Colonial Ford

4.7 out of 5 4.7

Reviews

4.7 out of 5 4.7
239 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 5.0 out of 5
    September 8, 2020

    I had a great experience from the moment I walked through the doors, till the moment I drove away in my new car!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 15, 2020

    Pat was knowledgeable and technically well versed on his products. The dealership was responsive to my wishes and realistic on the value of my trade in.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Warren, we set high expectations for ourselves so it?s gratifying to hear you had a great experience with us. We hope to be of service to you again! T...ake care!

  • July 5, 2017

    Just purchased my "new" CPO car. Dealing with Jose and Bill was actually a fun experience. They were totally professional, friendly and treated us with... utmost respect. I can't think of a dealer I have dealt with in the past who was as competent. I would highly recommend Colonial Ford to my close friends and family for their future purchases.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Bruce, we set high expectations for ourselves so it?s gratifying to hear you had a great experience with us. We are very lucky to have Jose and Bill a...nd we will let them know of your very kind feedback. Thanks again for your business! Take care!

  • 5.0 out of 5
    May 24, 2020

    I bought over 16 Subaru cars from colonial and 1 Lexus trade in . When I needed a new Van I called George and asked hi opinion. I bought brand new... van in 2012 still going strong The dealer in Yonkers his sales staff are the WORST I have ever dealt with. This is why I rather drive to CT then deal with the one near me

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hello Sylvan, we appreciate you taking the time to leave us this feedback. Please let us know if there is ever anything else we can do for you! Safe t...ravels!

  • 1.0 out of 5
    June 13, 2019

    I bought a 2012 Ford Focus in 2014 from Colonial Ford in Danbury. The car is only 7 years now and has had problems ever since the beginning. I keep getting... recall notices in the mail every few months it seems. Whenever I have tried to take my vehicle in for service I am told it is a minimum of 3 weeks until an appointment is available. Every time I have brought my car in, I have to basically hunt these people down to find out answers about my car. Nobody answers the phone or calls back, and on the off chance you're able to reach someone they never have any information to give. It also takes days for the "repairs" to be finished and they have no concern for the fact that this means I am carless the entire time. When recently asked whether they have loaner cars I was told "we usually do, but they're all being used." Oh ok. After putting thousands of dollars into this car which has continued to deteriorate I am selling it and buying another. Never again will I buy a Ford or recommend this place to anyone. Disappointing and only left me with a headache.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    2 people out of 3 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hello, we regret to hear that you had this experience with us. Falling short of meeting your expectations is not to the standards we strive to achieve..., and we humbly ask for the opportunity to make this right. If you are willing, please contact us at (203) 748-3503 and we will do our best to resolve this situation. We hope to hear from you soon.

  • 5.0 out of 5
    June 4, 2019

    Great experience as always! This is our 5th Car from Colonial, special thanks to Tim Barrett, Bob Simonelli and Mark Palodino for a great deal and a pleasurable... and stress free transaction.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Scott, thank you for your kind words and congratulations on your new vehicle! Our team is dedicated to providing top-quality service, and we're so hap...py to hear that your experience reflected this. If you have any additional needs or questions, we will be more than happy to assist you! Safe travels!

  • 1.0 out of 5
    April 10, 2018

    I've been a long time customer, but I won't be going back. Rude salesman, terrible customer service. I wrote to the General Manager and he never acknowledged... my letter.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    4 people out of 4 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for taking the time to let us know about your recent visit. We are disappointed to hear that you've had a negative experience with us. Pleas...e reach out to us at (203) 748-3503 when you have a chance so we can discuss your concerns in hopes of resolving this matter to your satisfaction. We value your input and your business so we hope to speak with you soon.

  • 1.0 out of 5
    March 2, 2018

    Brought my vehicle in on 2/10 for terrible smell coming from heater and was told I needed new air filters. 2 days later I start getting error messages... regarding my ABS, Hill Descent Fault and Advance Track fault. Brought back 2/22 And after 2 and half hours I was told there was mud and salt covering the sensor so it wasn't sending messages to the computer. Less than 24 hours later the lights came back on. Now the smell is back.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    It is our goal that every customer leaves satisfied so we are disappointed to hear that you did not. We would like the chance to talk to you further s...o please do call us at (203) 748-3503 at your earliest convenience so we can work with you to make this right. We hope to hear from you.

  • 5.0 out of 5
    June 16, 2017

    Colonial Ford is the only service center that I will take my 2007 Ford Explorer Sport Trac to. Purchased originally from them, Colonial's service writers... and staff have kept it running, like new, all of these years.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 15, 2017

    My wife Maria dropped the car off for servicing. She said everyone was very courteous to her and the experience was a positive one.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
View More Reviews