, as well as a carefully inspected lineup of pre-owned vehicles. We also have a well-connected finance center run by a qualified team of finance experts, who can help you get the right loan or lease in a quick, easy and transparent manner. Our commitment to our customers continues well beyond the date of purchase. We also have a professional team of technicians with the skills and equipment to handle all manner of maintenance and repairs, as well as a full stock of authentic parts.

Service center

Phone number (816) 927-6308

Service hours

Monday
7:30am–6:00pm
Tuesday
7:30am–6:00pm
Wednesday
7:30am–6:00pm
Thursday
7:30am–6:00pm
Friday
7:30am–6:00pm
Saturday
8:00am–1:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.8
(44 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Luther Mazda of Lee's Summit from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

I can't say enough good things about Mark and the staff

I can't say enough good things about Mark and the staff at Mazda of Lee's Summit. They went above and beyond for me. If you're looking for a new car, and want to work with someone who cares more about you than the sale then this is the place for you. Thank you Mark, and Lee's Summit mazda.

5.0

I can't say enough good things about Mark and the staff

I can't say enough good things about Mark and the staff at Mazda of Lee's Summit. They went above and beyond for me. If you're looking for a new car, and want to work with someone who cares more about you than the sale then this is the place for you. Thank you Mark, and Lee's Summit mazda.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
1 person out of 1 found this review helpful.
Show full review
5.0

New Mazda CX-90 was purchased at this dealer, Luther

New Mazda CX-90 was purchased at this dealer, Luther Mazda of Lee's Summit. The dealership and our Product Specialist Shay were great. They understood what we were seeking, understood the 6 SUVs we were evaluating and knew how the CX-90 stood up on features, technology and performance. Further, they were very accommodating with our questions and 4 test drives of different CX-90 models. Last, they located the Mazda we sought and were able to get it quickly. We recommend Shay and the team at Luther Mazda, Lee's Summit, Missouri.

5.0

New Mazda CX-90 was purchased at this dealer, Luther

New Mazda CX-90 was purchased at this dealer, Luther Mazda of Lee's Summit. The dealership and our Product Specialist Shay were great. They understood what we were seeking, understood the 6 SUVs we were evaluating and knew how the CX-90 stood up on features, technology and performance. Further, they were very accommodating with our questions and 4 test drives of different CX-90 models. Last, they located the Mazda we sought and were able to get it quickly. We recommend Shay and the team at Luther Mazda, Lee's Summit, Missouri.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
5.0

They were very polite, it was obvious they enjoyed their

They were very polite, it was obvious they enjoyed their job. They gave us space to make decisions! Thank you

5.0

They were very polite, it was obvious they enjoyed their

They were very polite, it was obvious they enjoyed their job. They gave us space to make decisions! Thank you

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
1 person out of 1 found this review helpful.
Show full review
5.0

We purchased a Volvo yesterday with the help of a very

We purchased a Volvo yesterday with the help of a very friendly, knowledge young man. Isaiah Henderson went out of his way to make sure we had everything we needed and we were always comfortable. Great salesman to work with.

5.0

We purchased a Volvo yesterday with the help of a very

We purchased a Volvo yesterday with the help of a very friendly, knowledge young man. Isaiah Henderson went out of his way to make sure we had everything we needed and we were always comfortable. Great salesman to work with.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
Worked with:
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for giving us five stars! We're glad to hear that Isaiah helped you find your new Volvo vehicle and went out of his way to ensure you had a comfortable and informed purchasing experience. Thank you for your business, and welcome to the Luther Mazda Family!

Show full review
5.0

Great Service department

I purchased my Mazda CX-5 in 2019 before it was Luther's. I was not impressed with that aspect a lot of errors. But the service department has always been great. When I call to schedule an appointment for Maintenace, they always work with my time frame. Service department employees are friendly, and I know everything will be taken care of.

