Max Auto Sales

4.0 out of 5 4.0
Rectangle 48
Sales
Service Closed

Max Auto Sales Hours

Sales

Monday

8:00 AM - 5:30 PM

Tuesday

8:00 AM - 5:30 PM

Wednesday

8:00 AM - 5:30 PM

Thursday

8:00 AM - 5:30 PM

Friday

8:00 AM - 5:30 PM

Saturday

Closed

Sunday

Closed

Service

Monday

8:30 AM - 5:00 PM

Tuesday

8:30 AM - 5:00 PM

Wednesday

8:30 AM - 5:00 PM

Thursday

8:30 AM - 5:00 PM

Friday

8:30 AM - 5:00 PM

Saturday

Closed

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since December 2015

Max Auto Sales wants to sell you your next used car! We provide the best used cars in Acadiana and offer service, parts, and financing for good credit or bad credit. We even do in house financing! Please visit us to view and test drive the vehicle of your choice. We are Lafayette's longest running A+ Better Business Bureau rated used car dealership!

...


Our customers drive from Lafayette, LA, Abbeville, New Iberia, Crowley, Carencro, Breaux Bridge, Broussard, Opelousas, and Sunset to find the right used car at the right price. Our used cars are inspected by ASE certified techs, detailed, and super clean. Optional warranties available.

"Better cars, Better prices. The best used car for your budget in Lafayette. Good & bad credit financing."

Reviews

4.0 out of 5 4.0
18 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.
  • 5.0 out of 5
    March 13, 2019

    I really had a wonderful salesman and he was great and he was so great and I really would recommend Micheal for any salesman for customers he rock!!!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you Jeana for your kind words; we are glad you had a good experience. We appreciate your business.

  • 1.0 out of 5
    September 8, 2018

    BUYERS BEWARE!!! Your safety is unimportant to Max Auto Sales!! I was hoping to be able to write a wonderful, thankful review, however, after patiently... waiting for over 2 months, I called for the fourth time and received a “no” answer from the evasive, Walter (manager); thus here is my truthful, and negative review. I purchased a vehicle for cash “as is” in June. The vehicle was priced at the highest amount of Kelly Blue Book value and the price was non-negotiable. Overall, I am satisfied with my purchase and expected to need to repair various small things, as in any used vehicle purchase. Alarmingly and unknowingly, we were put into a very dangerous serious issue with the rear brakes. When selling the vehicle, Max Auto Sales was most boastful about this vehicle being put through a safety/road worthy inspection, as well as, putting brand new tires on it (which was great), however, when putting on those new tires, the rear brakes were visible to the mechanic and he should have immediately seen that they were rusted to the point of malfunction. Max Auto Sales allowed me to drive my family back to the New Orleans area fully aware of that hazardous situation. I drove 144 highway miles at 70 mph back to my home that evening, and the next morning drove only 16 miles when the brakes completely gave out and the engine began overheating (which I learned was from the rusted brakes holding the van). I managed to pull safely over and get a tow to the repair shop. I am still thankful that my family was able to get home safely with the condition of the brakes. I immediately contacted the salesman, who referred me to the manager, Walter. After discussing the situation with me, he told me he would speak to the repair shop and hopefully be able to compensate some of my repair cost. I faxed him the bill from the repair and waited. Two weeks later, I called again. He again asked for “more time, he was working on it.” More weeks went by I again reached out to the salesman and Walter. It was implied to me that the owners were being contacted about the issue; Walter avoided my call. I sent a fax asking yet again for compensation; no response. Finally, I called again and Walter answered. Without any remorse or conversation he simply said “no, we will not be compensating anything.” How upsetting that the loss of some compensation to me for my repair bill is worth more than the safety of their customers. Max Auto Sales is a typical used car dealership, untrustworthy and only interested in the profit rather than the person.

    2.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    2.0 out of 5
    Overall Facilities
    2.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Maria, First, we want to say that safety is a huge concern for us. Saying it's unimportant is misleading on it's face; it's just flat out not true. H...owever, regardless of how much effort and concern we put into it we still have not figured out a way to predict how and when some vehicle components will fail. Sometimes it is possible; sometimes it is not. A brake caliper locking up is one of those things that is difficult to predict, if at all. We don't want anyone to be in an unsafe condition. It's why we inspect EVERY vehicle. We are one of the few, if not the only, used car dealership here in Lafayette that has 4 full time techs whose sole job is to inspect and repair every car as needed. We have extreme confidence in our techs to inspect and repair the vehicles as best as possible. You have to remember that we ourselves also drive our vehicles. We drive them as our own, with our families in them. It is on our tech's own best interest to do the best job possible. Some cars can be repaired, and the ones that can't we send to auction. In regards to your vehicle in particular, we spent over $1000 getting it ready for sale. We spent $574 in parts, and $429 in labor. We worked on the sway bar links, hi and lo side valve cores, and mounted and balanced 4 new tires. We did a full safety inspection, which includes looking at the brakes. The brake pads and rotors were obviously good or they would have been replaced. A brake job isn't something we shy away from; it's easy to see just by looking at the sheer number of brake jobs we do monthly. You state you were told that there was rust; we don't deny that. Every car has rust; the older the car is the more rust it has. Rust is not necessarily a safety concern, nor does it indicate a pending malfunction. Rust around a brake happens within 24 hours; all you have to do is look at the brake rotor of any car that has sat still for a 24 hour period after the rain. In most cases, the existence of rust, and looking at rust on a housing or shield, is not sufficient enough information that our mechanic, or any mechanic, can determine that the brake caliper will lock up. Brake calipers lock up on both used, and newer cars. For your specific vehicle, we inspected it, tested, it and drove it. You can see in our records that we performed an oil and filter change, and a full "used car inspection" which is how we discovered the other items that needed to be repaired and which we delineated in the first paragraph. We drove it several times running errands, and even home and back. There was no indication that there would be future brake caliper issues. There is only so much that can be done to make sure a car is in good, running, and safe condition. It is a used car; the only way to be absolutely certain would be to buy a new car instead of a used one. You said yourself that you purchased a "used" car, in "as is" condition. When we purchase any car we know there may be issues needing repair. It's the nature of buying a used car. We accept that responsibility and the cost of making whatever repairs we find it needs and that are discernible at the time. We're simply asking you to do the same. You purchased a used vehicle. You even say you did so on "as is" terms which also means you did not want to purchase the optional used car warranty. That is where our responsibility ends. That is also the point where you accept the responsibility and possibility of unforeseen issues that you may have to deal with in the future, and bear the cost of repairing those. We think it is unfair that you of course wanted to purchase the vehicle for the lowest possible cost, and then still want to hold us accountable and to bear the costs of repairing the unknown, and unforeseen future costs, at some other repair shop 2 hours away, that we can't verify. We regret that you chose to leave us a negative review, we feel it is unearned and unjust, and we are sure our customers who read this will feel the same.

