Withnell Dodge

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be pre-recorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.0
(79 reviews)
Visit Withnell Dodge
Sales hours: 9:00am to 8:00pm
Service hours: 9:00am to 8:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 9:00am–8:00pm 9:00am–8:00pm
Tuesday 9:00am–8:00pm 9:00am–8:00pm
Wednesday 9:00am–8:00pm 9:00am–8:00pm
Thursday 9:00am–8:00pm 9:00am–8:00pm
Friday 9:00am–8:00pm 9:00am–8:00pm
Saturday 9:00am–8:00pm 9:00am–8:00pm
Sunday 12:00pm–6:00pm 12:00pm–6:00pm
New (503) 825-7244 (503) 825-7244
Used (503) 825-7239 (503) 825-7239
Service (503) 825-7237 (503) 825-7237

Inventory

See all 114 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since June 2021.
Family owned and operated for 57 years Withnell Motor Company is your complete new and used car dealership in the Willamette Valley. Featuring DodgeRamHyundai new vehicles and quality owned pre-owned cars and trucks. Complete parts and service facility body shop detail and rental departments to serve all your automotive needs.
Home of the 10 year/100000 mile Withnell Certified Limited Used Car Warranty

Service center

Phone number (503) 825-7237

Service hours

Monday
9:00am–8:00pm
Tuesday
9:00am–8:00pm
Wednesday
9:00am–8:00pm
Thursday
9:00am–8:00pm
Friday
9:00am–8:00pm
Saturday
9:00am–8:00pm
Sunday
12:00pm–6:00pm

Reviews

4.0
(79 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

Quoted $500 to replace thermostat on 2018 Ram 2500. This...

Quoted $500 to replace thermostat on 2018 Ram 2500. This involves removing 7 bolts and two clamps to replace a $30 part. Did it myself for $38 to include coolant in less than 1/2 hour. Customer beware...

5.0

We recently bought a RAM Truck at Withnell and enjoyed a...

We recently bought a RAM Truck at Withnell and enjoyed a very good experience. Our salesman Chris was pleasant and informative. He knew a lot about the truck and was able to answer all our questions. There was no pressure from him, which we appreciated. Sincerely, John and Teresa Boes

1.0

I live within a couple of miles from Salem, and I always...

I live within a couple of miles from Salem, and I always try to spend my money close to home - especially when I am shopping for a major purchase like a car. Since 2008, when I first attempted to buy a car from Withnell Dodge, I have bought 6 new cars - always from OTHER dealers. Each time when I have wanted to buy a new car, I have first tried to reach a deal with Withnell Dodge, only to be discouraged by staff who seem to have no interest in selling anything. Most recently, beginning months ago in July, I repeatedly (3 times) tried to buy a RAM pickup (Stock #: D1476; Model Code: DT6H98, VIN 1C6SRFFM4MN701524; MSRP $59,335), the same truck that is still for sale as I write this review late in September, 2021, and is likely to remain "available" indefinitely. Before giving up on Withnell for the 6th time, and buying a similar truck a few days ago at Wilsonville Jeep RAM (a dealership I highly recommend, incidentally), I had absolutely BEGGED Withnell to give me a reasonable price (or ANY price) for the aforementioned truck in their inventory. As always, I was chased away by the cavalier, unhelpful staff at Withnell. In this case, Matt, a manager to whom I was referred when I requested an actual price (WHICH WAS UNAVAILABLE ONLINE), seemed to be emotionally attached to his inventory. During a time when virtually every other dealer is offering at least modest discounts in addition to factory incentives, and openly displaying their prices online, Matt raised his voice at me on the phone, and practically shouted "Somebody will pay $4,000 over MSRP for this truck." That was as close as Matt was willing to go toward providing an actual, definite price for his truck. He absolutely REFUSED to give me a definite price. Then, weeks later, Jocee sent a follow-up email asking if Withnell had "met my standards". When I replied "No, I was not given the price I requested", Jocee suggested (through innuendo) that I had lied. She replied on September 4th "As you've been previously told by our sales manager, the price of this truck is the MSRP of $59,335 + a non-negotiable market adjustment of $3,998 + your local DMV fees and taxes. So The vehicle would be $63,333 + DMV fees/taxes." That was her entire message, and THAT was the first time anyone had been willing to provide a definite price on their truck - and there was no mention in her message of the current factory incentives. When I replied that same day that she was mistaken in assuming I had lied when I said I had NOT been given a price previously, I never heard from Withnell again. So, after trying again for MONTHS to buy from Withnell, I bought at a less convenient location a 6th time, this time in Wilsonville, almost 40 miles from my residence. Potential Withnell customers need to know that there are MUCH better places to go for a new Chrysler/Jeep/Dodge/RAM, and the owners of the Withnell Dodge dealership need to know how VERY POORLY the business is being managed - and how rudely customers who approach their store are being treated. It amazes me that the store has managed to survive all these years, despite a culture that harbors employees with such surly attitudes. It is a veritable pity.

