Skip to main content

Jack Giambalvo Mazda

(11 reviews)
Visit Jack Giambalvo Mazda
Sales hours: 9:00am to 8:00pm
Service hours: 7:30am to 6:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–8:00pm 7:30am–6:00pm
Tuesday 9:00am–8:00pm 7:30am–6:00pm
Wednesday 9:00am–8:00pm 7:30am–6:00pm
Thursday 9:00am–8:00pm 7:30am–6:00pm
Friday 9:00am–6:00pm 7:30am–5:30pm
Saturday 9:00am–5:00pm 8:00am–12:00pm
Sunday Closed Closed

Contact seller

Select a Salesperson (optional)

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice and Terms and Conditions . Consent is not required to purchase goods and services.

New (855) 627-9316 (855) 627-9316
Used (866) 844-7154 (866) 844-7154
Service (855) 874-1722 (855) 874-1722

Inventory

See all 243 vehicles from this dealership.

Incentives

See all incentives

About our dealership

This seller has been on Cars.com since January 2025.
Whether you are waiting for your vehicle to get serviced, picking up a part for your vehicle, or stopping by to check out a new vehicle for yourself, we offer a wide range of amenities to enhance your experience here! Come by, look around and check what we can offer you!
THE ORIGINAL FAMILY DEALERSHIP SERVING YORK, HANOVER, LANCASTER & HARRISBURG

Service center

Phone number (855) 874-1722

Service hours

Monday
7:30am–6:00pm
Tuesday
7:30am–6:00pm
Wednesday
7:30am–6:00pm
Thursday
7:30am–6:00pm
Friday
7:30am–5:30pm
Saturday
8:00am–12:00pm
Sunday
Closed

Meet our employees

Reviews

(11 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Jack Giambalvo Mazda from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review

Do not use this dealership to purchase or service a vehicle. I purchased a brand new cx90 from them and was told they would only negotiate, if I left a 10 on their Mazda new car survey. So the first shady practice was the bribe. The shady service practice occurred this week. I purchased a brand new cx30 from a different dealership that was not local to my area several months ago. The car has under 9000 miles and started to misfire. I took it to Jack Giambalvo Mazda in York Pa to have it checked out since it is still under the factory warranty. They sent me a video showing some incredibly dirty gas with foreign material in it that would clog fuel injectors at a minimum making any vehicle inoperable. My car was still running it was just misfiring inconsistently. They then informed me that the gas had come out of my car, even though they could not provide video evidence showing the dirty gas being removed from my car. They then told me they rearranged coils on the car that magically fixed the car that allegedly still had grim filled gas in it and that the warranty would not be applied because there was dirty gas in the car. They charged me a $175 diagnostic fee which was oddly the same cost as some “premium” service program that they offered that supposedly provided car washes and other perks. They also notated that they had run my car through the car wash on the receipt, but when that was obvious that it had not occured, they lied and said it had been washed yesterday and when I asked how algae, which was evident on the car, grew on the car overnight they admitted it hadn’t been done at all. This dealership lies to your face and should be investigated for illegal practices. Hopefully enough people will realize this is a corrupt dealership and it will lose enough business to be shut down in the future, because it is not customer oriented at best and seems to engage in questionably legal business practices at worst.

