Right Toyota

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.5
(1,843 reviews)
Visit Right Toyota
Sales hours: 8:00am to 9:00pm
Service hours: 7:00am to 6:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Tuesday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Wednesday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Thursday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Friday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Saturday 7:00am–4:00pm 8:00am–8:00pm
Sunday Closed 8:00am–8:00pm
New (866) 592-9126 (866) 592-9126
Used (888) 576-9880 (888) 576-9880
Service (480) 619-6486 (480) 619-6486

Inventory

See all 529 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since November 2002.
Right Toyota has founded its reputation on customer trust and satisfaction. We know that trust isn't simply given so we have dedicated ourselves to earn yours. Right Toyota is committed to superior service in all departments from sales to finance to service. We carry an extensive selection of new and used vehicles for you to choose from. We know that you want choice and we provide it!

Located at 7701 E. Frank Wright Blvd. Scottsdale AZ. Right Toyota is your source for new and used Toyota vehicles
Right Toyota ensures you a buying environment and experience which will exceed your expectations

Service center

Phone number (480) 619-6486

Service hours

Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–6:00pm
Saturday
7:00am–4:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.5
(1,843 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

Typical Dealership Crooks

The vehicle I purchased never went through the PDI process, and the PDI checklist is still in the glovebox untouched and not signed off on. The vehicle I am also pretty sure never got their dealership tint or door cup guards and just has the factory guards and factory privacy glass. The day after purchasing the vehicle I noticed a gouge on the edge of the door (looks like it came from a vehicle lift in the shop or in transport). I would have likely noticed this on the day of purchase had it not been raining and gloomy. I took a photo and sent it to Toyota Engagement, knowing that the dealership would just say too bad even though they never did a pre-delivery inspection. Toyota told me to contact the dealer anyways so I did. Surprisingly I got a voicemail and a call from the salesman, Dominic, saying he spoke to his boss and they'd handle it, it looks like some swirls and is common. I explained no, the photo clearly shows the gouge not just swirls, at which point you could hear in the salesman's voice that it may have been a mistake to call me and agree to fix this. I was told they would set up to have the vehicle to go Raintree Auto Body and they'd get back to me after speaking to Mike over there. To no surprise, no one will call me back or answer my emails or texts to get this handled now. Disappointing on a $60k+ vehicle. Let's move on to the real superstar, Adam Rosepink in finance. He will tell you he "bought down your rate with an extra $1000" using some mystery money that even he can't clearly explain. We had no intention to keep their loan anyways so not a huge deal, but shady nonetheless. I even called up the bank to inquire about this "rate buy down" when getting the pay off info, and it's evident that was all made up. A couple of days later while looking at the contract prior to beginning the refinancing and I noticed a $500 discrepancy, and Adam won't answer the question of where that money is or how he came up with the number. He dodged the question twice in emails where we had also requested he cancels VSA, PPM, and GAP. The GAP he claims transfers during refi's, but the bank and Toyota Financial say otherwise. He also claims he canceled it all as we requested. We heard nothing, followed up over a week later on the status, and he is saying he is still waiting to hear from Toyota. I called Toyota, this was all a bunch of lies as they said there is nothing on their end showing a cancellation was ever initiated. They said this is a pretty common dealership practice to try and drag it out beyond 30 days to get their kickbacks, so we just went ahead and canceled it ourselves. If you are in the market for a new Toyota, stay far away from this dealership. These are your typical dealership crooks.