1.0

Just got in guy on the front desk Not friendly, not...

Just got in guy on the front desk Not friendly, not listening well, after admitting he is wrong, not even apologized, new 2020 Ram 2000 miles, Alighment not good, been waiting for Alighment/ bad service still issues, , after 1/2 hour drive came back- shop is not open from 12-1pm, sorry no one in, all of them on the lunchtime. From 9:50am to 2pm Alighment service? Terrible.

5.0

The dealership was friendly and helpful answered all my...

The dealership was friendly and helpful answered all my questions take me a great rental car take me home because I was working graveyard and got my car back on the road at a timely matter with no Dodge is awesome

Dealer response

Thank you for taking the time to write this fantastic review! Our team works very hard to ensure each of our customers are 100% satisfied with the overall experience. We look forward to working with you again! Best, Melissa Dutoit, Customer Relations Manager, mdutoit@withnellauto.com

5.0

I really appreciated the knowledge and flexibility of my...

I really appreciated the knowledge and flexibility of my sales contact, Spencer. I got to have a great test drive and then the financing worked out well. Everyone was polite and positive! I'm very pleased with my new blue Ram 1500 Bighorn!

Dealer response

We really appreciate your feedback. We love hearing from our customers and thank you for choosing us for your automotive needs. We hope that if you ever require automotive assistance in the future, you won’t hesitate to reach out to us. Best, Melissa Dutoit, Customer Relations Manager, mdutoit@withnellauto.com

4.8

Very competent

There was a minimum of problems getting the repair completed. I received answers to questions quickly, accurately, and competently. Also the reminders for other service was appreciated.

Dealer response

It is important our customers feel completely confident with the customer service they received and it made us happy to read your review. If there are any other automotive needs we can assist you with, please don't hesitate to call us or stop by. Best, Melissa Dutoit, Customer Relations Manager, mdutoit@withnellauto.com

1.0

I bought a 2017 eco diesel that’s had a recall for a...

I bought a 2017 eco diesel that’s had a recall for a year. It’s a lemon. They haven’t fixed it. I have lost tens of thousands of dollars on this lemon. Don’t buy a dodge.Im paying $850.00 per month for a truck that I can’t drive. Plus 300.$ for a boat I can’t use.

Dealer response

Sorry to learn about the recall issues with your truck Dave. If you would like to give us your preferred method of contact information we can have our service manager contact you to discuss your situation in more detail. Thank you.

Consumer response

I called last week and spoke to the service department. I was told that you were only going to order 1 replacement part every week and that I should call back every Monday until 1 was available. You have my name, you have my phone number. Why don’t you try to fix this and call me. I’m ready to start driving by the dealership and using a PA speaker and tell everyone on your lot not to buy a Dodge from you.

1.0

I made the mistake of filling out their online contact...

I made the mistake of filling out their online contact request. Now I get emails constantly from them, even though I have opted out, for months now about buying a Ram, although I already bought a Ram elsewhere. And when I called in to ask if they could remove me, the sales guy said I had to tell them where I bought my Ram before they'd remove me. That's terrible customer service. I might not have bought from you this time, but I will absolutely never buy anything from you in the future. I buy a new vehicle every two years, and these twits screwed themselves out of any possible future sale.

Dealer response

Curtis, we appreciate the opportunity to learn about your experience at our dealership. We are in agreement that would be terrible customer service. We will let our sales manager know about this and have him counsel his employees. We also searched our records for you and have removed your name from future contacts. Thank you. Sincerely, Withnell Motor Company

Consumer response

Just remove me from your mailing list... Its that simple. That and probably don't make demands for information from prospective clients in the future.

5.0

This is the 4 th vehicle I’ve bought at Withnell. Each...

This is the 4 th vehicle I’ve bought at Withnell. Each time the sales rep was Brian. He has always done a great job for me especially on my current Charger. He was able to find me just what i wanted. Love my new Charger!!

Dealer response

Thank you so much for taking time out of your day to share your experience with everyone. We believe in attentive and professional customer service and we're glad that our team made such a great impression on you. Best, Melissa Dutoit, Customer Relations Manager, mdutoit@withnellauto.com

Read all 79 reviews