Fairlane Ford

4.8 out of 5 4.8

Reviews

4.8 out of 5 4.8
682 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    May 24, 2019

    Came in for an overheating transmission when driving on the highway and was charged $950 to diagnose and fix a bunch of other issues that I didn't come... in to fix, as that "might" be causing the problem I wanted fixed. After charging me $950 to fix "issues" that I didn't originally come in for, Chuck, technician, tells me that the transmission is still overheating and I would need to pay another $250 to further diagnose the transmission issue. Mind you, this is what I came in to diagnose in the first place. I refused to pay the $250 because I had already paid for a diagnostic fee, so they agree to further perform tests for free. They then tell me there is a valve issue with my transmission that "might" be the issue and will cost me another $1,500 to fix. I didn't want to fix something that wasn't definitive, so I refuse to have that done and asked to speak with Ed, the service manager. Ed offers to look further into the transmission issue free of charge to get a definitive diagnosis. At this point I'm assuming that the $950 in services that I had already paid for was for guessing on what the problem was. After a couple of weeks I get a call from Chuck and I'm told that they figured it out and fixed the problem. Regretfully, I take their word and don't test drive the car on the highway for a few months as I mostly drive locally. The one time I get on the highway, the transmission overheats. I take it back and Chuck says they will look at it for free. A week later Chuck calls me and says they don't know what the issue is and they cannot spend more time on it for free. I talk to the service manager and he has someone test drive it to see what the issue is exactly, I am very annoyed now to find out that they have never performed a test drive. A few days later Chuck calls and tells me that it will cost $500 to install a transmission cooler and fix the issue. At this point I don't plan on paying another penny as this is what I paid for in the first place. I asked for them to fix the issue using the money I originally paid or refund me and they refused. Worst experience ever.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hello, thank you for taking the time to share your experience. We would like to address the situation you've described. When you have an opportunity, ...please contact us at (313) 846-5000 so we can work with you to resolve your concerns. We hope to hear from you soon.

  • 5.0 out of 5
    April 7, 2019

    Fairlane Ford helped a stranded traveler get back on the road. My car overheated about a half a mile from this dealership. Service department was friendly... and professional and were able to diagnose problem (coolant hose) and replace part very quickly. Highly recommend.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We appreciate your recommendation of our dealership! If you have any additional needs or questions, we will be more than happy to assist you! Safe tra...vels!

  • November 19, 2017

    the staff are very professional and friendly, jobs completed as promised

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 15, 2018

    The service department provided great customer service

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Barbara, thank you for taking the time to leave us your response to our Staff's outstanding customer service! If you have any additional needs or ques...tions, we will be more than happy to assist you! Safe travels!

  • 5.0 out of 5
    June 14, 2018

    Work is always done professionally and in a timely manner.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    John, we're happy to hear you had such a positive experience with our team! If you have any additional needs or questions, we will be more than happy ...to assist you! Safe travels!

  • 5.0 out of 5
    June 4, 2018

    Fixed my car tires quickly. Called early in morning stating they had car and were working on it

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Joyce, we're pleased to hear everything was completed to your satisfaction! Please let us know if there is ever anything else we can do for you! Safe ...travels!

  • 4.0 out of 5
    May 30, 2018

    Was convenient to drop off get ride to and from work while work was done. Oil change the works, was disappointed the back brakes were not checked! Also... the price increase surprised me. may have to find a new place to go.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for taking the time to leave your honest feedback, Raymond. If you would like to discuss anything additional, don't hesitate to reach out!

  • 5.0 out of 5
    May 25, 2018

    Great customer services and easy to work with. The have a huge selection of vehicles to choose from and did everything they can to make sure I got what... I wanted.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    May 24, 2018

    Daryl is always helpful and provides excellent service.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    May 24, 2018

    Darrell did a great job with me and my Escape. He had all sorts of things checked out for me, and had fixed what needed fixing! Yes, I will be back!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
View More Reviews