  • February 28, 2019

    The staff was incredibly friendly, and the vehicle I bought was in great condition. They paid to have the windshield replaced, as I bought the vehicle... before they could get to it on their own. I'm very happy with the experience, overall.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you Elaine, we are glad you are happy with your experience with us, and we thank you for your support.

  • 5.0 out of 5
    August 1, 2018

    Up front. Honest answers. Great salesman. Goes over paper work without pushing through. Very thurough. I would have to say the best car buying experience... i have ever had. Very good process and personable dealership.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for your 5 star rating! We do our best to be the best, and we really appreciate your kind words.

  • 5.0 out of 5
    October 6, 2017

    I was able to find a vehicle that was perfect for me and my kids. The price was great.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thankyou Erica!!!! We sincerely appreciate your buisness; welcome to the Max family.

  • 5.0 out of 5
    August 13, 2017

    Salesmen were very helpful and understanding. Didn't feel rushed. Great selection of vehicles.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks Jordan! We sincerely appreciate your 5 star review, and thank you for your business.

  • 5.0 out of 5
    October 10, 2016

    Came looking for a used car. Cars here seem much cleaner than that "other" place we went. And people are not as pushy.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you Tommy for the 5 stars; we are trying hard to be the best used car dealership in Lafayette.

  • 5.0 out of 5
    September 30, 2016

    Max Auto Sales was a car buying experience like no other everyone was super helpful and made it sure easy buying a car. Thank yall!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks Ramsey! We sincerely appreciate your review.

  • 1.0 out of 5
    June 4, 2016

    Stupid stars wont let me hit one. I'm very upset with this company. My young daughter bought her first car here at the end of Feb,2016. By April of 2016... the car was broke down. She has called and got the run arounds now for almost 2 months. No one calls back I've called and also gotten the run arounds. They are right there to sale the vehicle but not there for anything else. Do not buy your vehicles here. Maybe I'll get a call back now. Be a shame. I had to bring the car to get looked at and found out its the battery doesn't sound like much but its a Prius so its 5,000 to fix it. They guy who looked said yes they knew it was bad they couldn't have not knewn and see your daughter coming. Very sad I'll keep letting ppl know who horrible this place is.

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Starr we are sorry to hear of your daughter's situation. We cannot comment on what another mechanic may have said, but we can say that your daughter p...urchased a used car and as such it makes sense that the battery would not be "new". What we can say however is that we do drive all, and we mean ALL, of our cars several times before we sell them. If there was a problem at that time then we would have fixed it. Unfortunately we cannot predict what issues the car will have in the future. It is the nature of buying a used car. We also have that risk when we accept them in on trade. It is a well known fact that sooner or later the car will need a repair but what kind of repair, how soon, or how much, cannot always be predicted. The car ran fine when we drove it, it ran fine when we sold it. Sadly, we cannot predict the future. Buying a used car can save you a lot of money, but then you have to accept that the car is not new, that sooner or later all things wear out, and that by purchasing a used car there may be things that wear out sooner than if the car was new. Again, what those are, how soon, and when, is not something we can predict. We do think your daughter got a fair deal based on the price because the price is set by guidelines from much larger companies which much more information on the car's value, it's usable life left, estimated cost of repairs, etc. So that means that the price we set, based on their information, takes into account the cars age and usable life and predicted reliability and repair costs. Again, we are sorry your daughter is having these issues. We are sure you and your daughter did not buy a used car expecting it to be like a new car as some people do, but sometimes it is easy to forget the nature of buying a used car. We wish you the best of luck working out details on your Prius, and of course we are happy to look at it should you want us to.

  • 5.0 out of 5
    May 25, 2016

    Very friendly knowledgeable staff, very nice cars!!!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks Jeremy for your 5 star review! We sincerely appreciate it and hope we can earn your business again in the future.

View More Reviews