1.0

The vehicle I purchased never went through the PDI

The vehicle I purchased never went through the PDI process, and the PDI checklist is still in the glovebox untouched and not signed off on. The vehicle I am also pretty sure never got their dealership tint or door cup guards and just has the factory guards and factory privacy glass. The day after purchasing the vehicle I noticed a gouge on the edge of the door (looks like it came from a vehicle lift in the shop or in transport). I would have likely noticed this on the day of purchase had it not been raining and gloomy. I took a photo and sent it to Toyota Engagement, knowing that the dealership would just say too bad even though they never did a pre-delivery inspection. Toyota told me to contact the dealer anyways so I did. Surprisingly I got a voicemail and a call from the salesman, Dominic, saying he spoke to his boss and they'd handle it, it looks like some swirls and is common. I explained no, the photo clearly shows the gouge not just swirls, at which point you could hear in the salesman's voice that it may have been a mistake to call me and agree to fix this. I was told they would set up to have the vehicle to go Raintree Auto Body and they'd get back to me after speaking to Mike over there. To no surprise, no one will call me back or answer my emails or texts to get this handled now. Disappointing on a $60k+ vehicle. Let's move on to the real superstar, Adam Rosepink in finance. He will tell you he "bought down your rate with an extra $1000" using some mystery money that even he can't clearly explain. We had no intention to keep their loan anyways so not a huge deal, but shady nonetheless. I even called up the bank to inquire about this "rate buy down" when getting the pay off info, and it's evident that was all made up. A couple of days later while looking at the contract prior to beginning the refinancing and I noticed a $500 discrepancy, and Adam won't answer the question of where that money is or how he came up with the number. He dodged the question twice in emails where we had also requested he cancels VSA, PPM, and GAP. The GAP he claims transfers during refi's, but the bank and Toyota Financial say otherwise. He also claims he canceled it all as we requested. We heard nothing, followed up over a week later on the status, and he is saying he is still waiting to hear from Toyota. I called Toyota, this was all a bunch of lies as they said there is nothing on their end showing a cancellation was ever initiated. They said this is a pretty common dealership practice to try and drag it out beyond 30 days to get their kickbacks, so we just went ahead and canceled it ourselves. If you are in the market for a new Toyota, stay far away from this dealership. These are your typical dealership crooks.

1.0

DISAPPOINTED to say the least.

DISAPPOINTED to say the least. Classic bait and switch. Beware of the lot lizards as they lie and deceive for their benefit. We did stop yesterday and were misled by Shawn Portman. We asked to specifically see this 2020 Honda Accord Sport 1.5T with 42,794 miles. He instead showed us a 2019 Honda Civic Sport. We were under the impression it was the Accord and were willing to purchase it until I realized it was a Civic instead. I then asked Shawn to bring out the Accord so we could see them side by side. He came back and told me the Accord had been sold. He then told us the price on the Civic was an additional $1300 dollars for tint and paint protection. The Civic had two tires that had damage on the side walls as well as rim damage. There were also scratches on the paint as well as a dent in the passenger front door. As you can imagine we are very disappointed in our experience.

Dealer response

Soner5150, our "lot lizards" are professional people earning a living just the same as anyone else in the American economy. Our staff would not intentionally misrepresent a vehicle and its trim level as something it is not. Additionally, every preowned vehicle is priced on the Right Toyota website with the $1,295 tint & paint protection displayed with the price of the vehicle. Every time one of our staff presents a different vehicle as an alternative we get accused of "bait & switch" which is not the case. In a sales environment, especially auto sales, we will offer an alternative if the original vehicle has already been sold, every time. Keep in mind, you were looking a pre-owned vehicle which will not be in absolute perfect condition as it was driven and owned previously, hence the saving and lower cost to purchase. If you had agreed to purchase the vehicle we would have been happy to work on some of agreement to address the cosmetic issues you mentioned, but we never got that far. Matt W. - CR Mgr. - Right Toyota

Consumer response

Professionalism is being honest that was not the case here with Shawn Portman. He deliberately showed me a different and not comparable car. I would have preferred honesty from the beginning verses my experience. A Honda Civic is not comparable to a Honda Accord. A Toyota Camry would be comparable as an example. As for charging $1295 for tint and paint protection it was marked in VERY small print which is not above board. That service should be offered as an option to a potential customer not forced by having it already applied. I also asked to have it removed and I was told that is something that "We" do not do. Again a very bad experience that could be be avoided and handled in a professional manner but it wasn't.

1.0

Everyone knows that dealer add-ons aren’t mandatory, but

Everyone knows that dealer add-ons aren’t mandatory, but this dealership won’t budge on them. I’d recommend going elsewhere. Also Matt, no need to reply saying that the $1295 add-on is listed on the website. We know it is.

Dealer response

We don't discount them either, as you well know.....

1.0

Something's very WRONG about Right Toyota!

