The Auto Shoppe

4.6 out of 5 4.6
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 6:00 PM
Service 8:00 AM - 5:00 PM

The Auto Shoppe Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 6:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 6:00 PM

Thursday

9:00 AM - 6:00 PM

Friday

9:00 AM - 6:00 PM

Saturday

9:00 AM - 6:00 PM

Sunday

Closed

Service

Monday

8:00 AM - 5:00 PM

Tuesday

8:00 AM - 5:00 PM

Wednesday

8:00 AM - 5:00 PM

Thursday

8:00 AM - 5:00 PM

Friday

8:00 AM - 5:00 PM

Saturday

Closed

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since September 2015

The Auto Shoppe has proudly been in business since 1989 providing quality vehicles to valued customers all over the Midw

...

est. With our exceptional sales and service team, we are here to put you in the vehicle of your dreams with no strings attached. As vehicle owners ourselves, we understand the investment you are making and take pride in offering an exceptional buying experience that begins the moment you walk through our door and continues long after your purchase. It won't take you long to see why so many customers choose The Auto Shoppe for all of their vehicle needs.

"Setting the Standard Since 1989. Come see why so many customers choose us for all of their vehicle needs!"

Reviews

4.6 out of 5 4.6
59 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    October 5, 2019

    Staff was very rude. Their noses all stuck in the air. Seemed like they were more interested in judging than helping or even being courtious. I'll gladly... take my business elsewhere

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Tanya, we appreciate you considering our dealership but cannot find any record of you in our system. We are a locally owned dealership focused heavily... on customer satisfaction and would love the opportunity to talk with you about the experience you have stated here. Since we don't have any contact info for you, please shoot me an email so we can get in contact - derek@theautoshoppe.com. Thank you and have a great day!

  • 5.0 out of 5
    September 18, 2019

    Great customer service!! Terry and Derek are wonderful! They stayed late to get all of our paperwork done!! Would recommend the Auto Shoppe to everyone!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks, Angie! We are happy to help and hope to see you again soon!

  • October 22, 2019

    I just recently purchased a Jeep from The Auto Shoppe and not only do I love my new purchase, but everyone involved in the process was absolutely fantastic... to work with! When I expressed interest in my vehicle through their website, I was contacted promptly by Joseph Longstreet with Sales and he worked with my schedule to set up a test drive. He also went out of his way and sent me directions, as I was coming from out of town. When I arrived at the dealership I was greeted by the GM, Derek Hunter and Joesph was waiting on me to take a test drive. The dealership typically closes at 6pm, but they stayed open late for us and I never once felt rushed or like it was an inconvenience to be keeping them late on a Friday evening. Joseph was a no hassle salesman, which I greatly appreciated and the test drive we took didn’t include him pushing the vehicle on me, it felt more like friends just catching up and talking Jeeps. He answered all of my questions and was very helpful! Once I decided to move forward with purchasing, I was introduced to Kyle Turner, the Finance Manager. I wasn’t sure how it would go based on my experience with other dealership finance departments, but Kyle not only got me a great deal, he exceeded my expectations! Unlike other dealerships I’ve used in the past, Kyle never tried to up-sell or add on anything unnecessary to my purchase agreement that would only benefit the dealerships pockets. He was straight forward and sold me the vehicle I wanted with the payment and the warranty I wanted. Not only that, but he went out of his way to get me the best APR he could find and I’ve never felt more valued as a customer than he made me feel in doing so. After my purchase, all three gentlemen followed up with me to check on different aspects and followed through with everything just as they said they would. The whole process felt effortless and everything was extremely laid back and comfortable. This was definitely the best car buying experience I’ve ever had. I would HIGHLY recommend The Auto Shoppe and advise you specifically ask for Joesph Longstreet and Kyle Tuner to handle your needs!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much, Mel! It was awesome working with you and we are so glad you enjoyed the experience. Enjoy that Jeep and we hope to see you again so...on!

  • 5.0 out of 5
    May 6, 2019

    Awesome customer service and easy to deal with. Would recommend this place to anyone that is looking to purchase a vehicle. They have the best selection... of trucks in Springfield.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks, Luke!

  • 5.0 out of 5
    April 2, 2019

    Great experience. I was really pleased with the service and deal I got. Blake followed up after the sale to make sure I was still enjoying my purchase.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you, Marlena!! We appreciate your business and hope to see you again soon!

  • 5.0 out of 5
    March 16, 2019

    We just purchased our second vehicle from The Auto Shoppe today. They are a breath of fresh air in the car buying experience. Beautiful vehicles, immaculately... detailed, and no high pressure tactics. When we walked in today, directly after dealing with another dealer’s tactics for hours, my husband remarked ‘I feel zero anxiety here’. And it’s true. The Auto Shoppe staff is friendly, open, and genuine. I recommend them without reservation - they go above and beyond to make sure you know that your business is appreciated.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We're so excited to hear this, Christine! It is a pleasure working with you and your husband! We know you guys will enjoy this new truck and we can't ...wait to work with you on the next one!

  • 5.0 out of 5
    March 5, 2019

    Great customer service! Kyle and Blake were extremely nice and treated me great. We did have an issue with the vehicle but they resolved it.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you, Sara! We appreciate your business.

  • 5.0 out of 5
    March 4, 2019

    Our salesman, Blake, was extremely helpful and knowledgeable about the car we purchased. He seems willing to go the extra mile to ensure our satisfaction.... I would definitely deal with him again!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We appreciate your business, Mike! Enjoy your new Fusion!

  • 5.0 out of 5
    January 3, 2019

    The Auto Shoppe gained a lifetime customer because their customer service was second to none. Not only did we get a great deal on a very nice car, but... they went above and beyond to make sure that their customers were satisfied. Would definitely recommend them to anyone looking for a pleasant, stress free car buying experience!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Ryan & Jordan - you guys were a pleasure to work with and we are so excited to add you to The Auto Shoppe family. If there is anything we can do you f...or please don't hesitate to reach out. Enjoy the 4Runner!

  • 5.0 out of 5
    December 3, 2018

    Purchased a used pickup for my son's first truck and all the folks at the Auto Shoppe treated us like family. Lanis went out of his way to earn our business.... When we need another car, the Auto Shoppe will be our fist call.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    John, it was a pleasure working with you and your family! Enjoy that truck and call us when you're ready for another!

View More Reviews