5.0

Great Service department

I purchased my Mazda CX-5 in 2019 before it was Luther's. I was not impressed with that aspect a lot of errors. But the service department has always been great. When I call to schedule an appointment for Maintenace, they always work with my time frame. Service department employees are friendly, and I know everything will be taken care of.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 2.0
  • Quality of repair 4.0
  • Overall facilities 5.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Bea, thank you for your kind words about our service department! We are glad to hear working with them has been a painless experience, and that they have taken care of your car maintenance issues for the last several years. Now that we at Luther have owned this dealership for six months, we hope you’ll give us a chance to show you a stellar sales experience next time you’re in the market for a car. We look forward to seeing you again!

Show full review
4.0

I would like to edit this review.

I would like to edit this review. I was contacted by the sales manager at Luther Lee's Summit Sean(sp) Hanson whose customer service was outstanding. He took the time to truely listen to why I was frustrated and went above and beyond to fix the issue. He stated that his ultimate goal was to improve the customer service and experience at Luther's and if he continues to focus on this as he did with me I do believe he will greatly improve this dealership. I am changing my review rating to a 4 star based on Sean alone at this time and the belief that he will head this dealership in the right direction I don't normally write reviews but felt compelled to write this. I started this process with Eddy's Mazda where I put down a deposit for a car in transit (2022 CX 5 Premium Plus). One of the reasons I bought from here is that they had a lifetime warranty that came with the purchase of the car. I was not made aware at any time that this dealership was selling to Luther's until the car came in and it was available for me to pick up. To my dismay I found that this dealership did not offer the warranty nor did they offer me anything to make up for this. I also then found out via text messages from my sales associate that my car did not come with the SD card for the navigation system and was told I would have to purchase that. I even asked my sales person via text how much that would cost and never received an answer. I know that at this time dealerships are in control but someday they will have a glut of cars again and will be begging for business. I feel that since I was never told of the sale of this dealership and the loss of the lifetime warranty that they should have at least thrown in the SD card for the navigation system. Also when the paperwork came in they called me and told me that I could not pick it up at the dealership I bought the car I would have to pick it up at the other dealership they bought which was 45 minutes away from me. I did demand they get the paperrwork to where I bought it but it took me getting upset to get that done. Once they have your money and/or loan you no longer mean anything.

4.0

I would like to edit this review.

I would like to edit this review. I was contacted by the sales manager at Luther Lee's Summit Sean(sp) Hanson whose customer service was outstanding. He took the time to truely listen to why I was frustrated and went above and beyond to fix the issue. He stated that his ultimate goal was to improve the customer service and experience at Luther's and if he continues to focus on this as he did with me I do believe he will greatly improve this dealership. I am changing my review rating to a 4 star based on Sean alone at this time and the belief that he will head this dealership in the right direction I don't normally write reviews but felt compelled to write this. I started this process with Eddy's Mazda where I put down a deposit for a car in transit (2022 CX 5 Premium Plus). One of the reasons I bought from here is that they had a lifetime warranty that came with the purchase of the car. I was not made aware at any time that this dealership was selling to Luther's until the car came in and it was available for me to pick up. To my dismay I found that this dealership did not offer the warranty nor did they offer me anything to make up for this. I also then found out via text messages from my sales associate that my car did not come with the SD card for the navigation system and was told I would have to purchase that. I even asked my sales person via text how much that would cost and never received an answer. I know that at this time dealerships are in control but someday they will have a glut of cars again and will be begging for business. I feel that since I was never told of the sale of this dealership and the loss of the lifetime warranty that they should have at least thrown in the SD card for the navigation system. Also when the paperwork came in they called me and told me that I could not pick it up at the dealership I bought the car I would have to pick it up at the other dealership they bought which was 45 minutes away from me. I did demand they get the paperrwork to where I bought it but it took me getting upset to get that done. Once they have your money and/or loan you no longer mean anything.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 4.0
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 4.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

kmbp, We understand your frustration. The disclosure of our purchase of Eddy's could not be made public until it was finalized for legal reasons. However, we want to work with you further to come to a solution. Since we can't identify you by your username, we are unable to search for your information in our customer records so we'll need you to get in touch with us. Please send us a direct message with your name, phone number and/or email and we'll reach out as soon as possible. Thank you.

