Clay Cooley Kia

2.6 out of 5 2.6

Reviews

2.6 out of 5 2.6
122 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    October 19, 2019

    went here to look at a specific used car. salesman said he couldn't find it. offered one $3000 more. we declined. he said he'd look again. brought back... the more expensive one. we left. manager caught us. found the car. then told us the complete care package was $1500 and they dont sell it without that. waste of time and utter nonsense.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    August 27, 2019

    Please bear with me, as this is a long winded and detailed review. I bought my 2016 Kia Soul in June of 2017. I traded in an almost 30 year old Chevy... that I couldn't afford maintenance on, or the gas I needed for work travel. The sale was pretty much how I expected it to go (I had never bought a car before). I told our sales rep what my budget was and he mostly got it there. But, by the time I walked out, my monthly payments were $50 more, per month, for added roadside assistance and driver plus . Fine, the benefits outweigh the $50. I take my car in about 6 months later for an oil change and multi-point inspection. Everything is good...or so I thought. A few days later, my check oil light is coming on in the middle of driving. I had to take my car back THREE times with a video before they would even take more than 5 minutes to look at my car. Come to find out, when they changed the oil, oil got spilled into the sensor which was causing the light to come on. A few months later I notice my RPMs are extremely high when trying to accelerate. I take my car in and get told it's absolutely normal and get charged for them to check it. Fine, I'd rather not blow up. The issue still persists but I've been told that it's not a big deal and is completely normal. A few months later, it's oil change time, again. I go in and tell them about my FRONT passenger tire constantly losing air and ask for it to be checked and to get my tires rotated. I'm there for 3 hours and when I wrap up they say everything is fine. A week later, my tire pressure is low, again, and on the same tire. They didn't check the tire, nor did they rotate them. I go in today, after getting a call about a recall. I ask again if they'll check the front passenger tire during the multi-point inspection. I drop my car off, go to work, and about an hour later I get a call saying there's a nail in my REAR passenger tire. I mention that I'm not having an issue with it, that it's the FRONT tire and I'm put on hold so they can double check. They come back and tell me they both have nails, aren't patchable, and come in at $155/tire. I also get informed that my drive plus is expired (despite paying the extra $50/month) and when I ask about why, they tell me they can't look it up and would have to "dig through paper archives". I go to get a second opinion on my tires because they're barely 3 years old and only have 14.5k on them. Where I take them inspects the tires and shows me the nail...the rear tire has NO nail and the front is patchable. At this point, I hope my drive plus is expired because I'm at my last straw with Clay Cooley service department. I would never recommend this dealership to anyone - it has made owning my first car more frustrating than owning an almost 30 year old truck.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • November 11, 2017

    What a great experience buying my new niro. Romeo Sosa took care of me and he listened to my concerns and worked hard to get a great deal. The whole process... went smoothly and didn't take all day. I belive that the whole team wants to make the car buying experience better and they show it. Thanks Mr. Sosa I love my new car and thanks to all who helped me.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    This is exactly what we love to hear! We really appreciate hearing what a great experience you had when purchasing your new Niro! -Blake Peckman

  • 5.0 out of 5
    August 22, 2019

    Clean professional service department.The scheduled oil change was gas and efficient and included a car wash and vacuum. The service manager kept me advised... of my vehicle status. Service was completed correctly the first time. Thanks for the outstanding service.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Charlie, thank you for taking the time to leave our Service Department an awesome 5 star review! We are happy to hear that our Service Manager kept yo...u up to date on the status of your vehicle, and ensured everything was done correctly on the first visit. We look forward to seeing you again!

  • 1.0 out of 5
    August 18, 2019

    Bait and switch tactics, managers will lie straight to your face. Buyer beware, this place deserves a BBB complaint.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are sorry to hear that you didn't have a great experience with us. We try our best to ensure that each customer leaves satisfied and would like to ...learn more about what happened to see if we can turn your experience around. Feel free to reach out to us at customerrelations@comeseeclay.com to do so. Thanks, Erica M.

  • 3.0 out of 5
    March 13, 2019

    Mr Fernandez, the Area Manager, I really felt, gave me a good price for my Kia Telluride SX, but went back on his word of throwing in front window tinted... when I was ready to sign. The other, unfair and unacceptable treatment was that I had signed up months before to be part of the Telluride Founders Club I was awaiting emails and information but didnt receive any news. I found out from my father that they had some in Houston so I went to Clay Cooley Kia in Irving to see one for myself. On March 4th I purchased the SX. Three days later I get a Founder's Club email with a promotion for $750 off first months payment valid March 4th through the end of April. I go back up to the dealership and show the my promo code and the dates that where in range of the promotion. But I was told that code must be entered at time of purchase and I was ineligible. Mabey next time I will wait or not purchase at all from Kia Motors. I just feel that I was cheated for an offer that I qualified for given that i financed with Kia and purchased a vehicle in that time frame. Again, Mr Fernandez was pleasant, just not at all accommodating to my situation. I dont feel like I would purchase through Clay Cooley again.

    2.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    December 8, 2018

    Great service. Definitely signed for a crappy lease contract (ultimatey my fault) The service department is great though. Would def recommend their service... at this new location

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    November 29, 2018

    What a great experience buying my new Sportage. They took care of me and listened to me and worked hard to get a good deal.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Pat, thank you for visiting us to purchase your new vehicle! We are glad to hear that our team was able to get you into the Sportage that you were wan...ting for such a great deal! Please let us know how we can be of service in the future! Thanks, Brittany C.

  • 5.0 out of 5
    November 27, 2018

    I love the new building! The team members are all so nice and friendly. I truly enjoy going to get my Sportage serviced because there is a comfortable... waiting area with nice amenities.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks so much for your review, Kathy! We're thrilled to hear you had a pleasant experience with our team and in our new facility. Let us know if ther...e's anything else we can do for you, we are happy to help! - Brittany C.

  • 5.0 out of 5
    November 1, 2018

    From the initial call to Lonnie, who advised a replacement part was still under warranty, to Rudy who orchestrated the best course of action, to Jose... who ensured all parts were ordered & delivered for service appt, to sealing the deal with Steven, service rep in handling every detail like a pro, I couldn't have been more proud of the team effort that exceeded my expectations! And the icing on the cake was having a great car wash, tire pressure checked making both owner & car a very happy customer!!! Also, was greeted by Anthony, on-line salesman who was pleasant to talk to while waiting.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are delighted to see that our service team was able to be so helpful during your visit with us! Please let us know how we might be of assistance in... the future! Thanks

View More Reviews