Team Chevrolet

Reviews

4.4
(35 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

I took my 2012 Corvette to Team Cheverolet in Valparaiso

I took my 2012 Corvette to Team Cheverolet in Valparaiso because my Air Bag light was staying on, it started four days earlier, but as I was leaving out of town for two days, I decided to deal with it when I got back. Upon my return I learned that there was a common problem with the sensor under the driver's seat. It was such an issue that GM extended the warranty to 10 years, 100,000 miles. My vehicle has 27,585 miles. Upon pulling up my VIN number in their system, the service rep told me that the car was purchased 10 years ago yesterday, thus the warranty expired yesterday. He told me there was nothing he could do. I ask to speak to the service manager, who wouldn't even take the time to come out and speak directly to me. Instead, he told the service rep to inform me that he too, could do nothing. They didn't even offer to do a diagnosis themselves to then offer up what a repair out of warranty would cost. When I asked the sales rep how he would feel if he was standing on the other side of the counter, he replied he would be fine as the warranty expired. I stated to him that I understand that is what he had to say, to which he responded he did not. 'When I stated that I didn't believe that he wouldn't be upset in the same situation his comment to me was "So I guess I am a liar." Very brash, no sympathy, and certainly unhelpful. When I turned to the next service rep, he stated that I could take the matter up with GM. Obviously, they don't realize that there are many other options the customers have when servicing and or purchasing a vehicle. I have already reached out to another dealership, to which the service manager took the time to speak to me and he gave me several options on how to resolve the issue. While in the end, I may have to pay for the repair myself, I am totally fine with that. At the start of this I didn't even know there was an extended 10-year warranty and was expecting to pay anyway. I just won't shop at a place where the customer is treated as if they aren't important, So long Team Chevrolet, I will never step foot in your facility again, and I will make sure that every person I know is aware of the lack of service your service department and manager actually give. L.E.

Dealer response

We are truly sorry to hear of your less-than-perfect service experience. There seems to be some miscommunication and misrepresentation regarding this issue. As required by GM, we cannot deviate from our warranty guidelines, nor offer a grace period. Our Service Team would have to run diagnostics on your vehicle to figure out what exactly is causing the airbag light to stay on. We would like an opportunity to speak with you regarding your visit in more detail and hopefully have the chance to resolve any problems. To discuss further, please contact our Service Manager, Michael Woolsey at (219) 476-3396

Consumer response

I wanted to speak to the service manager, but he chose to just have the Service Rep tell me that there was nothing he could do. At no time was I offered to do a diagnostic test on my car. I have since reached out to another dealership. The service manager was kind enough to call me at 6:00 p.m. on a Friday evening. He took the time to explain to me what might be the problem with my airbag system. He gave me several options that I could pursue to resolve the matter, including contacting General Motors. He seemed to care more about my predicament than anyone at Team Chevrolet in Valparaiso. It is for this reason, I will work to resolve my problem with them and General Motors. Mr Woosley, the time to have worked with me was while I was there, not now. Not after leaving with the feeling that no one cared about my business. At no time was I disrespectful or unreasonable. I just wanted some help. LE

5.0

Amazing

Paul was my salesman and he was absolutely amazing, If you need a car please go there, you will not regret it.

Dealer response

Thank you for the positive review! We are happy to hear about your amazing experience with us.

5.0

2013 Dodge Charger

Thank you Danielle and Team Chevy! They worked hard and worked their magic to get us in the vehicle my husband wanted. The process was simple and quick.

Dealer response

Thank you for sharing your positive car-buying experience with us. Enjoy your new ride!

5.0

Service on my Colorado

I had my Colorado serviced at you dealership this week. Rick the service advisor kept me informed of why I had a check engine light on and how to prevent it from happening again. That was outstanding customer service on his part. Great job well done!

Dealer response

This is fantastic news! Thank you for taking the time to share your positive experience with us.

1.0

Saw a new widow coming. I found my 2013 Nissan Juke...

Saw a new widow coming. I found my 2013 Nissan Juke online at Team Chevy on April 29th. Called about it and Mike Spudic was my salesman. He sent me pics of the car sitting on their lot. Should have paid attention to the red flag. The left front tire was flat! Mike answered the questions I had at the time and said there were others looking at the car and if I wanted it I would have to put a $500 non-refundable deposit down to hold it. He said they were replacing the turbo as that was all they found in the inspection. I made the deposit. My husband passed away in March so I didn't have anyone to go with me to look it over. May 4th I went to Team Chevy to pick up my car and found Mike was on vacation. So I did the paperwork with Rich Powroznik and get the keys. Went out to start the car and it had a belt squeal indicating to me a bad belt or pulley. I was told it checked out in their "Heavy" inspection and was good to go. I was also told they had put new brakes and rotors on it.(cool beans) I leave the dealership and don't make it to the 3 light heading home on US 30 and turn it around and take it back because there is a grinding coming from one of the wheels. They test drive it (in the parking lot!) and tell me it is the new rotors and brakes and that the pads have to seat to the rotor. (???) Ok, I drove her home and had it back less than 2 weeks later for the same thing and to schedule getting it in to find out what was causing the squeal under the hood. They have the car in the shop for about and hour and they tell me they are finishing up that they didn't find anything. They did say it would need new tires soon. Drive home, same issue but now it has a power issue. I couldn't find any unrepaired recalls on the car. Had new tires put on the 17th of June, same issue but can feel it in the steering now. I called Ryan in the service dept. and he said he had to have the car to look at it and I said I would try to get it there. July 9th( I have had the car just a hair over 2 months) it doesn't want to start. Finally get it started and it throws me 2 codes P0090 and 87. Call Ryan and NOW low and behold I have to now pay for the repairs on the car. I admit I got upset. Mike Spudic calls me to tell me that I didn't purchase the limited warranty and that it would only cover the power train. By this time I am beyond upset. Took it to a very trusted mechanic this week and he says the grinding on the right rear is the backing plate, and that there is a bad wheel bearing but since the noise isn't really loud he cannot tell if it is the right front or rear, and that the fuel rail pressure sensor has to be done at Nissan. HMMMM. "Heavily" inspected. I understand I didn't buy one of their NEW cars but I paid just shy of $14000 cash after everything and 60 days later the car is crap and Team Chevy basically says it is my problem. I will have to sell it to get out of debt from fixing it. Don't ever buy from this dealership.