Dealer response

If you tick the "respond privately" box, your reply will come through on this thread privately and the public won't be able to see your contact info. However, I'm not seeing that on our end for some reason. Are you seeing a "respond privately" box? If all else fails, you can send us a DM on our Facebook page with your info or email sales@summitmazda.com.

Consumer response

How do I contact you directly to give you this information.

Consumer response

I do not have a respond privately all I have is a send response button

Dealer response

Interesting. Send us a message on FB or at the email address in my last comment, then.

Dealer response

We're glad we were able to address your issue and improve your experience. Happy to have you as a customer, and please reach out if you need anything!

Consumer response

I sent an email to the address listed. Once I receive a response to that email I will give out my phone number

Consumer response

I did send a private message to the email address and have never heard or had it acknowledged. Apparently my initial review opinion is correct that after the purchase Luther's Mazda doesn't conern themselves with you issues

Consumer response

I would like to edit this review. I was contacted by the sales manager at Luther Lee's Summit Sean(sp) Hanson whose customer service was outstanding. He took the time to truely listen to why I was frustrated and went above and beyond to fix the issue. He stated that his ultimate goal was to improve the customer service and experience at Luther's and if he continues to focus on this as he did with me I do believe he will greatly improve this dealership. I am changing my review rating to a 4 star based on Sean alone at this time and the belief that he will head this dealership in the right direction

Show full review
5.0

Wow worked with us so well.

Wow worked with us so well. We purchased a 2023 CX-50 off the show room floor. Santino worked so fantastically to get us a deal we wanted. The new manager Tyron even went to bat for us with Mazada to get us the CX-50. Reggie in the finance office got us what we wanted in the loan and services. All I can say again is wow.

5.0

Wow worked with us so well.

Wow worked with us so well. We purchased a 2023 CX-50 off the show room floor. Santino worked so fantastically to get us a deal we wanted. The new manager Tyron even went to bat for us with Mazada to get us the CX-50. Reggie in the finance office got us what we wanted in the loan and services. All I can say again is wow.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Congratulations on your new CX-50, Radray1967! We are delighted to hear you had a five-star car-buying experience! We are glad you enjoyed working with Tryon and our finance team. Thank you for your business - we know you have a choice! Eddy's Mazda of Lee's Summit | (816) 774-1100 | 975 SE Oldham Pkwy, Lee's Summit, MO 64081

Show full review
1.0

What started as a great buying experience, only due to...

What started as a great buying experience, only due to salesman Mykal, turned quickly into the worst car buying experience I have EVER had. Went on a Monday to look at my first Mazda, specifically a CX-30, and explained from the very beginning that I was selling my personal car on Saturday and would purchase their car that day. Mykal was great and let me clarify, he did NOTHING WRONG. He showed me the car and I told him that I would think about it overnight. I ended up calling Tuesday and letting him know that I wanted to start the buying process on a silver preferred package so when mine was sold everything would be ready to go. They told me I couldn’t order one(I preferred the Soul Red), which I found out from Mazdas own website was a lie. So Wednesday they call me with interest rate from Mazda and I knew they were holding 2 points. Asked for the bank call sheet and the manager got hateful about it telling me it was internal only, which is crap, but decided I was going to refinance anyways. Samantha told me I needed to put a $500 refundable deposit down to hold the vehicle until that Saturday at close, which I gladly did. I get a call the evening before I am supposed to pick it up that “the sales manager thinks it would be in the dealerships best interest to refund your deposit because we have someone who is here and wants your car.” At this point, I’m fuming mad. I was told by Samantha the deposit was good until Saturday at close, you’ve taken that $500 from me, and now the evening before I’m supposed to pick up the car literally in the morning you want to sell it to someone else. I explained this to them and they are starting to show the true Eddy’s colors at this point. So I allowed the deposit to be refunded, mind you it took almost a week, and went to another Mazda dealer that had the exact car I wanted, was more than willing to show me the call sheet and didn’t hold my 2 points on interest from the beginning, and actually treated me with respect and great customer service. Eddys should be ashamed of their staff, minus Mykal. They are liars and con artists. I will never, ever recommend them.