Something's very WRONG about Right Toyota! 1. I drove 3 hours to test drive and buy a car (2019 Toyota HIghlander Hybrid 5TDJGRFH0KS076187, Stock 00991296). Jake Schmidt and Joe (Brett) who assured me it was ready for me...these two NEVER presented themselves once I arrived at the dealership, even though I spoke to Jake all the way during my drive. A young guy named Austin was to close the deal...hmmm, why...? 2. I arrive at dealership, test drove it and ready to write the check. I wasn't born yesterday, the $1295 bogus window tinting/clearcoat dealer add-on is bogus...we all know it. Their list price at first was presented as $43+k instead of the $30,742 as advertised (which is still online at Edmunds.com, by the way) 3. Had to ask 3 times for the detailed list of all the title, taxes and fees for out-the-door price. Their figure amounted to around $4000 extra, which is crazy, so when I gave them MY out-the-door price, Alex had to go talk to someone... 4. Upon his return, it's suddenly: Sorry, Victoria, somebody else test drove it and said yes before you. Really? How? I asked for proof of this even though I never saw those people materialize, nor did anybody come running outside to stop ME from test driving and handling their vehicle (no salesman, nobody). There was never any SOLD or HOLD sign on the car...like other dealerships do. Interesting, right? 5. The more I analyzed the verbal and non-verbal cues of the "players" of the "game" on my 3 hour drive home, the more this has Bait & Switch stench all over it! 6. 1.5 hrs. after my arrival the car was driven off the lot with a temporary tag and "home delivered" (so I was told) because someone had to get their cashier's check before the bank/credit union closed (ok, sure, it's Saturday) and a there's a baby at home, etc. All this is possible and can be true, and if I didn't "win" today, so be it. If the new owner got the smoking deal at $30,742 as advertised and didn't get soaked on their trade (what I was offered for my Highlander was laughable) or crazy-high financing terms, then bravo to him/them. Perhaps, I dodged a bullet. I know I don't like my time wasted, and I can walk away knowing the BEST car is still out there, and I'll find it without any of today's shenanigans. Caveat Emptor, people. Caveat Emptor!

Dealer response

OHT, we apologize for your difficult experience. Just wanted to clear a few things up. Every pre-owned vehicle is advertised with the $1,295 Tint/1 Armor package on the Right Toyota website. The tax alone on a $30k vehicle is around $2400, so $4k total above the advertised price sounds correct for a total and is not a shocking amount. We are sorry your had such a long drive to see the vehicle, but we will sell our inventory to the first qualified buyer ready to purchase. Not every customer pays with a cashier's check and we do spot deliver on approved credit. Matt W. - CR Mgr. - Right Toyota

Consumer response

LOL. I see the same car reappeared today on KBB.com for $41,999. 🤣 What happened? Fraudulent Cashier's Check or credit app wasn't as good as you thought?

Consumer response

Amazing how a "sold" car on Saturday suddenly is "unsold" and available on KBB.com. for $41,999! 🤣 What happened CC bounce or credit app wasnt as good as you thought? 🤨🤔😏

5.0

Excellent service and advice from service advisor Darvin

Excellent service and advice from service advisor Darvin Perry and mechanic/tech Dave. Thanks again

Dealer response

GB, you are very welcome, thank you for the kind feedback. Matt W. - CR Mgr. - Right Toyota

5.0

Excellent work reliable reasonable cost They keep my

Excellent work reliable reasonable cost They keep my 2012 sienna van in tip top order Friendly service even though they are very busy

Dealer response

Leonard, we will always make time for our awesome customers, thank you very much for your business and trust. Matt W. - CR Mgr. - Right Toyota

5.0

Dan Vick knows the 4-Runner and provides great service.

Dan Vick knows the 4-Runner and provides great service. I always am serviced during a reasonable period.

Dealer response

Rlippy, you are in great hands with Daniel, he is a great guy and one of our very best service advisors. Thank you for the positive feedback, we appreciate your business. Matt W. - CR Mgr. - Right Toyota

5.0

Excellent customer service.

Excellent customer service. Very professional service manager. Thank you Darvin Perry. Highly recommend Right Toyota Service

Dealer response

Jransco, thank you for recommending the Right Toyota service department, we appreciate your business and support. Matt W. - CR Mgr. - Right Toyota

5.0

My wife and I have been going to Right Toyota ever since

My wife and I have been going to Right Toyota ever since we purchased our 2017 Toyota Highlander Limited from them. It has been the best automobile we have owned as has been our periodic service intervals. The service personnel we have dealt with are the very best. We do miss the free doughnuts every time we come in for service and the lounge furniture is extremely uncomfortable. Time to be replaced.

Dealer response

Thank you for the feedback, COVID killed the free donuts, sorry.

See all 1,843 reviews