Dealer response

Maggie, we are very sorry to hear this. At Team Chevy, we strive to provide the best experience for all of our guests. We understand the concerns that first-time buyers have when purchasing a vehicle. It is our goal to openly and honestly answer every question or concern you have. We never want our customers to feel as if they didn’t receive an answer or that they are being taken advantage of. With your pre-owned vehicle, it did have some issues when you purchased it as is, without a warranty. We did our best to address those issues, even fixing them for you several days after your purchase. We would still like to help in any way that we can. If you would like to discuss your situation further, please don’t hesitate to contact our General Manager, David Brubaker at (219) 462-1175.

Consumer response

I was told the vehicle needed a new turbo. That is all I was told. That day I picked up the car. I pointed out a cold idle squeal on the belt. Your man told me that is normal. with the above issues, I am being treated as though I don't know anything. Not a single person said anything about mechanical issues that were as when I bought the vehicle. This now becomes a legal issue because you didn't bring to my attention the said issues.

Consumer response

10/02/21 UPDATE: Dave at Team Chevy got my car the very 1st part of August said they would fix it. Car threw another engine code 1 stop light away from the dealership. They had it almost 3 weeks due to not being able to diagnose the issue and sent it to Nissan in South Bend. They say she is good to go. I get it back and still the front end isn't feeling right. At this point I don't even want to deal with the dealership anymore. The vibrations get worse so I took it back to the place I bought the tires on Sept 30. 5 min later they come get me. I get out there the ball joints on both sides are loose, the lower control arm on the passenger side is loose AND the lower control arm on the driver side is cracked through about 2 inches. I call Team Chevy when I get home and leave a message for Dave. I called yesterday morning and Dave isn't in so I speak to a service guy who tells me I NEVER said a word to them about anything in the front end of the car. (Note original review) I guess he didn't look at his computer either because I have an invoice dated 5/17/21 stating I feel and hear something in the front end. He complains about the money they have put in it. (not my problem, I have a warranty) He also says the people where I got my tires aren't ASC certified so basically don't know what they are talking about when they say the control arm was cracked before I got the car. (Nice way to slander another business) Team Chevy bluff called: I will be contacting an attorney, the better business bureau, as well as the Attorney General of Indiana on Monday morning. I will also let my tire guy know what your guy said about their people. I recorded the conversation.

5.0

2020 Traverse

Excellent service and kept me informed. Completed the repair.

Dealer response

Thank you for sharing your positive service experience with us.

5.0

Check engine light came on my 2017 Colorado

Ryan and your staff kept me informed of the progress on my truck explained to me the problem and told me it was under warranty. Had me in and out after diagnosis 1.5 hours even gave me a free car wash outstanding treatment.

Dealer response

This is fantastic news! Thank you for sharing your positive experience with us.

5.0

New truck

Janelle went out of her way for me to get a brand new Silverado, the whole experience has been super easy and accommodating. This is the 4th dealership I have work with also and they have been the quickest and most informative a long the way also. But we all know the person makes the experience and Janelle has sold me 5 cars over the past yrs and I wouldn't deal with anyone else.

Dealer response

Hi James, it's great to hear you got the New Chevy Silverado. That is an excellent truck! We hope you enjoy it as much as we do. Thank you for doing business with us and being part of the Team Chevrolet Family.

5.0

Great Pricing with First Class Customer Service!!

I recently purchased a new car from Janelle. The buying experience was fantastic, and Janelle was a pleasure to work with. Janelle was very responsive to my questions, even on her day off. I could not have been more satisfied with the transaction!

Dealer response

This is fantastic news! Thank you for sharing your great car-buying experience with us, Michael.

1.5

General Manager

I have purchased two cars from Team Chevrolet. One used (2016) and one new (2019). I found out that they lied to me when they sold me the used car so I logged a complaint with Dave Brubaker, the general manager. As a result have been told that I am no longer welcome there and they will no longer service my vehicles. If you are planning to buy a Chey stay away from Team Chevrolet.

Dealer response

Joe, we are sorry this situation occurred. It is our prerogative to keep a safe and friendly atmosphere in our store. We do not condone verbal abuse against our staff so unfortunately we were unable to service you. If you would like to further discuss please contact our General Manager, David Brubaker: (219) 462-1175

Read all 35 reviews