1.0

What started as a great buying experience, only due to...

What started as a great buying experience, only due to salesman Mykal, turned quickly into the worst car buying experience I have EVER had. Went on a Monday to look at my first Mazda, specifically a CX-30, and explained from the very beginning that I was selling my personal car on Saturday and would purchase their car that day. Mykal was great and let me clarify, he did NOTHING WRONG. He showed me the car and I told him that I would think about it overnight. I ended up calling Tuesday and letting him know that I wanted to start the buying process on a silver preferred package so when mine was sold everything would be ready to go. They told me I couldn’t order one(I preferred the Soul Red), which I found out from Mazdas own website was a lie. So Wednesday they call me with interest rate from Mazda and I knew they were holding 2 points. Asked for the bank call sheet and the manager got hateful about it telling me it was internal only, which is crap, but decided I was going to refinance anyways. Samantha told me I needed to put a $500 refundable deposit down to hold the vehicle until that Saturday at close, which I gladly did. I get a call the evening before I am supposed to pick it up that “the sales manager thinks it would be in the dealerships best interest to refund your deposit because we have someone who is here and wants your car.” At this point, I’m fuming mad. I was told by Samantha the deposit was good until Saturday at close, you’ve taken that $500 from me, and now the evening before I’m supposed to pick up the car literally in the morning you want to sell it to someone else. I explained this to them and they are starting to show the true Eddy’s colors at this point. So I allowed the deposit to be refunded, mind you it took almost a week, and went to another Mazda dealer that had the exact car I wanted, was more than willing to show me the call sheet and didn’t hold my 2 points on interest from the beginning, and actually treated me with respect and great customer service. Eddys should be ashamed of their staff, minus Mykal. They are liars and con artists. I will never, ever recommend them.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a new car
1 person out of 1 found this review helpful.
Show full review
5.0

Best dealership around. Great atmosphere. They helped me...

Best dealership around. Great atmosphere. They helped me get into a car when no one else could!

5.0

Best dealership around. Great atmosphere. They helped me...

Best dealership around. Great atmosphere. They helped me get into a car when no one else could!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
5.0

Very clean, nice facility. It was obvious that customer...

Very clean, nice facility. It was obvious that customer service was job number one with all employees. My salesperson was Mykal Ross. He greeted me as soon as I arrived for my test drive appointment. He was very accommodating as I drove a couple of different vehicles and he was knowledgeable of his product. I very much appreciated his relaxed manner and zero pressure sales approach. I’d had bad experiences with downright rude and hateful salespersons at other auto manufacturers in the past. It was nice to be treated with respect. The negotiations were relaxed and I felt like my needs were seriously considered. I highly recommend Eddy’s and my salesperson Mykal Ross. P.S. The first new I car I ever bought was a 1984 Mazda GLC. Nice to be home again.

5.0

Very clean, nice facility. It was obvious that customer...

Very clean, nice facility. It was obvious that customer service was job number one with all employees. My salesperson was Mykal Ross. He greeted me as soon as I arrived for my test drive appointment. He was very accommodating as I drove a couple of different vehicles and he was knowledgeable of his product. I very much appreciated his relaxed manner and zero pressure sales approach. I’d had bad experiences with downright rude and hateful salespersons at other auto manufacturers in the past. It was nice to be treated with respect. The negotiations were relaxed and I felt like my needs were seriously considered. I highly recommend Eddy’s and my salesperson Mykal Ross. P.S. The first new I car I ever bought was a 1984 Mazda GLC. Nice to be home again.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
See all 44 reviews