Do not use this dealership to purchase or service a vehicle. I purchased a brand new cx90 from them and was told they would only negotiate, if I left a 10 on their Mazda new car survey. So the first shady practice was the bribe. The shady service practice occurred this week. I purchased a brand new cx30 from a different dealership that was not local to my area several months ago. The car has under 9000 miles and started to misfire. I took it to Jack Giambalvo Mazda in York Pa to have it checked out since it is still under the factory warranty. They sent me a video showing some incredibly dirty gas with foreign material in it that would clog fuel injectors at a minimum making any vehicle inoperable. My car was still running it was just misfiring inconsistently. They then informed me that the gas had come out of my car, even though they could not provide video evidence showing the dirty gas being removed from my car. They then told me they rearranged coils on the car that magically fixed the car that allegedly still had grim filled gas in it and that the warranty would not be applied because there was dirty gas in the car. They charged me a $175 diagnostic fee which was oddly the same cost as some “premium” service program that they offered that supposedly provided car washes and other perks. They also notated that they had run my car through the car wash on the receipt, but when that was obvious that it had not occured, they lied and said it had been washed yesterday and when I asked how algae, which was evident on the car, grew on the car overnight they admitted it hadn’t been done at all. This dealership lies to your face and should be investigated for illegal practices. Hopefully enough people will realize this is a corrupt dealership and it will lose enough business to be shut down in the future, because it is not customer oriented at best and seems to engage in questionably legal business practices at worst.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Hi Heather, Thank you for sharing your concerns. We take accusations regarding our business practices seriously and would like to clarify a few points regarding your experience. First, the CX-30 referenced in your recent service visit was not purchased from Jack Giambalvo Mazda. While we are happy to perform warranty-related diagnostics on Mazda vehicles regardless of where they were purchased, warranty coverage is ultimately determined by Mazda's guidelines and the cause of the concern. During the diagnostic process, our technicians found contamination and debris in the fuel sample taken from the vehicle. Unfortunately, we do not have a video showing the fuel being removed from the tank and poured through the filter. The video provided was intended to document the condition of the fuel sample and the foreign material that was discovered. Fuel contamination is not considered a manufacturing defect and therefore is not covered under Mazda's factory warranty. Because we have no way of knowing where or when the fuel contamination occurred, we are also unable to determine its source. We do apologize for the confusion regarding the complimentary car wash. If the repair order indicated that the vehicle was washed when that service was not completed, that should have been communicated accurately. We understand that you disagree with the findings and are disappointed with the outcome. However, our recommendations and warranty determination were based on the condition found during the diagnostic process and Mazda's warranty guidelines, not where the vehicle was purchased. Our service manager, Dan, will be reaching out to you to discuss this further. Thank you for giving us the opportunity to address your concerns.

Dealer response

Thank you for sharing your additional concerns. We understand why the recommendation was frustrating. Removing the fuel and dropping the tank would have been a customer-pay repair in this situation, as it was not covered by Mazda or the dealership. Our recommendation to continue driving the vehicle was based on its operating condition at the time and the steps our team had already taken. We regret that this was not communicated clearly and that you felt the situation was not fully addressed. We appreciate your feedback and will use it as an opportunity to improve how we explain repair recommendations and related costs.

Consumer response

Thank you for the detailed response and the verbal contact; however, a greater concern is that if indeed the contamination is in my vehicle, as described, then it is unclear why your recommendation was to simply drive the car and continue to run the contamination through the vehicle, as this would potentially cause even greater issues with the car’s functioning. This seems like a very concerning recommendation for the longer term functionality for the vehicle, but yet that was your dealership’s recommendation. Additionally, we have driven the car now for about 50 miles and have had no further issues, in spite of the contamination that your dealership claims was in our gas tank, and per your dealership’s admission, has not been removed. So, the additional question remains as to why the vehicle is now functioning normally, since the rearrangement of mechanical coils by your dealership, in spite of the contamination still being in the tank? I appreciate your attention, but am not finding a great deal of logic in your conclusions regarding gas contamination in my tank with your simultaneous recommendations to leave it there, if indeed my gas tank has particle contamination. Either your dealership is not being honest about the contamination, or the recommendation to leave that contamination present in the tank, is one that places the car at risk for further future mechanical issues.

Show full review

Services not rendered, paid $1,800 for extended warranty that never I used. Then you can't get no refund back on it when you sell your car.

Services not rendered, paid $1,800 for extended warranty that never I used. Then you can't get no refund back on it when you sell your car.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Regarding your Zurich extended warranty, refund amounts are determined by Zurich using a standard prorated calculation based on time and mileage remaining. This is how these refunds are handled and is not something our dealership determines. We understand this was a frustrating situation, and our team did its best to explain how the refund process works and answer your questions.

Show full review

Orlando Morales was great to work with. Very knowledgeable. He listened to what I needed and put together a deal I was happy with. Finance officer was not pushing things I did not want. Will go back for my next vehicle.

Orlando Morales was great to work with. Very knowledgeable. He listened to what I needed and put together a deal I was happy with. Finance officer was not pushing things I did not want. Will go back for my next vehicle.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Scott, thank you for your kind words and for taking the time to share your experience. We're so pleased to hear that Orlando provided knowledgeable and attentive service, and that our finance team respected your preferences throughout the process. We truly appreciate your trust in us and look forward to assisting you again with your next vehicle.

Show full review

All the Mazda representatives we were in contact with were good with their presentation of the Mazda CX-30, the car that we were interested in and were not pushy.

All the Mazda representatives we were in contact with were good with their presentation of the Mazda CX-30, the car that we were interested in and were not pushy.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

I just purchased a Mazda 3. I want to Thank Robb Dorf for making the sales so easy and with no sales pressure.

I just purchased a Mazda 3. I want to Thank Robb Dorf for making the sales so easy and with no sales pressure.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

I just purchased a gorgeous used Lexus RX350 from Jack Giamblavo Mazda. My sales consultant was William Seiler, and we initially corresponded through email. He was friendly and courteous and not pushy. When I requested if he could send me additional pictures of the car he did as quickly as possible. Any questions I asked he answered promptly, and he would check back to make sure I received what I requested. Some time went by, due to a death in my immediate family and also the distance from the dealership to my home, in Vineland, was a 2.5+hr drive; which I was reluctant to drive. After a few weeks William reached out to me again, to see if I was still interested, or if I had purchased another vehicle in the interim. It was just the the nudge I needed to move forward. I called him and we reviewed the details to move froward and he shared with me, that his Mother's name was Carolee as well! I was quite surprised ...this is a very uncommon name. My husband and I, along with William, made a deal, to purchase the car and have them deliver it. William fulfilled our request to do a video, go around, of the interior and exterior of the car and to reveal any blemishes. He did that within a couple hours and a contract was drawn up. Papers to sign and get notarized were overnighted to us, and we overnighted our payment. Everything went smoothly. The 2 gentlemen, I believe, were Ron and Rick?, that drove the car to us, were very courteous and friendly. Thank you William! I am thrilled with the car and it was exactly what I expected...and more!

I just purchased a gorgeous used Lexus RX350 from Jack Giamblavo Mazda. My sales consultant was William Seiler, and we initially corresponded through email. He was friendly and courteous and not pushy. When I requested if he could send me additional pictures of the car he did as quickly as possible. Any questions I asked he answered promptly, and he would check back to make sure I received what I requested. Some time went by, due to a death in my immediate family and also the distance from the dealership to my home, in Vineland, was a 2.5+hr drive; which I was reluctant to drive. After a few weeks William reached out to me again, to see if I was still interested, or if I had purchased another vehicle in the interim. It was just the the nudge I needed to move forward. I called him and we reviewed the details to move froward and he shared with me, that his Mother's name was Carolee as well! I was quite surprised ...this is a very uncommon name. My husband and I, along with William, made a deal, to purchase the car and have them deliver it. William fulfilled our request to do a video, go around, of the interior and exterior of the car and to reveal any blemishes. He did that within a couple hours and a contract was drawn up. Papers to sign and get notarized were overnighted to us, and we overnighted our payment. Everything went smoothly. The 2 gentlemen, I believe, were Ron and Rick?, that drove the car to us, were very courteous and friendly. Thank you William! I am thrilled with the car and it was exactly what I expected...and more!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

I do no not like going to buy a car but Braxton made it a pleasure I recommend him to anyone if they plan on looking at cars to go to Jack Giambalvo there is no pressure and ask for Braxton.(:

I do no not like going to buy a car but Braxton made it a pleasure I recommend him to anyone if they plan on looking at cars to go to Jack Giambalvo there is no pressure and ask for Braxton.(:

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
5.0
Buying process
5.0
Quality of repair
5.0
Overall facilities
5.0
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

Great buying experience with no pressure. My purchase of a new 2023 Mazda CX30 was a pleasant and stress free experience. The knowledge of the salesman was great. Braxton was easy to deal with.

Great buying experience with no pressure. My purchase of a new 2023 Mazda CX30 was a pleasant and stress free experience. The knowledge of the salesman was great. Braxton was easy to deal with.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
5.0
Buying process
5.0
Quality of repair
5.0
Overall facilities
5.0
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

Robb Dorf was very friendly and helpful when helping us pick our new car. I would definitely recommend this dealership if you're looking for a new Mazda.

Robb Dorf was very friendly and helpful when helping us pick our new car. I would definitely recommend this dealership if you're looking for a new Mazda.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
5.0
Buying process
5.0
Quality of repair
5.0
Overall facilities
5.0
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

We were assisted by Cameron Winters who was very professional and knowledgeable. We were given a formal offer for purchase with all elements of the sale offer disclosed. There was no pressure to accept the deal and after some changes we requested were dealt with to both parties satisfaction, we purchased the vehicle.

We were assisted by Cameron Winters who was very professional and knowledgeable. We were given a formal offer for purchase with all elements of the sale offer disclosed. There was no pressure to accept the deal and after some changes we requested were dealt with to both parties satisfaction, we purchased the vehicle.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
5.0
Buying process
—
Quality of repair
5.0
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
See all 11 reviews

Related searches near you